Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

W Polsce, przy tankowaniu w powietrzu armii francuskiej

W Polsce, przy tankowaniu w powietrzu armii francuskiej

Ponad chmurami polskiego nieba wyłania się metalowy drut z francuskiego wojskowego airbusa. Od czasu rosyjskiej inwazji na Ukrainę samoloty Rafale na co dzień obstają przy tankowaniu wschodniej granicy NATO, aby realizować swoją misję. Paris Match został napadnięty na tankowiec, który służył jako pompa paliwowa dla francuskiego Rafale.

Na niebie Polski, na wysokości 5500 metrów, w pobliżu granicy z Ukrainą, z chmur z lotniska Saint-Desier wyłaniają się dwie loterie. Pod ich skrzydłami znajdują się głównie pociski przechwytujące MICA, bojowe i obronne. Chociaż sytuacja nieco się uspokoiła po inwazji Rosji na Ukrainę – rosyjski samolot wojskowy, który do tej pory nie w pełni kontrolował ukraińskie niebo, mimo że jest dziesięciokrotnie wyższy niż jego ukraiński odpowiednik – pociski te świadczą o środowisku europejskim. Przekazuje znaczenie tego nowego frontu grającego na niebie. Ważną częścią stała się wschodnia część NATO, zwłaszcza pod obserwacją i gęsto zaludnionymi samolotami wojskowymi. W rzeczywistości Sojusz Atlantycki wzmocnił swoją obecność na niebie, aby pokazać, że wyraźnie nie jest w stanie konkurować w tej przestrzeni.

Czytaj więcej: Europejskie embargo na ropę, presja na Donbas… Aktualności na temat wojny na Ukrainie

Co się dzieje po tej reklamie

Tak więc obie loterie są sprawne, a 8 godzin zapewni tę rolę obserwacyjną. Ale żeby taka misja była możliwa, potrzebny jest samolot-cysterna. Bez tankowania Rafael mógł patrolować samolot tylko przez 3 godziny. Ta misja na pokładzie A330 MRTT ma charakter strategiczny.

Co się dzieje po tej reklamie

„Spotkanie na niebie i lepszy lot”

Wszystko zaczyna się od miejsca spotkania na niebie, współrzędnych podanych dzień wcześniej pilotom tankowca, aby lepiej wyliczyć plan lotu – ale także liczbę litrów paliwa do przewiezienia – a potem pierwszy myśliwiec radiowy pilot. Oznacza to, że znajduje się on 50 mil od naszej pozycji. Tylko kilka minut wystarczy, aby samoloty Raphaela znalazły na niebie swoją pielęgniarkę. Tymczasem Airbus powinien być maksymalnie ustabilizowany, aby ułatwić podejście pilotom myśliwców, którzy odpowiadają za najbardziej techniczną fazę samolotu i umożliwiają tankowanie. Cała ta antenowa integracja odbywa się drogą radiową i przy prędkości do 500 km/h.

READ  Ryanair szacuje, że loty z 300 000 pasażerów mogą zostać odwołane

W tym samym czasie tandem Rafaela zbliża się z każdej strony Airbusa, a pręt – „bot” – wystaje ze skrzydła Airbusa MRTT. Cel: przymocować do „koszyka” znajdującego się na końcu drążka w celu napełnienia zbiornika na naftę.

Co się dzieje po tej reklamie

Co się dzieje po tej reklamie

Kapitan Sebastien z tej misji EVA (Advanced Vigilance Operations) wyjaśnia: „Chociaż te procedury zostały opanowane przez wiele lat, zbliżamy samoloty znacznie bliżej niż samoloty cywilne”.

Pułkownik LTT Michael, który towarzyszył kilku dziennikarzom podczas lotu misyjnego, dodał: „To zawsze delikatny moment, co oznacza, że ​​jeśli myśliwi zawiodą, będą musieli zakłócić swoją misję niebiańskiej policji. potencjalne zagrożenie dla terytorium Ukrainy i Białorusi”. Granica rosyjska nie powinna być bliżej niż 10 mil morskich (18,5 km).

Przy ładowności jednej tony na myśliwiec wystarczyłoby dziesięć minut, aby uzupełnić zapasy paliwa każdego Rafale. Kiedy ci ostatni są usatysfakcjonowani, opuszczają miejsce spotkania i witają nas pauzą, napiętą przemową, po czym znikają, gdy tylko się pojawiają.

Tymczasem Airbus spokojnie kontynuuje swoją drogę. Okrąża samolot na torze wyścigowym przez około 9 godzin ze stałym połączeniem radiowym i w razie potrzeby działa jako przekaźnik komunikacyjny do centrum dowodzenia.

Zanim Feniks wróci do swojego punktu startowego, lotniska Istres, zobaczymy trzy tankowania w dzień iw nocy.

Phoenix MRDT — Najcenniejszy samolot dla Sojuszu

Pénix MRTT (Multi Roll Tanker Transport) ma dwa systemy tankowania samolotów z jednym koszem i jednym masztem, zgodnym ze standardami NATO dla większości samolotów. Jest to również główne ogniwo łączące Sojusz z francuską blokadą nuklearną. Samolot „Swiss Knife”, który może przewieźć do 272 osób lub 30 ton ładunku, będzie do 2023 roku 12. samolotem we Francji. Siły Powietrzne i Kosmiczne.

READ  Ponad 200 fałszywych gróźb bombowych w szkołach pierwszego dnia roku szkolnego