Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Oto najlepsze wskazówki, które pomogą Ci pozbyć się go na dobre

Cholesterol: w 2022 roku postanowiono obniżyć poziom cholesterolu we krwi? Dowiedz się więc, jakie aktywności fizyczne będą twoimi sojusznikami.

Wszyscy mamy cholesterol we krwi. Bo to dobroczynne dla organizmu. W rzeczywistości pomaga budować komórki oraz wytwarzać witaminy i hormony. Albo strawić niektóre tłuste potrawy. Ale bądź ostrożny, jeśli poziom złego cholesterolu LDL stanie się zbyt wysoki, jest to niebezpieczne. Istnieje ryzyko zawału serca lub udaru mózgu.

Nie należy mylić dobrego i złego cholesterolu. Ponieważ z jednej strony jest szkodliwy cholesterol. Z drugiej strony lipoproteiny o dużej gęstości (HDL) lub „dobry” cholesterol. Kiedy obniżasz swój cholesterol, obniżasz swój zły cholesterol.

Oczywiście dieta jedzenie Kondycjonowanie pomaga osiągnąć swój cel. Ale regularne ćwiczenia też są koniecznością. W tym celu eksperci zalecają co najmniej 150 minut ćwiczeń o umiarkowanej intensywności tygodniowo. Pomaga to obniżyć poziom lipoprotein o niskiej gęstości (LDL) lub „złego” cholesterolu.

Różnica między „dobrym” a „złym” cholesterolem

W 2013 roku badanie wykazało, że chodzenie zwiększa poziom cholesterolu HDL w organizmie. Aby to zrobić, musisz chodzić przez godzinę dziennie, 5 dni w tygodniu przez 24 tygodnie. W 2015 r. inne badanie potwierdziło to badanie. Dzieje się tak, ponieważ poziom cholesterolu HDL dobrze wzrasta po regularnym treningu mięśni o wysokiej intensywności, trzy razy w tygodniu przez 10 tygodni.

Regularne ćwiczenia mają inne zalety. Umożliwia to utrzymanie prawidłowej wagi. Dodatkowo poprawia ich zdrowie psychiczne. Oczywiście wzmacnia mięśnie i kości. Posiada zdolność do zwiększania poziomu energii i zmniejszania zmęczenia

Aby obniżyć poziom szkodliwego cholesterolu we krwi ciałoMożliwe jest również zastosowanie bardziej zbilansowanej diety. W rzeczywistości konieczne jest zmniejszenie tłuszczów nasyconych i tłuszczów trans. Konieczne jest również ograniczenie spożycia alkoholu. I upewnij się, że utrzymujesz umiarkowaną wagę ciała. Oczywiście musisz rzucić palenie i zmniejszyć stres. I śpij wystarczająco długo.

READ  INFO DEPECHE. Tuluza: W wieku 16 lat miał zawał serca po pierwszej dawce szczepionki Covid-19

Rzuć palenie, pożegnaj się ze stresem i wyśpij się

Oczywiście trzeba regularnie trenować. I nie chodzi tylko o chodzenie. Możemy przejść do innych aktywności fizycznych. Szybki marsz ma wiele korzyści zdrowotnych. Właściwie to łatwiejsze niż bieganie. Ponadto zużywana energia jest taka sama. Umiarkowany spacer i energiczny bieg również zmniejszają ryzyko wielu problemów z sercem.

Regularne bieganie to też świetna zabawa. Pomaga schudnąć i poprawić zdrowie psychiczne. W 2019 r. British Journal of Sports Medicine opublikował badanie, które powiązało bieganie, niezależnie od częstotliwości, z 27% niższym ryzykiem śmierci ze wszystkich przyczyn. Bieganie pomaga również obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi.

Cholesterol: ćwicz regularnie

Rower robi to samo. Journal of the American Heart Association opublikował badanie wskazujące na ten trend. To badanie pokazuje, że ludzie, którzy szli do pracy, rzadziej mieli wysoki poziom cholesterolu niż ci, którzy tego nie robili. Jazda na rowerze do pracy zmniejsza również ryzyko wielu problemów sercowo-naczyniowych.

Ćwiczenia oporowe zwiększają również siłę mięśni poprzez rozciąganie mięśni przeciwko jakiejś formie „oporu”. Jest to częściej nazywane „treningiem siłowym”. Są to sesje z hantlami, dzwonkami, ciężarkami itp.

A dla tych, którzy jeszcze nie znaleźli swojego szczęścia, nie panikuj! Pływanie, joga i sporty zespołowe, takie jak koszykówka czy piłka nożna, również pomagają w walce ze złym cholesterolem. Zrozumiesz: najważniejsze jest poruszanie się. I regularnie się ruszać.