Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

VoyagExpert prezentuje swoje europejskie ambicje

Ten okres odosobnienia VoyagExpert (VE) nie jest zmarnowany: wykorzystałeś go, aby przyspieszyć swój rozwój. W jakim kierunku?

Eric Ritter – Dwa kierunki: internacjonalizacja i rozwój naszej oferty IT. Nastąpiła już przerwa w działaniu, która doprowadziła do pomyślenia i uruchomienia projektów, które czasami zapobiegały pilności codziennego życia. Ale jest też fakt, że osiągnęliśmy rozmiar krytyczny, aby rozpocząć te ruchy.

„Rozmiar krytyczny”, masz na myśli? Gdzie jesteś na rynku?

Mówiąc o „wielkości”, w 2019 roku zarządzaliśmy podróżami służbowymi o wartości 100 milionów euro. Mamy cztery biura w Nantes, Paryżu, Bordeaux i Saint-Nazaire zatrudniające 70 pracowników. Jeśli chodzi o firmy naszych klientów, są to różne typy. Jednak żeby mówić o szczegółach, oferta typu VIP, w ramach concierge, dla kancelarii prawnych, Comex w sektorze bankowym czy w modzie. Możemy więc być uznani za dużą i niezależną firmę TMC. Albo, jak zwykłem mawiać, jesteśmy wielcy wśród młodych i mali wśród dużych… Staramy się więc połączyć to, co najlepsze z obu światów: krytyczną wielkość posiadania techno, odtąd i więcej.Wymiar europejski a jednocześnie elastyczność i elastyczność. W tym momencie mogę powiedzieć coś anegdotycznego, ale ważnego: wszyscy klienci VE mają 06.

„Internacjonalizacja” to niełatwa sprawa… Podbijesz świat?

Oczywiście nie. Naszym celem jest rozwój w Europie, a nie poza nią. Nie mamy ani środków, ani powołania, ani ambicji. VE Jest częścią międzynarodowej sieci biur Global Star Travel, zlokalizowanych w 80 krajach. W przypadku krajów pozaeuropejskich mam sieć partnerów, która działa bardzo dobrze. Ale w Europie czuliśmy potrzebę bycia bardziej obecnymi i zintegrowanymi. Aby wykonywać swoją pracę jako biuro podróży, należy wziąć pod uwagę specyfikę lokalną. Podsumowując: jeśli mam zarządzać dziesięcioma włoskimi podróżnikami, to prowadzę ich z Paryża, a jeśli jest ich tysiąc, to kieruję ich przez Włochów we Włoszech. Niczego nie wymyślam: tak robią Egencia, GBT itd. O ile mi wiadomo, w świecie francuskich TMC Travel Planet rozwija się tylko za granicą (W Wielkiej Brytanii i Belgii ndr). Jeśli więc francuska firma chce TMC o wymiarze międzynarodowym lub przynajmniej europejskim, jest zobowiązana do współpracy z dużymi Anglosasami, którzy niekoniecznie odpowiadają tym, czego potrzebują.

Na czym konkretnie polega tworzenie tej sieci?

READ  Handlarze diamentami z Antwerpii boją się pozbawić ich rosyjskich kamieni - Wyzwolenie

To po prostu przerost. Staliśmy się większościowym udziałowcem TMC, którego pierwotny zarząd pozostaje w mocy zarówno na poziomie operacyjnym, jak i kapitałowym – na poziomie mniejszościowym, dlatego te dwa punkty są dla nas bardzo ważne. Od stycznia do marca prowadziliśmy te operacje w Hiszpanii, Portugalii i Polsce, a obecnie prowadzimy rozmowy z agencjami angielskimi, niemieckimi i szwedzkimi. Jeśli to zadziała, myślę, że naprawdę możemy mówić o europejskiej sieci.

Jak zdefiniowałeś te „cele”?

