Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

W jaki sposób HBO Max chce, aby Netflix… konkurował z nim?

W jaki sposób HBO Max chce, aby Netflix… konkurował z nim?

Aby konkurować z Netflix i innymi globalnymi nadawcami (Disney + lub Amazon Prime Video), HBO Max przeanalizował strategię wprowadzenia SVOD, jej sukcesy – oparte w szczególności na rozwoju międzynarodowym – oraz porażki. W ten sposób ta globalna strategia będzie również awangardą tej platformy, która została uruchomiona przez WarnerMedia w maju 2020 r. w Stanach Zjednoczonych. Ambicja? Bądź „jednym z trzech” liderów na rynku SVOD.

Naszym celem jest obecność w 190 krajach do 2026 roku. Wszyscy będziemy globalni Johannes Larcher, prezes HBO Max International, powiedział podczas przemówienia na Mip TV w Cannes, rynku audiowizualnym, który odbył się na początku kwietnia.

Na dzień 31 marca 2022 r., według danych z pierwszego kwartału dostarczonych przez AT&T, spółka dominująca abonentów WarnerMedia, HBO i HBO Max osiągnęła 76,8 mln w 61 krajach, co stanowi wzrost o 12,8 mln w ciągu roku i 3 mln w porównaniu z płatnymi kanał. koniec 2021 r.

Około 150 milionów abonentów HBO / HBO Max w 2025 roku

Na rynku SVOD wiodący Netflix miał w pierwszym kwartale 2022 roku 221,64 mln subskrybentów. Jednak po raz pierwszy od dekady amerykański gigant odnotował stratę 200 tys. subskrybentów w porównaniu z końcem 2021 roku. powinien być kontynuowany w kwartale Drugi – grupa spodziewa się utraty 2 mln abonentów, co spowodowało spadek giełdy.

Przeczytaj także | Netflix upada na giełdzie: dlaczego gigant streamingowy stracił jedną trzecią swojej wartości w ciągu jednej sesji

Ale Netflix pozostaje biblijnym przypadkiem i inspiracją. Johannes Larcher również posłużył się przykładem krzywej wzrostu konkurencyjnej platformy, aby zilustrować jej przejawy i bronić międzynarodowej strategii HBO Max.

Według szacunków WarnerMedia „ Na arenie międzynarodowej przyczyni się do 95% wzrostu liczby subskrybentów Netflix „, skomentował.” Rynek amerykański jest nasycony. W 2026 r. 266 milionów z łącznej liczby 347 milionów subskrybentów Netflix zostanie zrekrutowanych na arenie międzynarodowej (+81% w ciągu pięciu lat). »

READ  Milion kodów online

Ta projekcja popycha HBO Max do przyspieszenia, szacuje Johannes Larcher. Pod koniec ubiegłego roku HBO Max/HBO zajęło już drugie miejsce na międzynarodowej platformie (poza USA), za Netflixem, ale przed konkurentami Disney+, Prime Video i Paramount+.

Oczekuje się, że w najbliższych miesiącach rynek amerykański, który obejmuje 48,6 mln abonentów (63%) i który nadal pozyskuje dodatkowe 4,4 mln abonentów w pierwszym kwartale, będzie się zmniejszać.

Po wprowadzeniu HBO Max w Ameryce Południowej w czerwcu 2021 r., w pierwszych sześciu europejskich krajach jesienią ubiegłego roku (Skandynawia, Hiszpania), HBO Max rozpoczął trzecią fazę wdrażania 8 marca 2022 r. w 15 nowych regionach Europy, w tym w Holandii. Bas, Polska, Portugalia i Rumunia. Inne kraje europejskie zaplanowano na późniejszy rok 2022, w tym Grecja i Turcja. Na początku 2021 r. AT&T wyznaczył sobie cel 120-150 mln abonentów HBO/HBO Max do 2025 r.

Wykorzystaj do finansowania oryginalnych treści

Do 2026 roku Netflix wyda na treści dodatkowe 9 miliardów dolarów. Kupuje to 700 odcinków The Crown i 50 Spider-Man: No Way Home. Ta umiejętność inwestowania w programy mające na celu satysfakcję abonentów uzasadnia ambicję wejścia na rynek globalny – kontynuuje Johannes Lecher.

Jeśli chodzi o programowanie, HBO Max podkreśla obszerny katalog WarnerMedia, który obejmuje filmy Harry PotterDC Comics czy Warner Bros., do oryginalnych seriali HBO i takich klasyków jak przyjaciele. Mnóstwo zasobów, które mogą konkurować z Netflix lub Disney+.

W logice Netfliksa, szef HBO Max International uważa, że ​​dodatkowe abonamenty pozyskiwane na arenie międzynarodowej generują dochód, który pozwala inwestować w treści i finansować ich tworzenie. HBO Max opiera się również na oryginalnych lokalnych treściach, zróżnicowanych i wiernych „jakości HBO”, aby się wyróżnić.

W dziedzinie beletrystyki i rzeczywistości (reality TV, dokument, rozrywka itp.) zwiększyliśmy nasze międzynarodowe zamówienia z 10 produkcji w 2019 roku do 40 nadchodzących projektów na 2023. Posiadamy również przedstawicieli na kluczowych rynkach, aby dać lokalny wymiar naszego show. »

READ  Po tym, jak został oskarżony o „gwałt wiedźmy”, thriller 365 Dni będzie miał kontynuację na Netflix.

W Europie osiem serii zostanie wyprodukowanych w pięciu różnych językach. We Francji, gdzie umowa na wyłączność HBO z Orange/OCS wygaśnie z końcem 2022 r., niewiele informacji jest filtrowanych o możliwym uruchomieniu HBO Max.

Jednak WarnerMedia utworzyła oryginalny francuski zespół produkcyjny wokół Very Peltekian, byłej szefowej projektów fantasy w dziale Original Creation Canal+, oraz działu komunikacji EMEA, kierowanego przez Adriena Fallu.

Po zakończeniu wartej 43 miliardy dolarów fuzji WarnerMedia/Discovery, która odbyła się 10 kwietnia, powstała właśnie grupa Warner Bros. Discovery, HBO Max powinien wkrótce zintegrować dodatkowe treści, takie jak filmy dokumentalne i treści sportowe. Prawa sportowe o najniższym priorytecie będą nabywane indywidualnie, w zależności od regionu.

Wyświetlacz multimedialny, ale lokalna adaptacja

Na poziomie komercyjnym amerykańska wersja HBO Max nie jest tak zrzucona na spadochronie, jak w innych krajach lub we wszystkich mediach. Dostosowuje się do nawyków konsumpcyjnych użytkowników.

Pod tym względem podejście platformy różni się od podejścia Netflix i innych. W USA subskrypcja bez reklam wynosi 14,99 USD miesięcznie (14,05 EUR) do 9,99 USD miesięcznie (9,30 EUR). W Ameryce Łacińskiej oferta dostępna jest tylko na urządzeniach mobilnych, a w Holandii platforma uruchomiła ofertę o nazwie „Basic Level”, która pozwala wybrać pomiędzy wersją podstawową w cenie 5,99 euro. HBO Max zapewnia pewną elastyczność cenową w zależności od regionu, której towarzyszą promocje.

W Holandii każdy subskrybent, który zarejestruje się w ciągu pierwszych tygodni od uruchomienia, otrzymuje 50% zniżki na miesięczną cenę na czas trwania subskrypcji. Pozycjonując się w wysokim przedziale cenowym tego segmentu, HBO Max musi całkowicie postawić na angażujące treści, które są „globalne” lub tworzą połączenie między globalnym a lokalnym.