Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Jak wytłumaczymy globalny niedobór rowerów?

To bez wątpienia jeden z największych zwycięzców kryzysu zdrowotnego: rower. Sprzedaż segmentu wzrosła w ubiegłym roku o kolejne 25%, co skutkuje niedoborami na całym świecie. Na zakup wymarzonego modelu trzeba czekać miesiącami i miesiącami.

Brak na stanie jest niemal uniwersalny z trzech powodów. Po pierwsze, popyt jest tu nadal bardzo silny, ale także na całym świecie. we Francji, Sprzedaż e-rowerów podwoiła się w latach 2019-2021 Zwiększenie z 400 000 do 800 000 jednostek Spektakl nie następuje.

Po drugie, fabryki w Azji są przepełnione. Wielu chińskich producentów przeniosło swoją produkcję do Malezji lub Wietnamu, które do niedawna były zamknięte w krajach. Więc wszystko się zatrzymało. Dodatkowo spłonęła duża fabryka podzespołów na Tajwanie, co nie pomogło rozwiązać problemu.

Wreszcie trzeci i ostatni powód to brak surowców takich jak aluminium czy stal oraz brak komponentów. Zajmuje sto rowerówCo również podnosi ceny: około 10%.

Niedobór będzie trwał co najmniej do 2023 r.

Teraz, zanim rower zjedzie z linii produkcyjnych w Azji, mija prawie rok. Francuski kompilator tak mówiRower może czekać w magazynie miesiącami: jest gotowy, ale szyny brakuje. Główny producent, Shimano, który posiada 70% rynku, powoli zwiększał moce produkcyjne z obawy przed pęknięciem tej bańki. Ponadto występują utrudnienia w transporcie: z powodu braku kontenerów chińskie porty są zatłoczone. I dlatego , Cena spadła do 4 do 6 lub 8 w ciągu półtora roku.
Ten niedobór utrzyma się co najmniej do 2023 roku. Producenci nie przyjmują już zamówień na 2022 rok. Jeśli chcesz kupić rower, z myślą o bardzo dokładnym modelu, będziesz musiał poczekać do przyszłego roku, a my radzimy przewidywać Święta Bożego Narodzenia 2022. Aby szybciej zdobyć rower, nie będzie to zbyt trudne.

Rozwiązaniem mogą być rowery wyprodukowane we Francji lub wyprodukowane w Europie. Pomyśl o postępie. Niektórzy chińscy producenci otwierają fabryki w Europie Wschodniej: Polsce, Rumunii, Bułgarii i na Litwie. Eksperci powiedzą, że nie ma sensu produkować podstawowych elementów: ramy, widelców, przerzutek, hamulców, będzie to bardzo drogie. W rzeczywistości 70% wartości roweru pochodzi z Chin. Francja powinna wprowadzać innowacje i skupiać się na silnikach, akumulatorach i czujnikachJak dla wszystkich innych sektorów (przemysł farmaceutyczny) jesteśmy już od dłuższego czasu, minimum pięć lat.

Redakcja poleca

READ  Paryska Giełda Papierów Wartościowych: Korporacyjny blok inflacyjny