Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nevomo, polski startup, który będzie obsługiwał pociągi dużych prędkości na liniach TGV we Francji

Nevomo, polski startup, który będzie obsługiwał pociągi dużych prędkości na liniach TGV we Francji

Celem Nevomo jest połączenie Paryża z Brukselą w ciągu 30 minut pociągiem. Początkowo koncepcja szybkiego pociągu próżniowego specjalizowała się w hyperloopie, a koncepcję tę szybko spopularyzował Elon Musk, zespół tej polskiej firmy. Ustalono, że budowa sieci nowej infrastruktury tego typu zajęłaby dużo czasu i byłaby bardzo kosztowna – mówi w rozmowie z AFP Przemek Ben Bachek, założyciel firmy.

Wpadli wówczas na pomysł modyfikacji tradycyjnych torów w celu obsługi pociągów na lewitacji magnetycznej, czyli „ Maglev » („lewitacja magnetyczna”), do transportu pasażerów i towarów. Lewitacja magnetyczna polega na umieszczeniu magnesów na torach i pod pociągiem w celu wytworzenia silnego pola magnetycznego, dzięki któremu pojazd może lewitować.

Aby dostosować ten system do istniejącej infrastruktury, firma proponuje zainstalowanie rodzaju dużego ciągłego pasa pośrodku istniejących szyn, tzw. „Siłownik liniowy”Dodatkowo wagon znajdujący się pod pociągiem ozdobiony jest magnesami, które umożliwiają jego podniesienie.

Prędkości około 550 km/h na liniach TGV

Przy braku tarcia pociągi te mogą osiągać teoretyczne prędkości około… 550 kilometrów na godzinę ” NA ” Linie TGV Pociągi na lewitacji magnetycznej działają już w niektórych krajach, np. w Chinach czy Japonii, ale wymagają dedykowanej infrastruktury.

Kolej: Alstom zdobywa kontrakt o wartości 900 mln euro na konserwację pociągów w Australii

Pomysł polegał na znalezieniu rozwiązania technicznego umożliwiającego połączenie istniejącego systemu kolei z koncepcją MagLev » – mówi prezes. ” Zaproponowałem ten pomysł, a twórcy techniczni zaproponowali rozwiązania. Zgłosiliśmy patent i rozpoczęliśmy naszą przygodę z MagRail. »

We wrześniu 2023 roku Nevomo ogłosiło, że pomyślnie przeprowadziło pierwszy test swojego pociągu MagLev na torze konwencjonalnym. Według firmy pojazd MagRail wzniósł się na wysokość 20 mm, osiągając na 700-metrowym torze testowym prędkość maksymalną 135 km/h. Dyrektor generalny Nevomo ma nadzieję, że szybkie pociągi maglev będą gotowe. Na rok 2030 „.

READ  Aktywa dużych firm koreańskich stanowią 17,7% bogactwa narodowego

SNCF jest zainteresowana rozwiązaniami Nevomo

Firma pracuje także nad technologią uproszczony »: Wzmacniacz MagRail, który „ Umożliwia szybką modernizację istniejących wózków », wskazuje stronę internetową firmy.

Nie chodzi już o wzrost. Ale znowu między szynami zainstalowany jest ciągły pas (siłownik liniowy). Pod istniejącymi wózkami zainstalowano sekcję, która może w ten sposób pobierać prąd z pasa w celu wspomagania podczas przyspieszania, wjazdu lub ponownego uruchamiania po zatrzymaniu.

SNCF: Niepowodzenia Alstomu budzą obawy przed nowymi opóźnieniami przyszłych TGV

Dzięki MagRail Booster wagony mogą poruszać się także po torach autonomicznie, bez lokomotywy. ” W przypadku Boostera celem nie jest szybkość: lecz moc, elastyczność i częstotliwość handlu „, wyjaśnia Przemek Ben Bachek. Koszt operacji:” Koszt instalacji silnika liniowego na linii jednokierunkowej to około 3 miliony euro za kilometr. »

W marcu 2023 r. Nevomo podpisało również partnerstwo z SNCF w celu oceny technologii. ” Obecnie prowadzimy trzy studia przypadków na konkretnych liniach, na których możemy zastosować tę technologię w transporcie towarowym i pasażerskim. », wskazuje na Prezesa.

Wyniki powinniśmy poznać w pierwszej połowie 2024 roku „.Przemek ma nadzieję na Bena Bacha.” Pierwsze kontrakty na tę technologię zostały podpisane w tym roku „.” Myślę, że zaczniemy od Europy, która jest najbardziej zaawansowana, ale jesteśmy także aktywni na Bliskim Wschodzie. »

Hyperloop, marzenie do osiągnięcia

Firma nie zrezygnuje pewnego dnia z pomysłu opracowania pociągu Hyperloop, nawet jeśli dyrektor generalny będzie o tym wiedział.” To zajmie trochę czasu „Po dwunastu latach poszukiwań nadal nie widać linii operacyjnej”. Hyperloop przeszedł przez bardzo znany cykl technologiczny, który wzbudził wiele emocji » O tym środku transportu, analizuje Rick Geddes, ekspert ds. polityki infrastrukturalnej na Uniwersytecie Cornell. „ Jednak wdrożenie okazało się trudniejsze, niż nam się wydawało. »

READ  Mocny zwrot BNP Paribas w drugim kwartale

Pociąg z lewitacją magnetyczną: ArcelorMittal wkracza do wyścigu Hyperloop w Indiach

Najnowsze osiągnięcie: Hyperloop One niedawno zamknął swoje podwoje. Ufundowana przez Richarda Bransona, założyciela Virgin Group, firma przeprowadziła m.in. testy na pustyni Nevada przy prędkości 387 km/h. W listopadzie 2020 roku po raz pierwszy przewiózł pasażerów, osiągając prędkość zaledwie 172 km/h.

W bardziej dyskretny sposób kanadyjska firma TransPod od kilku lat pracuje również na 300-kilometrowej linii pasażerskiej i lekkiej linii towarowej pomiędzy Calgary a Edmonton w zachodniej Kanadzie. Jednak pomimo pozyskiwania funduszy, wstępnych porozumień, studiów wykonalności czy opracowania prototypów, sytuacja poszczególnych firm realizujących projekt wydaje się być stagnacyjna, a eksperci pozostają sceptyczni.

To dość trudne przebudzenie. », komentuje Julian Joly, specjalista ds. transportu w firmie konsultingowej Wavestone. ” W ostatnich latach uwierzyliśmy w tę technologię. Dzisiaj mały kac! Według niego firmy muszą stawić czoła wielu „ Przeszkody technologiczne „Ale także kwestie bezpieczeństwa. ” Dla mnie przyszłość Hyperloopa nazywa się TGV „.

(z AFP)