Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Izera: Polska ma teraz własną markę samochodów elektrycznych

Izera: Polska ma teraz własną markę samochodów elektrycznych

Isera

Nie blokujemy już nowych uczestników rynku pojazdów elektrycznych. Najnowszą z nich, Izerę, założyła polska firma ElectroMobility Poland. Jego nazwa nawiązuje do pasma górskiego położonego na granicy polsko-czeskiej.

Ta nowa marka samochodów elektrycznych oferuje dwa prototypy: dwubryłowego sedana z hatchbackiem i SUV-a. Zaprojektowało je włoskie studio Torino Design. Oprócz reflektorów na osłonie chłodnicy znajdują się diody LED, element konstrukcyjny, który wydaje się być popularny wśród producentów samochodów.

Izajasz

Wnętrze prototypów wygląda bardzo bogato i zawiera dwa wyświetlacze w pozycji poziomej. Isera precyzuje, że jej pojazdy będą wyposażone w technologie bezpieczeństwa.”Najbardziej zaawansowanyZapowiadano monitorowanie martwego pola, rozpoznawanie znaków drogowych, a nawet ostrzeganie przed kolizją z przodu, nie wspomniano jednak o automatycznym hamowaniu awaryjnym czy asystencie utrzymania pasa ruchu.

Technicznie rzecz biorąc, Isera zapowiada przyspieszenie od 0 do 100 km/h w przypadku obu pojazdów w niecałe 8 sekund i zasięg do 400 km. Marka zapowiada, że ​​w ofercie będzie drugi pakiet akumulatorów, nie precyzując, czego możemy się spodziewać po autonomii tego ostatniego.

Izerskie samochody elektryczne nie mają być produktami luksusowymi, ale pojazdami przystępnymi cenowo dla Polaków

Łukasz Maleczynko, kierownik ds. technicznego rozwoju produktów w ElectroMobility Poland

Izera rozpocznie produkcję swoich modeli seryjnych w 2023 roku. Powinny one zachować cechy prototypów i trafiać do sprzedaży w Polsce, ale także w innych krajach Europy, po z pewnością atrakcyjnych cenach.

Isera

Samochód elektryczny jest w Polsce znacznie bardziej zanieczyszczający środowisko

Pojawienie się Ezery powinno pomóc polskiemu rządowi w osiągnięciu celu, jakim jest 1 milion samochodów elektrycznych w kraju do 2025 roku. Należy jednak pamiętać, że Polska jest jednym z krajów, w których źródło produkcji energii elektrycznej jest najbardziej emisyjne. Na szczęście, nawet w takich warunkach, jazda samochodem elektrycznym będzie emitować mniej dwutlenku węgla niż samochód cieplny – wynika z obliczeń instytutu badawczego. Unia Europejska na rzecz Transportu i Środowiska. Wyniki byłyby jednak znacznie lepsze, gdyby kraj zmniejszył swoją zależność od paliw kopalnych.

Ślad węglowy samochodu elektrycznego

Reklama Twoja treść jest kontynuowana poniżej

READ  W obliczu upadku Francji, kto będzie miał magiczne mikstury, aby przywrócić ją na właściwe tory?