Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

W Polsce Valeo daje częściom samochodowym drugie życie

W Polsce Valeo daje częściom samochodowym drugie życie

To jest regularne polerowanie. Wszystkie typy. 35 Projekcja metalowych kulek do usuwania śladów rdzy i tłuszczu, a także rozlanych substancji przy sprzęcie, usuwania poprzez wibrację w kontakcie z elementami ceramicznymi, cząsteczkami szkła lub przez śrutowanie.

Tutaj, na Śląsku, w fabryce wielkości kilkunastu boisk piłkarskich, w której pracuje tyle samo kobiet, co mężczyzn, Valeo zaczyna od „demontażu, katalogowania i czyszczenia podzespołów używanych części zebranych w całej Europie.

W ostateczności poddaj recyklingowi

To jest przywrócenie (w języku angielskim Reprodukcja), sztuka tworzenia czegoś nowego ze starego. Ponieważ na tym stanowisku topią się diody transformatora, każdy element jest sprawdzany i zabezpieczany, czy jest w dobrym stanie, czy nadaje się do renowacji. Średnio dajemy egzemplarzowi drugie życie (lub trzecie, czwarte), zachowując 85% oryginalnych elementów. Wysoce wadliwe produkty przekazywane są firmom recyklingowym. Wracają do stanu materialnego, aby stać się nowymi obiektami.

Rozruszniki, sprzęgła i sprężarki klimatyzacji, które wymagają regeneracji, zwane „tuszami”, mogły być oryginalnie wyprodukowane przez firmę Welly lub konkurencję. Produkowane są na zamówienie, w bardzo małych seriach, czasem po dziesięć sztuk, pobierane z magazynu liczącego milion komponentów i reprodukowane w sąsiednim magazynie w ramach 40 000 specyfikacji.

Milion regenerowanych części rocznie

Regeneracja, która zatrudnia jedną czwartą z 2000 pracowników zakładu, nie jest nowością w przemyśle samochodowym. Valeo robi to od czterdziestu lat. Jednak francuski dostawca samochodów, który montuje co drugi samochód w Europie, chce do 2030 r. podwoić liczbę odnawianych części (obecnie milion rocznie, w tym 400 000 w firmie Sequoias). Wystarczająco, aby zmniejszyć swój ślad węglowy: odnowienie części powoduje emisję od 50 do 80% mniej CO2 niż wyprodukowanie nowej.

Valeo twierdzi, że wierzy w regenerację, mimo że przynosi jedynie około stu milionów euro rocznie przy obrotach wynoszących 22 miliardy. Czy bocznice są wygodniejsze niż nowe budynki? To zależy od części, które mają wpływ na firmę. „To prawda, że ​​są to czyści wojownicy (Tylko gracze na tym polu, uwaga redaktora) Obecność na tym rynku okazuje się opłacalnym przedsięwzięciem”, Zauważa dyrektor ds. gospodarki o obiegu zamkniętym Mino Yamamoto.

READ  Na żywo - Kryzys migracyjny: Polska obiecuje zrobić „wszystko, aby chronić granice UE”

Wiele przeszkód do pokonania

Jak wynika z badania przeprowadzonego w Niemczech, należy kontynuować pracę nad przekonaniem i motywowaniem dystrybutorów, a zwłaszcza mechaników, którzy nie są finansowo zainteresowani dostarczaniem części regenerowanych. Uważa się, że Francja i Polska są gorsze. Zaprzecza temu Valeo, które testuje 100% swoich regenerowanych części i udziela na każdą dwuletnią gwarancję. Stopa zwrotu wynosi zaledwie 0,1%.

Valeo chce zmienić sposób myślenia konsumentów, wraz z telefonią, obszarem, w którym klienci najczęściej kupują urządzenia odnowione. Argument ma także charakter finansowy: koszt części regenerowanych jest o 25% niższy.

Elektryczne wyzwanie

W zamian za nowe, tzw. tereny „recyklingowe”, prawo nakłada na właścicieli warsztatów obowiązek zapewnienia zastępstw od 2017 roku, utrzymując firmę. „Termin obejmuje używane części odzyskane z samochodów wycofanych z eksploatacji bez dokładnej kontroli” Amuri DeSombre, jeden z menedżerów ds. marketingu,

Wyzwania związane są z elektryfikacją floty pojazdów. W Checovis pracownicy zajmują się badaniami i rozwojem zespołów silników elektrycznych. Cel: Rozpoczęcie działalności w branży w 2025 roku. Metoda ta będzie łączyć naprawę – diagnostykę i rozwiązywanie problemów – regenerację podzespołów elektronicznych i części mechanicznych. Bateria Valio działa również w ekosystemie, ale nie w komórkach, co wymaga zdolności chemicznych.

Regeneracja stanowi poważne wyzwanie, podczas gdy przemysł samochodowy oskarża się o organizowanie starzenia się poprzez dzielenie części na blok, którego wymiana jest zbyt kosztowna, lub przez klejenie niektórych elementów, których nie można później usunąć. ” Chcemy, Dyrektor ds. badań i rozwoju Christophe Le Ligné zauważa. Ponownie rozważ projekt części, biorąc pod uwagę przyszłą możliwość renowacji. »

———

Na Śląsku przeprowadzono remont silników Véliba

Smovengo, operator Vélib’ w Paryżu i na pobliskich przedmieściach, ogłosił w środę 22 maja, że ​​nawiązał współpracę z Valeo. Dotyczy to w szczególności reprodukcji silników Vélib ze wspomaganiem elektrycznym w Polsce. Rozpoczęta działalność nabierze tempa. Zakład w Checovicach może odnowić do 5000 silników rocznie.

READ  IT Logistics awansuje swoich żołnierzy w Polsce