Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Trzydzieści lat po premierze konsola Super Nintendo wciąż inspiruje nowoczesne gry wideo w stylu retro

Trzydzieści lat po premierze konsola Super Nintendo wciąż inspiruje nowoczesne gry wideo w stylu retro

W 1992 roku Francuzi odkryli Euro Disney Resort (obecnie Disneyland Paris), Renault Twingo i… Super Nintendo. 16-bitowa konsola została wydana w listopadzie 1990 roku w Japonii i pojawiła się dopiero w kwietniu 1992 roku we Francji, Wielkiej Brytanii i Irlandii, zanim została wprowadzona na rynek w czerwcu na pozostałej części kontynentu. Trzydzieści lat później jego spadkobierców nigdy wcześniej nie było tak wielu.

wschód gdzie Rzepa chłopiec popełnia uchylanie się od płacenia podatków W 2021 r. urocza Mała wiedźma w lesie Lub dynamiczne i kolorowe skały W 2022 lub następnego dnia Taktyka Metal SlugA Spiritia A Wojownicze Żółwie Ninja: Zemsta Shreddera : Wszystkie przywracają estetykę bardzo zbliżoną do Super Nintendo.

Zaprojektowany

Wieczny restart

Ten fenomen „To nieuniknione, ponieważ czas robi swoje”śmieje się Maria B. Prawie dziesięć lat temu polski habilitant na Uniwersytecie w Turku w Finlandii zainteresował się pojawieniem się estetyki nostalgicznej w Nostalgia w projektowaniu gier retro (2013, nie przetłumaczone).

Zaznaczyła, że ​​zjawisko to dotknęło przede wszystkim twórców ekosystemu – wtedy wyłonili się – tzw. gier „niezależnych”, czyli małych studiów, które nie są uzależnione od wsparcia finansowego redaktora. Zamiast próbować konkurować z największymi produkcjami w branży, studia te inspirowały się stacjami arkadowymi (np. backman) lub 8-bitowe, ze względów estetycznych i ekonomicznych. Podejście podsumowane przez Marię B. Garda, biorąc pod uwagę Kanadyjczyka Phila Fisha, reżysera Topór W 2012 :

„Miał nostalgiczny pęd i chciał ponownie połączyć się ze swoimi doświadczeniami z dzieciństwa. Ale zaprojektował swoją grę nie tylko z dzieckiem, o którym myślał, ale także z tym, w co chciałby grać jako dorosły. Ponieważ chciał być wybitny artysta swoich czasów.wyjaśniła.

pył

Badaczka zwraca uwagę, że większość prac nostalgii nie została zamrożona w czasie: „Podobnie jak filmy historyczne, bardziej opowiadają o okresie, w którym powstały, niż o momencie, który przywołują w przeszłości”.

Dziesięć lat później ten przepis, który łączy Madeleine z nowoczesnością, nadal działa. Tak bardzo, że jego publiczność wzrosła wykładniczo. Dolina Stardubohater gatunku, tym samym sprzedając Ponad 20 milionów egzemplarzy Od 2016 roku, w tym 5 mln w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy.

READ  Nexteam zbliża się do Ventany

Konsola nadal mile widziana

Rozwija się także nostalgia. Chociaż dekadę temu była nastawiona głównie na lata 80., nowa generacja faworyzuje teraz 16-bitową estetykę konsoli z wczesnych lat 90-tych. Ale podział między posiadaczami Super Nintendo i Sega Megadrive, który spolaryzował rynek trzydzieści lat temu, wydaje się odległy.

Przewaga Super Nintendo nad konkurencją wynika z jej katalogu: jest pełen samorodków, które zaskakująco rozwinęły się trzydzieści lat później.

„W Ameryce Północnej Super Nintendo jest obecnie najbardziej wpływową konsolą ery 16-bitowej”, przypomina Kanadyjczyk Jean-Francois Major, współzałożyciel studia Tribute Games i ówczesny właściciel konsoli Sega. Przewaga Super Nintendo nad konkurencją wynika z własnego katalogu: jest przepełniony monetami, które po trzydziestu latach zaskakująco się rozwinęły. Street Fighter IIA osioł kong krajuA The Legend of Zelda: Link do przeszłości… wiele nagłówków, które będą nadal dostępne w 2022 roku.

Dla Jean-François Majora, którego studio dopracowuje długo wyczekiwany projekt Wojownicze Żółwie Ninja: Zemsta ShredderaSuper Nintendo jest idealne, nawet dzisiaj, na młodszy start: „Bardzo łatwo jest podnieść konsolę i grać. To prawie tak, jakby na przycisku B pojawił się napis „Skok”, a na przycisku X „Atak”. ich konsole na godzinie 4. Około 20. Nie wiem, ile przycisków… to koniecznie wymaga nauki.”

Głębokość scenariusza

Urodzony w 1994 roku Christoph Galati należy do pierwszego pokolenia dzieciaków, które zaadoptowały Super Nintendo, gdy było to już retro. Poza pięknem kolorowych i dziecinnych efektów wizualnych francuski twórca Pan Taku mnie uratował Pamięta, że ​​uwiodły go głębokie scenariusze gier fabularnych, takich jak Final Fantasy IVA sekret many gdzie Terranigma.

„Było wtedy coś ambitnego w opowiadaniu historii, a potem mogliśmy to trochę przeoczyć”Wspomina Christoph Galati. Ubolewa nad tym, że większość aktualnych hitów filmowych, których budżety i zespoły rozrosły się przez dziesięciolecia, aby odpowiedzieć na wyścig technologiczny w branży gier wideo, są zadowolone z oryginalnych, mniej dokładnych historii.

READ  Dzisiejszy wykres - EURUSD (10.10.2022)

Więc chciałby to pochwalić „złoty wiek” W swoim następnym stworzeniu nazwał Projekt Himetsunie zapominając o włączeniu współczesnych tematów, od trosk o środowisko po przedstawienia postaci queer.

skały Od madryckiego studia Retro Forge, dostępne na konsole i komputery PC od 2 czerwca, pozwala wprowadzać innowacje wizualne. Ta średniowieczna gra akcji fantasy łączy w sobie prawdziwą estetykę Super Nintendo, oferując jednocześnie efekty świetlne, płynność ruchu lub złożoną animację, co nie było możliwe trzydzieści lat temu. Ze względu na ograniczenia techniczneAlberto Hernandez, dyrektor kreatywny wyjaśnia.

Chociaż jesteśmy już świadomi, gdzie indziej, mody lub recyklingu kin z początku 2000 roku, czy zainteresowanie Super Nintendo nie słabnie? Alberto Hernandez nie wyobraża sobie takiego scenariusza. Rzeczywiście, ponieważ projektowanie gier na następną generację konsol wręcz przeciwnie, wiąże się z pewną ideą bugowości. Wyraźne wielokąty, błędy kamery, trudna manewrowość… Początki gry 3D budzą rodzaj ironicznej nostalgii. wtedy z powodu „Wychodzące dziś gry Pixel Art są często tworzone przez ludzi, z którymi dorastaliśmy. Ale ten sam trend generuje nowych fanów, którzy są młodsi od nas. Dzięki nim ta estetyka nigdy nie umrze.”hiszpańskie odpowiedzi.

Przeczytaj także: Demake: przejmują kontrolę nad silnikiem Dooma, aby emulować ostatnie gry