Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Do lata Polska musi zdecydować, czy fundusze unijne wesprą branżę pojazdów elektrycznych

Do lata Polska musi zdecydować, czy fundusze unijne wesprą branżę pojazdów elektrycznych

Do lata polski rząd musi zdecydować, czy popiera plan poprzedniej administracji dotyczący budowy fabryki pojazdów elektrycznych przy pomocy funduszy ratunkowych Unii Europejskiej, powiedział agencji Reuters wyższy rangą urzędnik.

Mając dwa lata do wydania prawie 60 miliardów euro (64 miliardów dolarów) na pożyczki i dotacje UE, Polska finalizuje przegląd swojego planu wydatków dla Brukseli, próbując przesunąć termin wprowadzenia reklamowanego planu dotyczącego pojazdów elektrycznych. Izera”. Współtworzenie fabryki z chińską grupą Geely Holding, matką producenta samochodów Volvo i wybranym partnerem projektu w 2022 roku, nie jest rozwiązaniem idealnym – powiedział w wywiadzie wiceminister finansów rozwoju i polityki regionalnej John Sisko, ale alternatywą dla wspierania już realizowanych projektów. Istnieje więcej luk, w tym w zakresie budowy autobusów.

„To, jaką filozofię przyjmiemy, zostanie ustalone na najwyższym szczeblu politycznym, z pewnością wykraczającym poza ten budynek, żeby było jasne” – powiedział Cisco.

Chińscy producenci pojazdów elektrycznych rozszerzają swoją obecność w Europie w obliczu rosnących napięć cenowych i handlowych między Chinami a Unią Europejską na rynku samochodów elektrycznych.

„Fabryka będzie w Polsce, Polacy będą kupować te samochody wyprodukowane w Polsce, albo fabryka będzie w innym kraju UE, zakład będzie w innym kraju UE, a Polacy będą kupować te samochody w innym kraju UE” – dodał. powiedział.

Chińska firma Chery Auto osiągnęła porozumienie w sprawie rozpoczęcia produkcji samochodów w Hiszpanii, a Madryt otworzy w tym roku dwa przetargi, starając się łącznie o 1,7 miliarda euro (1,8 miliarda) pożyczek i dotacji z UE na produkcję pojazdów elektrycznych. Fundusz Pomocy Epidemicznej.

(1 dolar = 0,9384 euro)

READ  Euro 2020: Polska nie daje dobrych znaków