Nocny pociąg Wiedeń-Paryż wrócił na tor od poniedziałku wieczorem… A Covid oświadcza, że podczas tej pierwszej podróży nie było tłumów. Ale do Europy powracają pociągi nocne, które są mniej zanieczyszczające, a przez to bardziej przyjazne dla środowiska niż samolot. Na statku był odpowiedzialny za transport francuski minister transportu ekologicznego Jean-Baptiste Jabbari i według niego to dopiero początek przygody:
„Do 2030 roku chcemy ponownie otworzyć dziesięć europejskich linii, a wyzwaniem dla nas wszystkich na poziomie europejskim będzie ponowne otwarcie tych linii, pozyskanie tych klientów, a następnie wyposażenie się w nowy tabor. Do 2030 roku będziemy potrzebować około 30 nowych pociągów ”.
Podczas tej pierwszej podróży francuski minister zapowiedział również wejście do służby dwóch kolejnych paneuropejskich pociągów nocnych: Paryż-Berlin w 2023 r. i Zurych-Barcelona przez Lyon w 2024 r., wszystkie przy wsparciu rządu francuskiego.
Trzy lata temu europejskie pociągi nocne spadły do lochów ekonomii, napędzane tanimi lotami i dalekobieżnymi autobusami. Ale od tego czasu władze publiczne polegają na obawach ludzi związanych z kryzysem klimatycznym.
Podróże pociągiem o północy/docelowym odbywają się już w/pomiędzy krajami, takimi jak Francja, Belgia, Niemcy, Polska, Czechy, Austria, Węgry, Chorwacja i Włochy.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Oddzielna praca: Polscy pracodawcy są oburzeni nadmiernym entuzjazmem Francji
Iliad planuje przejęcie polskiego operatora komórkowego Play za 3,5 miliarda euro
Zarządzanie kobiece, zarządzanie męskie, podział, który wkrótce zostanie pokonany?