Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

W obliczu włoskiej wściekłości, polska Alfa Romeo nie będzie już nazywać się „Milano”, ale „Junior”

W obliczu włoskiej wściekłości, polska Alfa Romeo nie będzie już nazywać się „Milano”, ale „Junior”

Włoski minister przemysłu stanowczo odpowiedział, że najnowszy model Alfy Romeo, Milano, będzie produkowany w Polsce. Dlatego szef Stellandisa zmienił nazwę SUV-a na „Junior”.

Carlos Tavares po niezadowoleniu Włoch zmienia nazwę małego, w 100% elektrycznego SUV-a Alfy Romeo na „Junior”. Początkowo nosił nazwę „Milano” na cześć rodzinnego miasta włoskiego producenta. Tyle, że pojazd będzie produkowany w Polsce. Oświadczenie wywołało gniew włoskiego ministra przemysłu.

„Samochód o nazwie Milano nie może być produkowany w Polsce, zabrania tego włoskie prawo” – cytuje się w artykuleWiadomości motoryzacyjne.

W poniedziałek Carlos Tavares, który udał się do fabryki Tremeri niedaleko Metz, ostatecznie wybrał „Juniora” i skinął na Włochy. „Cały weekend pracowaliśmy nad zmianą nazwy, to znak pokoju” – powiedział reporterom na miejscu.

„Mamy ogromną bibliotekę nazw. „Junior” to jedna z najbardziej udanych nazw w historii Alfy Romeo, obejmująca modele, które odniosły ogromny sukces komercyjny, zwłaszcza GT Junior”.

„Wierzymy, że nazwa Milano w pełni jest zgodna z włoskim prawem, ale zdecydowaliśmy się ją zmienić, aby promować bardziej zrelaksowane otoczenie” – powiedział dyrektor generalny Alfy Romeo Jean-Philippe Imparato podczas rozmowy telefonicznej z reporterami. Bloomberga.

Kontekst napięć między Stellandis a Włochami

Szef Stellandis, spółki-matki Alfy Romeo, jako pierwszy odpowiedział na pytanie ministra dotyczące produkcji w Polsce, powołując się na imperatyw rentowności.

„Możemy produkować wszystkie Alfa Romeo we Włoszech, ale Milano nie dostaniesz za 30 000 euro. Można go kupić za 40 000 euro, co zmniejszy jego potencjał na rynku” – wyjaśnił przetłumaczonym słowem Carlos Tavares. Silnik 1.

„Od chwili, gdy włoski rząd ostrzegł, że nazwa „Milano” jest niewłaściwa, nie było powodu do konfliktu z kimkolwiek, nawet jeśli samochód został zaprojektowany w Turynie. Jesteśmy pasjonatami, marka Alfa Romeo jest symboliczna i bliska naszym sercom ”- powiedział w poniedziałek Carlos Tavares.

„To znak pokoju, są pewne kwestie, które należy wziąć pod uwagę i nie stanowi to problemu”.

Ten konflikt z włoskim ministrem przemysłu należy rozpatrywać w kontekście obaw o przyszłość transalpejskiego przemysłu samochodowego. Giorgia Meloni, przewodnicząca Rady Włoskiej, od kilku miesięcy jest bardzo ważny W wyniku fuzji PSA i Fiat-Chrysler (FCA) w 2021 roku powstał Stellandis.

Wysoko wykształceni ludzie