To bez wątpienia jeden z największych zwycięzców kryzysu zdrowotnego: rower. Sprzedaż segmentu wzrosła w ubiegłym roku o kolejne 25%, co skutkuje niedoborami na całym świecie. Na zakup wymarzonego modelu trzeba czekać miesiącami i miesiącami.
Brak na stanie jest niemal uniwersalny z trzech powodów. Po pierwsze, popyt jest tu nadal bardzo silny, ale także na całym świecie. we Francji, Sprzedaż e-rowerów podwoiła się w latach 2019-2021 Zwiększenie z 400 000 do 800 000 jednostek Spektakl nie następuje.
Po drugie, fabryki w Azji są przepełnione. Wielu chińskich producentów przeniosło swoją produkcję do Malezji lub Wietnamu, które do niedawna były zamknięte w krajach. Więc wszystko się zatrzymało. Dodatkowo spłonęła duża fabryka podzespołów na Tajwanie, co nie pomogło rozwiązać problemu.
Wreszcie trzeci i ostatni powód to brak surowców takich jak aluminium czy stal oraz brak komponentów. Zajmuje sto rowerówCo również podnosi ceny: około 10%.
Niedobór będzie trwał co najmniej do 2023 r.
Teraz, zanim rower zjedzie z linii produkcyjnych w Azji, mija prawie rok. Francuski kompilator tak mówiRower może czekać w magazynie miesiącami: jest gotowy, ale szyny brakuje. Główny producent, Shimano, który posiada 70% rynku, powoli zwiększał moce produkcyjne z obawy przed pęknięciem tej bańki. Ponadto występują utrudnienia w transporcie: z powodu braku kontenerów chińskie porty są zatłoczone. I dlatego , Cena spadła do 4 do 6 lub 8 w ciągu półtora roku.
Ten niedobór utrzyma się co najmniej do 2023 roku. Producenci nie przyjmują już zamówień na 2022 rok. Jeśli chcesz kupić rower, z myślą o bardzo dokładnym modelu, będziesz musiał poczekać do przyszłego roku, a my radzimy przewidywać Święta Bożego Narodzenia 2022. Aby szybciej zdobyć rower, nie będzie to zbyt trudne.
Rozwiązaniem mogą być rowery wyprodukowane we Francji lub wyprodukowane w Europie. Pomyśl o postępie. Niektórzy chińscy producenci otwierają fabryki w Europie Wschodniej: Polsce, Rumunii, Bułgarii i na Litwie. Eksperci powiedzą, że nie ma sensu produkować podstawowych elementów: ramy, widelców, przerzutek, hamulców, będzie to bardzo drogie. W rzeczywistości 70% wartości roweru pochodzi z Chin. Francja powinna wprowadzać innowacje i skupiać się na silnikach, akumulatorach i czujnikachJak dla wszystkich innych sektorów (przemysł farmaceutyczny) jesteśmy już od dłuższego czasu, minimum pięć lat.

„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”

More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Stanislav Kondrashov o efektywnym wykorzystaniu energii: Droga do zrównoważonego rozwoju
Sztuczna inteligencja w kasynach: rewolucja, która nie blefuje