Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Mały rozmiar, duży w znaczeniu

Logo, naprawdę kluczowy element marketingu marki samochodowej, jest czasami tak symboliczne, że wystarczy przywołać producenta, który reprezentuje. Tak więc, między innymi, Renault można rozpoznać po prostych przywołaniach diamentów, Peugeot lwa, Mercedes przydomek gwiazdy, a Audi z pierścieniami.

Ewoluując zgodnie z modą – tym samym przechodząc od bardzo modnego w latach 2000. chromu 3D do niedawnej „płaskiej konstrukcji” 2D -, O logo nigdy nie myśli się przypadkowo, każdy element, który tworzą, ma znaczenieNiezależnie od tego, czy jest to kolor, czy kierunek w prawo lub w lewo. ucieleśnia znaczenie przejrzyste (jak dla Jaguara i Mustanga) lub bardziej subtelne, Symbole te zawsze definiują filozofię lub historię marki i przekazują tę wizję podsumowaną w obrazie. Dlatego tani producenci często wyświetlają ultra-czyste loga, będące powrotem do podstaw, gdy grube litery amerykańskiego Hummera udowadniają wytrzymałość ich modeli w terenie, a skrzydła brytyjskiego Astona Martina oddają cześć Królewskim Siłom Powietrznym.

Więc oto jest? Kilka szczegółów historycznych i graficznych logoCo ujawnia więcej niż jedną osobę, która może pomyśleć o markach samochodów, które oferujesz…

Alfa Romeo

Stworzona w 1910 roku w Mediolanie włoska marka dumnie prezentuje Biscione – czyli wąż – ze swojego rodzinnego miasta. Ten proroczy symbol, który można porównać z mitycznym zgiełkiem, kojarzy się z czerwonym krzyżem, który oznacza herb Mediolanu, Zaprojektowany przez projektanta przemysłowego Romano Cattaneo i projektanta Giuseppe Merosiego. W najnowszej wersji, wydanej w 2015 roku, biało-niebieskie tło zniknęło na rzecz srebrnego i teksturowanego tła. ale nazwa Alfa Romeo – Casting Shortcut Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (Tłumaczenie: Lombard Automobile Construction Company) i rodziny jej założyciela, Nicoli Romeo, są nadal widoczne w gęstym kręgu żeglarskim, mimo że pokazują nową, pozbawioną złota passę swoich początków.

Audi

Jeśli niemiecka marka istnieje od ponad stu lat, jej słynne Cztery Pierścienie pojawiły się dopiero w 1932 roku. W tym czasie producenci Audi, DKW, Horch i Wanderer połączyli siły, aby stworzyć Auto Union. Kwartet, który w ten sposób ucieleśnia swoją fuzję poprzez ten emblemat, który się nie zmienia, lub że przeszedł kilka pokoleń modyfikacji. Jeśli nie subtelny cień, ulga, a ostatnio ugoda na rzecz większej nowoczesności.
zapisać się: W 1995 roku Międzynarodowy Komitet Olimpijski wniósł sprawę Audi do sądu, twierdząc, że jego logo jest zbyt podobne do pięciu kół olimpijskich z 1912 roku, ale zostało odrzucone, ponieważ oba symbole uznano za wystarczająco różne.

READ  Kryzys migracyjny: Turcja leci, by ratować Europę

BMW

W 1917 roku Franz Joseph Pope zarejestrował nazwę Bayerische Motoren Werke, firmę, która początkowo projektowała silniki lotnicze. Oryginalna aktywność znaleziona w słynnych fanach, którzy rysują wewnątrz koła na przemian niebieskie i białe kwadranty, czyli kolory flagi Bawarii, kolebki marki. Czarny pasek z inicjałami BMW otaczał tę plakietkę do 2020 roku, kiedy to została zastąpiona pustą ramką. Jest to jednak używane tylko do komunikacji marki, ponieważ pojazdy zawsze mają trójkolorowe logo.

Citroën

Stworzona w 1919 roku marka jest najbardziej znana z legendarnego 2CV, a także z kultowych logo. Będzie to nawiązanie do układu przekładni, który wyobraził sobie André Citroën – który nawiasem mówiąc zrewolucjonizował automatyczną skrzynię biegów – Co przyszłoby do głowy inżynierowi obserwując młyny w Polsce. Ponadczasowe, miały lekką krzywiznę w 2009 roku i spłaszczony design w tym roku.
zapisać się: Citroën pozwał Polestar, elektryczną markę Volvo, za dwuczęściowe logo w jodełkę, które tworzy migoczącą gwiazdę. Paryski sąd orzekł na korzyść francuskiej marki w październiku 2020 r.

twierdza

Wprowadzony w 1927 roku, dziesięć lat po stworzeniu marki, „niebieski owal” białymi literami – którego czcionka jest sygnowana Childe Harold Wills – Jest to prawdopodobnie najtrwalsze logo samochodu, ponieważ niewiele się zmieniło w ciągu prawie wieku. Od tego czasu pojawiło się tylko kilka odmian kształtu owalu, prace nad cieniowaniem i efektami 3D.

