Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ryanair twierdzi, że Polska powinna inwestować w regionalne lotniska, a nie w węzły tranzytowe – 21 lutego 2024 o 11:13

Ryanair twierdzi, że Polska powinna inwestować w regionalne lotniska, a nie w węzły tranzytowe – 21 lutego 2024 o 11:13

Polska powinna porzucić plany budowy dużego centralnego lotniska w centrum kraju i zamiast tego przeznaczyć część tych pieniędzy na rozwój lotnisk regionalnych, stwierdził dyrektor naczelny Ryanair w obliczu niepewności co do przyszłości projektu.

Nowy rząd dokonuje przeglądu planów budowy Centralnego Węzła Transportowego (CPK), który ma zostać oddany do użytku w 2028 r. i obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie.

Budowa jeszcze się nie rozpoczęła, a projekt spotkał się z krytyką ze względu na koszt i skalę.

Jej zwolennicy twierdzą jednak, że budowa dużego lotniska z połączeniami kolei dużych prędkości na terenie całego kraju dałaby Polsce znaczący impuls gospodarczy.

„Powiedziałbym, że część budżetu CPK powinna zostać wykorzystana na pomoc w rozwoju lokalnych regionalnych portów lotniczych i ich wzroście oraz dalszym rozwoju gospodarczym” – powiedział Jason McGuinness, dyrektor handlowy Ryanair. W rozmowie z Reutersem.

Inwestycje w regionalne porty lotnicze zyskają Ryanair, który w ciągu najbliższej dekady chce podwoić swój biznes na szybko rozwijającym się polskim rynku i rozwijać się w Europie Wschodniej.

Pan McGuinness przemawiał podczas podróży do Polski, aby omówić przekierowanie lotów z warszawskiego lotniska Modlin na inne polskie kierunki.

Ryanair twierdzi, że nie ma innego wyjścia, jak tylko dalej ograniczać swoją działalność na lotnisku w związku z nieporozumieniem z zarządem Modlina w sprawie rozbudowy lotniska i niezadowalającą współpracą.

Port Lotniczy Modlin nie odpowiedział na e-mailową prośbę o komentarz.

„Nie jest to jeszcze dobrze zdefiniowane, ale zdecydowanie sądzę, że latem 2024 r. w Modlinie będziemy świadkami średniego lub dużego (procentowego) zmniejszenia przepustowości w porównaniu z latem 2023 r.” – dodał.

„Z Modlina będzie dużo więcej lotów i mamy nadzieję spotkać się z naszymi ważnymi partnerami lotniskowymi… (ponieważ) jeśli usuniemy samoloty z Modlina, chcemy zatrzymać te samoloty w Polsce”. (Raport: Alan Charlish, redakcja: Mark Potter)

READ  W Polsce duża kampania plakatowa podsyca debatę o wskaźnikach urodzeń