Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

BlaBlaCar ogłasza darowiznę w wysokości 115 milionów dolarów na „Przyspieszenie wzrostu gospodarczego”

BlaBlaCar ogłasza darowiznę w wysokości 115 milionów dolarów na „Przyspieszenie wzrostu gospodarczego”

Według dyrektora zarządzającego Nicholasa Brossona powinna to być ostatnia operacja przed IPO w bliżej nieokreślonym terminie.

BlaBlaCar, który zapowiada nową akcję pozyskiwania funduszy, chce skorzystać z zakończenia kryzysu zdrowotnego na „gwałtowny”Zarówno na rynkach europejskich, jak i na rynkach odległych, wyjaśnia jej dyrektor zarządzający, Nicholas Brosson w wywiadzie dla AFP.

Firma, założona w 2006 roku, ogłosiła we wtorek, że zebrała 115 milionów dolarów darowizny, dzięki czemu może ją zobaczyć jako następną. Dziś z tym planem finansowania mamy ponad 200 milionów gotówki, co pozwala nam być odważnym.Mówi Nicholas Brosson. Operacja szacuje wartość firmy na 2 miliardy dolarów. „On najwyraźniej jest jednorożcem!”, Potwierdza współzałożyciel, wskazując na te nienotowane startupy o wartości co najmniej 1 miliarda.

Uważa, że ​​najnowsza zbiórka funduszy będzie niewątpliwie ostatnią tego typu przed pierwszą ofertą publiczną, której termin nie został jeszcze wyznaczony, a cel jest na razie. „Przywrócenie rentowności i wzrostu firmy do końca 2022 r.”. „To ambicja i duch. Po wypłynięciu są niewiadome i niespodzianki”. Nicholas Bruson przyznaje z Covidem.

BlaBlaCar, który nigdy nie publikował swoich rachunków, osiągnął zysk w 2018 r. Przejęcia w 2019 r. – w tym Ouibus, „samochody Macron” SNCF – przyniosły wynik na plus, tuż przed pojawieniem się „meteorytu covid”. Firma nadal traci pieniądze, ale tak jest „Zdobył duży udział w rynku od innych podmiotów w branży transportowej, które mają większe trudności w zarządzaniu tym kryzysem, ponieważ ich koszty stałe są znacznie wyższe”. Wystawia Nicholas Brosson. Skąd „Etap inwestycji post-Covid, ponieważ karty są przetasowywane w świecie transportu, a to naprawdę leży w naszym interesie”, Nalega.

Rosja, Indie, Meksyk, Brazylia

W jej historycznym sercu, w Europie Zachodniej, nie ma wątpliwości, że korzystanie z samochodów współdzielonych zacznie się dynamicznie po zniesieniu ograniczeń ruchu. „We Francji wolumeny są zbliżone do połowy 2019 roku w tym samym okresie, podczas gdy my nadal jesteśmy w stanie magazynowym”.Komentarz. „Są sfrustrowani mieszkańcy, którzy chcą podróżować – mniej niż przeciętnie, jak to często robią nasi członkowie. We Francji i krajach europejskich nastąpi bardzo szybkie przyspieszenie i jest to bardzo jasne. Mniej jasne jest to, że chodzi o czas!”

Nicholas Broson też tego chce „Sieć autobusowa bardzo szybko się zmieniła” (Autokary, póki co nazywają się BlaBlaBus), we Francji i Niemczech pod koniec maja – szczególnie na początku czerwca. „Chodzi o to, że w 2022 r. Będziemy w stanie zapewnić sieć autobusową nie mniej niż dwa razy większą niż w 2019 r.”, Określa. Chce też zacząć pokazywać podróż pociągiem na swoim peronie.

READ  Dyrektor biznesowy Brezolles żałuje, że wybrał szpital Dreux na swoje karetki pogotowia

Współzałożyciel również widzi więcej, mając to na uwadzeObecnie 80% BlaBlaCar jest użytkowanych poza Europą. to pole Poza Europą Western, który zaczyna się w Polsce i obejmuje Rosję, Ukrainę, Indie, Brazylię i Meksyk, to nowa granica dla firmy. BlaBlaCar oferuje możliwość korzystania z samochodów grupowych, jak gdzie indziej, a także rezerwację biletów autobusowych przez Internet oraz połączenia zbiorcze, oferowane przez ponad 7 000 lokalnych przewoźników. W przeciwieństwie do Francji czy Niemiec firma nie organizuje tam własnych linii pod swoją marką, ale działa jako rynek.

Wydaje się, że zarówno w Brazylii, jak iw Indiach wirus Covid-19 nie osłabia swoich użytkowników. „Chodzi o to, aby we wszystkich tych krajach nacisnąć pedał gazu”. Tam, gdzie aktywność już kwitnie, zauważa Nicholas Brosson. Wyobrażony „Połączenie wzrostu organicznego i przejęć w oparciu o perspektywy przyspieszenia”.. Podobnie jak na Ukrainie, BlaBlaCar właśnie kupił Octobus, startup specjalizujący się w cyfryzacji usług przewoźników autobusowych.