Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Niemiecki lit bezemisyjny dla Stellantów i Renault

Grupa Stellantis (Peugeot, Opel, Fiat i inne) oraz Renault podpisały kontrakty z Vulcan na dostawę mniej zanieczyszczającego litu pochodzenia niemieckiego. Projekt Vulcan Zero Carbon Lithium ma na celu zmniejszenie wpływu wydobycia litu na środowisko oraz odległości między kopalniami a użytkownikami. W ten sposób, aby dostarczać producentom wodorotlenek litu, Vulcan otworzy kopalnię i rafinerię w Niemczech, w Haut-Rhin. Powoduje to jednak niechęć w populacji.

lub deska

Lit wydobywany z niemieckich piwnic, który ma duże zapasy, uważany jest za czystszy niż w Ameryce Południowej, Australii czy Chinach. Ponadto australijsko-niemiecka firma Vulcan Energy będzie wykorzystywać energię geotermalną do produkcji wodorotlenku litu z solanki. Nie wykorzystują paliw kopalnych i zadowalają się minimalną ilością wody. Ponadto Vulcan będzie w stanie zaopatrywać swoich europejskich klientów, zmniejszając odległości, a tym samym zmniejszając wpływ transportu na środowisko.

Miliony baterii

Kontrakt Renault przewiduje dostawy od 6000 do 17 000 ton litu rocznie. To biegnie od Stellantis od 2026 do 2031 roku, z łączną ilością 81 000 do 99 000 ton. Te dwa kontrakty mają na celu europejskie dostawy litu dla setek tysięcy akumulatorów do samochodów elektrycznych. Wreszcie belgijska grupa Umicore złożyła w firmie Vulcan zamówienie na zakup od 28 000 do 42 000 ton litu w latach 2025-2030 do produkcji katod w swojej przyszłej polskiej fabryce.

READ  Podręczniki polskiej firmy wkrótce zostaną ponownie rozpatrzone w sprawie „Promogim”.