Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nowi hakerzy kontra superjachty i cyberbezpieczeństwo

Olbrzymie jachty stają w obliczu anonimowych cyberataków nowej rasy hakerów i statków, które zastępują paliwa kopalne wodorem. Tematy te zostały w szczególności poruszone podczas 28. edycji Dubai International Boat Show.

ten Międzynarodowe Targi Łodzi w Dubaju DIBS, który powraca w tym roku po przerwie spowodowanej globalną pandemią, jest ważnym wydarzeniem w corocznym kalendarzu luksusowych łodzi i bardzo ważną datą dla producentów luksusowych rzemieślników. Ponad 800 firm z branży z 50 krajów zgromadziło się, aby zaprezentować swoje najnowsze produkty i innowacje.

społeczeństwo polskie Jachty SunrifePrzedstawił nowy jacht Sunreef Eco80 i rewolucyjny system paneli słonecznych, ofiarę opóźnień spowodowanych globalnym kryzysem żeglugowym.

Jego eko-projekt ma na celu uczynienie jachtu autonomicznym po zadokowaniu lub uzupełnieniu paliwa. Wraz ze wzrostem liczby posiadanych pojazdów elektrycznych można by oczekiwać, że ten sam trend pojawi się w przypadku łodzi. Jednak założyciel i prezes Sunreef Yachts, Franciszek Labwyjaśnił, że wskaźnik uzależnienia od paliw odnawialnych nie jest taki sam, jak na drogach.

Rządy w Europie i na całym świecie pracują nad samochodami, ale nie na łodziach. Dziś nie mamy regulaminu silnika”, wyjaśnia Frances Lapp.

Seabubbles ze swoją futurystyczną łodzią przesuwają granice krzyżowania. Łącząc wodór i baterię, Seabubble skraca czas ładowania do zaledwie czterech minut. Jak dotąd łodzie ładowały się w podobny sposób od pięciu do sześciu godzin.

Wykorzystując fizykę podobną do skrzydła samolotu, Seabubble działa poprzez wodoloty, które unoszą łódź nad powierzchnią wody. Pojazdy wodne zmniejszają opór, co zmniejsza moc potrzebną do poruszania łodzią.

wirtualna wojna

Większość nowoczesnych statków jest mocno wyposażona w technologię, czy to GPS, systemy nawigacyjne, elektroniczne wyświetlacze graficzne, czy informacje.

ECDIS (Elektroniczny system informacji o wyświetlaniu wykresów) to system do wyświetlania map morskich w formacie elektronicznym ENC oraz informacji związanych z nawigacją (lokalizacja, kurs, prędkość, głębokość, niebezpieczeństwo, pogoda itp.)

READ  Atenor: Nabycie budynku w sercu biznesowej dzielnicy Paryża, 16. dzielnica (Francja)

Posiadanie luksusowego jachtu to luksus zarezerwowany dla światowej elity finansowej ze względu na wysoki koszt statku, a także ze względu na jego utrzymanie. Te jachty, konkurujące w luksusowych i zaawansowanych technologicznie innowacjach, są głównym celem dla nowej rasy piratów. Specjalizują się w cyberprzestępczości i grabieży systemów komputerowych tych bogatych łodzi.

W kinie, w filmach, piratów często zdobi się hakiem i żaglem pod flagą z czaszką i skrzyżowanymi kośćmi. Ale w dzisiejszych czasach potrafią porwać statek i żądać okupu w wygodnej kawiarni.

ekspert ds. cyberbezpieczeństwa Naveen Hammana Pokazuje, w jaki sposób rozwój banków cyfrowych i kryptowaluty przyczynia się do napędzania tego rodzaju przestępczości.

Piraci nie muszą być na statku. To wirtualna wojna, która ma miejsce, ponieważ twoja fortuna jest również wirtualna. Więc bycie fizycznie obecnym nie jest już prawdziwą koniecznością, aby zdobyć pieniądze „” – wyjaśnia Euronews Naveen Himana.

Zagrożenia cybernetyczne dla jachtów wzrosły od czasu pandemii COVID-19.

Nie przeszkadza to jednak przemysłowi jachtowemu wystartować z nowymi technologiami i odnawialnymi źródłami energii.

Więcej informacji można znaleźć na stronie docelowej Dubaju pod adresem euronews.com