Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Rozrywka — Netflix przejmuje pierwsze studio gier wideo

opublikowany

Amerykański gigant nadawczy potwierdza zainteresowanie rynkiem gier wideo. Platforma dąży do dywersyfikacji, aby zatrzymać swoich abonentów.

Netflix kupił kalifornijskie studio Night School, które zyskało rozgłos dzięki stworzeniu nadprzyrodzonego thrillera Oxenfree.

Reuters

Netflix ogłosił przejęcie pierwszego studia gier wideo we wtorek wieczorem, ponieważ gigant streamingowy chce rozszerzyć swoje imperium w tym bardzo lukratywnym segmencie. Firma nabyła kalifornijskie studio Night School, które zyskało rozgłos dzięki stworzeniu thrillera o nadprzyrodzonych właściwościach Oxenfree.

Platforma, która zbudowała swój sukces na dystrybucji na żądanie filmów, seriali, filmów dokumentalnych, a ostatnio reality show, W lipcu ogłosiła swoje ambicje w dziedzinie gier wideo. Wspomniała o celowaniu w pewne różnice w wirtualnych grach szczególnie popularnych filmów lub seriali.

Netflix powiedział, że „doskonałość techniczna i uznana wiedza specjalistyczna” Night School sprawiają, że jest „nieocenionym partnerem”. Ze swojej strony współzałożyciel kalifornijskiego studia Sean Krankel mówił o „surrealistycznym zaszczycie”, kiedy został pierwszym twórcą gier wideo, który dołączył do Netflix, w poście na blogu.

Zatrzymaj swoich subskrybentów

Netflix już zapowiadał, że dostęp do gier będzie wliczony w abonamenty swoich klientów. Według wielu analityków jest przeznaczony głównie do: Grupa, aby zatrzymać swoich subskrybentów W czasach, gdy konkurencja w podstawowej działalności stała się bardziej nagląca.

Grupa eksperymentowała już z wirtualnymi grami, wyemitując w 2018 r. w pełni interaktywny odcinek antycypacyjnej serii Black Mirror oraz wydając darmową grę mobilną opartą na popularnym serialu Stranger Things. Kolejnym wyzwaniem jest szczególnie zacięta konkurencja w sektorze gier wideo, w którym Netflix niekoniecznie ma techniczne możliwości strumieniowania gier z wyższej półki.

W sierpniu grupa poinformowała, że ​​rozpoczęła testowanie swoich możliwości w tym obszarze z użytkownikami w Polsce. Netflix wyznaczył również doświadczonego eksperta branży Facebooka, Mike’a Verdu, aby pokierował zespołem ds. gier wideo. Jak wynika z badania opublikowanego pod koniec kwietnia przez firmę konsultingową Accenture, szybko rozwijający się rynek gier wideo osiąga obecnie ponad 300 miliardów dolarów sprzedaży na całym świecie.

(Francja Agencja prasowa)

READ  Muzeum Polskie wystawia prowokacyjną sztukę, która rzuca wyzwanie „zniesieniu kultury”, ale niektórzy widzą rasizm