Te pierwsze trzy przejęcia, jak można sobie wyobrazić, są mniejsze niż TE: zbierają 50 milionów euro w rocznych lotach. Ale mają prawdziwy fundament i działają bardzo dobrze. Właśnie tego chcieliśmy: nie zaczynać od zera, abyśmy mogli jechać szybciej. Chodzę dookoła słuchając i spotykając się od 12 lat… a przede wszystkim spotykając niesamowitych ludzi i niesamowitych profesjonalistów, którzy stwarzają te możliwości. Powiedzmy, jak bardzo jesteśmy pewni: to odzyskiwanie, w tych okolicznościach, zostało wykonane zdalnie, bez audytu! Oczywiście, jeśli wybieramy te agencje, to również dlatego, że popyt w tych krajach jest bardzo wysoki. Na poziomie lokalnym jak na poziomie francuskim: wielu moich klientów (francuski, ndr) Powiedział mi, że nie są zadowoleni z obsługi, jaką TMC świadczy dla ich oddziału w Polsce lub Portugalii.

A dla tych firm wojskowych, jaki jest sens zostania firmami VE?

Mówiąc o tych pierwszych trzech przejęciach, chciałbym zauważyć, że ich współpracownicy są bardzo wysokiej jakości, byłem pod wrażeniem. To samo za jakość ich usług. Z drugiej strony nie mają naszej dojrzałości technologicznej. VE ma szczęście w tym regionie, że jest Francuzem, z kraju, w którym powstały Egencia, KDS, Traveldoo i Rydoo: podstawowe narzędzia na poziomie europejskim. Pomaga być skutecznym.

Czy kryzys zadecydował o wyborze filii w Europie?

Trudno odpowiedzieć na to pytanie… to stare przeczucie. Przeczucie i frustracja również dlatego, że zapotrzebowanie jest ogromne: jestem zmęczony tym, że nie jestem w stanie odpowiedzieć na prośbę niektórych klientów. Ale chciałem, żebyśmy we Francji byli solidni, a nie przemalowywali łazienki przed ukończeniem fundamentów. W 2019 r. nasz wolumen wyniósł 100 milionów euro, a w 2020 r. spodziewaliśmy się wzrostu o 50-80%… Nasz krytyczny rozmiar został osiągnięty we Francji pod względem wiedzy i biegłości technicznej. Zamknięcie pozwoliło nam dokończyć nasze myślenie. To był właściwy czas

READ  Gazociągi Nordstream zostały sabotowane

A od ilu lat jesteś zadłużony na zakupy?

Nawet dług! Mieliśmy na boku pieniądze (no, teraz mniej): jesteśmy chłopami prowincjonalnymi!

Mówiłeś o IT i to jest dokładnie druga część twoich wiadomości. Gdzie byłeś i dokąd chcesz się udać?

Nasze osiągnięcia, które w szczególności są owocem pracy naszego zespołu z Nantes, są w skrócie dwojakie. Świetne doświadczenie SAP Concur i doskonała biegłość w Compleat. Complate to Rolls-Royce dla rynku artykułów biurowych średniej klasy, za pomocą którego możesz pisać pożądane działania:Jest lot do Botswany, ten kraj jest jednym z krajów, w których flota telefoniczna firmy nie działa, wyślij podróżnemu e-mail, aby rozważył udanie się do recepcji w celu uzyskania zastępczego chipa ”. to super ! Ale to pusta skrzynka, trzeba umieć ją zaprogramować. I tam jesteśmy dobrzy. To właśnie mieliśmy. Chcieliśmy wznieść się na wyższy poziom, tworząc konkretne programy dla naszych klientów i rozwijając własne narzędzia tam, gdzie czujemy, że rynek nie jest na szczycie. Więc założyliśmy siostrzaną firmę (Firma macierzysta trzymająca stanowisko, przyp. red.) z VE, Coisi. Zatrudniliśmy pięciu programistów, a we wrześniu będzie ich czterech.

Podobnie?

