Największy brytyjski sprzedawca odzieży sportowej, JD Sports Fashion, powiedział we wtorek, że kupi 40% udziałów mniejszościowych akcjonariuszy polskiego detalisty, których nie posiada w Marketing Investment Group (MIG).
Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione.
JD, która sprzedaje Nike, Adidas i inną odzież sportową głównie klientom poniżej 30 roku życia, początkowo kupiła 60% udziałów w MIG w 2021 roku, ponieważ chce wejść na rynki Europy Środkowo-Wschodniej.
JD powiedział, że MIG z siedzibą w Krakowie osiągnął przychody w wysokości około 270 milionów funtów (342,90 milionów dolarów) w roku finansowym zakończonym 31 stycznia.
W lutym JD powiedział, że wyda do 3 miliardów funtów na otwarcie 1750 sklepów w ciągu pięciu lat, a dyrektor generalny Regis Schultz przedstawił swoje plany uczynienia z detalisty „potęgi” w sektorze odzieży sportowej i rekreacyjnej.
„Wzmocnienie obecności JD w regionie poprzez otwieranie nowych sklepów i dalsze inwestowanie w nasze możliwości wielokanałowe jest kluczową częścią strategicznego planu rozwoju nakreślonego podczas naszej prezentacji na Capital Markets Day” – powiedział Schultz we wtorkowym oświadczeniu.
(1 USD = 0,7874 funta) (raport Evy Mathews z Bengaluru; scenariusz: Shailesh Kuber)
„Guru mediów społecznościowych. Bardzo upada. Wolny fanatyk kawy. Entuzjasta telewizji. Gracz. Miłośnik internetu. Nieskrępowany wichrzyciel.”
More Stories
Brady Tkachuk prowadzi USA do zwycięstwa nad Polską
The Blues ponieśli drugą porażkę w Lidze Narodów, przegrywając z Polską
Francja po raz pierwszy w historii zwyciężyła w Pucharze Świata z Polską