Mitsubishi

Logo japońskiej marki powstałe w 1870 roku jest ilustracją przezroczystości. W języku japońskim „mitsu” oznacza „trzy”, a „heishi” dosłownie oznacza „kasztan wodny”, ale odnosi się również do kształtu diamentu.. Dlatego logo Mitsubishi składa się z trzech czerwonych diamentów. Ten ostatni sprytnie łączy też potrójny herb herbowy klanu Tosa, czyli pierwszych pracodawców założyciela Iwasaki Yataro, a także herb jego rodu.

mercedes

Jest wymieniany jako jedno z najbardziej znanych logo na świecie, Trójramienna gwiazda niemieckiej marki wywodzi swoje początki z rysunku Gottlieba Daimlera… zapisanego na pocztówce Zlokalizować jego dom! Bardzo skromny punkt wyjścia w świetle wpływu i planetarnej aury, jaką ma dziś Mercedes.

READ  W obliczu wojny na Ukrainie odradza się Trójkąt Weimarski (...)

Peugeot

Dla Liona wszystko zaczęło się w 1847 roku, kiedy Jules i Émile Peugeot zlecili złotnikowi i grawerowi Justinowi Blazerowi zaprojektowanie logo, które służyłoby jako emblemat dla wszystkich narzędzi produkowanych przez firmę, od młynków do kawy po rowery i piły łańcuchowe. Wtedy król sawanny pojawia się jako symbol walorów jego ostrzy, a mianowicie wytrzymałości zębów, giętkości zbliżonej do kolców dzikich zwierząt oraz szybkości cięcia. Podobny do skaczącego lwa. Przeprojektowany w 2021 r. lew nie zrezygnował ze swoich podstaw: całe zwierzę nie jest już w ataku, ale raczej „półeliptyczną” tarczę, w której tylko jego głowa jest wstawiona w profil w nowym stylu.

Renault

Podobnie jak jego francuski konkurent Peugeot, Renault używa kształtu swojego logo – diamentu – od debiutu w 1925 r. (27 lat po utworzeniu grupy). Na początku roku, w ramach Renaulution przez projektanta, romb został nieco odkurzony, zachowując jednocześnie swój kultowy geometryczny kształt. Teraz przedstawia zmodernizowaną wersję czworokątnego rysunku narysowanego przez węgierskiego artystę Vasarely’ego w 1972 roku poprzez zmniejszenie liczby zazębiających się linii I zrezygnuj z efektów 3D. Bez rozmycia, bez podpisu lub typografii, to nowe logo zostało zaprojektowane tak, aby żyć w ruchu i ułatwiać animację na wideo lub w mediach cyfrowych.

Toyota

Obecne logo japońskiego producenta, przyjęte w 1989 roku, zostało odnowione w 2020 roku, usuwając chrom, ale nie małą tajemnicę kryjącą się za jego projektem. Owale tworzące każdą literę Toyoty sprawiają, że się ona pojawia (np. litera T z dwoma prostopadłymi owalami, O z głównym owalem itp.). Te przecinające się owale można również uznać za personifikację klienta i produktu, podczas gdy zewnętrzny pierścień podobny do globusa będzie oznaczał światową reputację firmy.

Volkswagen

Logo Volkswagena składa się z inicjałów firmy, które są wzorowane jeden po drugim i istnieją od momentu powstania marki w 1937 roku. Niebieski kolor logo Volkswagena, który pojawił się w 2019 roku, symbolizuje doskonałość i niezawodność Natomiast kolor biały reprezentuje szlachetność i czystość, w zależności od marki.
zapisać się: Przed wojną okrągła obwódka była ząbkowana na wzór koła zębatego.

READ  Kwartalny zysk portugalskiej firmy Jeronimo Martins wzrósł dzięki silnej sprzedaży w Polsce.

Volvo

Koło, strzałka, ukośna linia: logo Volvo jest niezapomniane dzięki zaledwie trzem elementom. Jest to pokazywane w sieci samochodowej marki od 1927 roku. Jeśli chodzi o symbol tego zespołu, jest on wielokrotny. Okrąg i strzałka mogą być interpretowane jako reprezentujące męskość Wywodzi się z alegorii Marsa, rzymskiego boga wojny. Uosabiając siłę i jakość samochodów, zamierza również oddać hołd wieloletnim tradycjom szwedzkiego przemysłu stalowego. skośny pasek, podpis, który przecina siatkę od lewego dolnego do prawego górnego rogu, Wynika to początkowo z technicznej konieczności naprawy chromowanej listwy.

Znajdź cały artykuł w numerze 268 (sierpień-wrzesień 2021) z Auto i biznes.