Nie: wybierz „Doradztwo w zakresie doskonalenia integracji systemów informatycznych”. Oprócz „coisi”, „picked” w starofrancuskim… jest wybierany wokół białej butelki! A co do nazwy iberyjskiej i polskiej filii to tak, to się zmieni, ale oczywiście nie będzie to „VoyagExpert Poland czy Portugal”, jest bardzo francuska. To są szczegóły, które nie zostały jeszcze rozwiązane!

Konkretnie, co więcej Coisi będzie w stanie zrobić niż dział IT VE?

Na przykład klient poprosił nas o narzędzie „rail”, które stworzyliśmy dla niego w 100%. Zapytało nas inne narzędzie rezerwacyjne Lufthansy. Wiemy, że spółki z grupy wycofają się z GDS, tak jak ma to już miejsce w Niemczech. Więc jeśli chcesz mieć pełny inwentarz, potrzebujesz bezpośredniego dostępu do Luft. Istnieją dwie możliwości: albo kupujesz połączenie od dostawców NDC, co oznacza zapewnienie pośrednika między TMC a firmą. Albo sami „wytwarzamy” tę technologię. Po ustanowieniu tych technologii – które odpowiadają dużym niszom – dlaczego nie sprzedawać ich, jeśli moi partnerzy, ale także moi współpracownicy również ich chcą? Za bardzo skromną licencję, ale pozwoliłoby mi to odpowiednio obniżyć koszty rozwoju.

READ  Śledztwo wkracza na mętne wody

W rzeczywistości, te zagraniczne filie, ta nowa propozycja IT jest powiązana z jednym celem: wyróżnić się…

dokładnie. W tym celu musimy pomyśleć o naszym łańcuchu wartości. „dobrzeDzisiaj Panie Prospect, ma Pan strategiczny udział w Polsce, no cóż, to my będziemy prowadzić tam nasze usługi, operacje, zobowiązania itp. przez nasz oddział.Klient może co roku zdecydować się na zmianę agencji. Jeśli korzysta z SBT, potrzebuje również cegiełki Expense Report, a następnie specjalnej integracji z jego oprogramowaniem HR i księgowym, a także korzysta z mojej filii w Portugalii… Jeśli jakość usług jest dobra, dlaczego chcesz odejść? Zwiększ ich wartość dodaną, spraw, aby klient coraz bardziej mnie potrzebował.

Jeśli Twoje europejskie podmioty stowarzyszone są różne, to tak jak podkreślasz, ponieważ oprócz Travel Planet, VE jest jedyną firmą, która dokonała tego międzynarodowego wyboru wśród francuskich TMC. Jak to wytłumaczysz?

Nie wiem. Inni mogą sobie powiedzieć To jest bardzo drogie„lub”To bzdura„… W każdym razie, aby być realistą, w ciągu ostatnich lat można mówić o co najmniej dwóch francuskich TMC, które miałyby wystarczająco silne nerki, aby to zrobić: 3Mundi i FFTP. Co zrobili zamiast tego? Wzięli duży sprawdź (3Mundi zostało przejęte przez FCM Travel w 2016 roku, FFTP przez Reed & Mackay w 2017 roku, przejęte przez TripActions kilka tygodni temu, ndr). Ostatnio dwukrotnie kontaktowano się z VE w sprawie przejęcia. Ale naszą ambicją jest ewoluować! Z jednej strony dlatego, że uważamy, że jest dużo rzeczy do zrobienia, ale też dlatego, że rynek na to pozwala: wcześniej we Francji byli giganci i grupa małych agencji, dziś są dobrze funkcjonujący niezależni przedstawiciele brokerów.

Jaki jest Twój cel – powiedzmy – 2023?

W 2023 roku moi klienci nadal będą moimi klientami i zawsze będą chętnie z nami współpracować. I że nasze spotkanie z nowymi rynkami, z nowymi praktykami pozwoliło nam awansować. To byłoby naprawdę bardzo dobre.