W swojej książce Bilan & Perspectives 2021Dostępne 13 kwietnia*Havas Group przedstawia trendy, które kwestionują marketing, reklamę i media oraz ich konsekwencje na przyszłość. W tej nowej publikacji znajdziemy dialogi ekspertów, referencje, streszczenia i opracowania. Cortex d’Havas Sebastian Emeriau, dyrektor ds. Strategii i rozwoju, wyjaśnia to „Transformacja jest już wystarczająco złożona i widzimy ją każdego dnia w naszych instytucjach, więc dlaczego mielibyśmy chcieć, aby miała ona oprócz tego znaczenie? Po prostu dlatego, że znaczenie nie jest dodatkowym ograniczeniem, ale ogromnym akceleratorem. W obliczu wyzwań, przed którymi stoimy, musimy przejść od zmiany Darwino-Schumpetera do proaktywnej i performatywnej transformacji, ale przede wszystkim musimy sprawić, by ludzie chcieli tej transformacji. Im bardziej znacząca ścieżka, tym bardziej wszyscy chcieliśmy się przyłączyć i wypełnić ją ”. Rozumiemy również, w jakim stopniu będziemy musieli polegać na dobrze wykonanych i bardzo elastycznych okleinach.
Oto najważniejsze informacje z pięciu wizji:
[Extraits]
Tysiące lat wierzeń i wierzeń religijnych, społecznych, naukowych, handlowych i technologicznych sprawiło, że zapomnieliśmy o tym i zasnęliśmy. Podpisał nam bez ostrzeżenia: żyjemy w niepewnym świecie, bezpieczeństwo jest iluzją i nie ma absolutnej prawdy, a nawet jej strażnika. Brutalne przebudzenie. Dziś to państwa i media płacą za to cenę. Wersja Barometru Edelmana z 2021 r. Mówi nam, że 50% Francuzów uważa, że rząd i dziennikarze celowo wprowadzają w błąd opinię publiczną za pomocą informacji, o których wiedzą, że są fałszywe lub przesadzone. Dla 61% z nas firmy będą jedyną prawdziwą miarą zaufania.
- Darmowe nurkowanie w cyfrowej bańce
Oczywiście ekrany miały pierwszeństwo w naszym życiu i stały się podstawą do utrzymywania więzi społecznych z naszymi bliskimi, ale także do utrzymywania okna na świat. Posłuchaj Renaud Capuçon na Instagramie, obejrzyj klasyczny film przesłany przez INA, twórz treści na TikTok, weź udział w zajęciach z matematyki na Twitchu lub naucz się grać na gitarze z aplikacją Fender: wszystko zostało zaprojektowane tak, aby cyfrowy ekosystem przejął kontrolę nad rzeczywistością..
Według Vivendi, 72% Francuzów pomogła im przetrwać kryzys i tak właśnie jest 87% Aby doświadczyć nowej formy spędzania wolnego czasu w domu podczas blokady.
- Autentyczny marketing
W czasach, gdy przyszłość jest bardziej niepewna niż kiedykolwiek wcześniej, uspokajający i regresywny „powrót do podstaw” wydaje się rzeczywiście nieunikniony, a nawet dla nas naturalny. Zjawisko to ujawnia się poprzez estetykę typu „Cottagecore”. Są to na ogół młodzi ludzie z miast, którzy w sieciach społecznościowych przedstawiają wiejski styl życia. To szaleństwo tego, co wydaje się być „bardziej autentyczne”, widać także w praktykach.92% Spośród ankietowanych osób stwierdziło, że są skłonne spożywać więcej lokalnych produktów 89% Chcesz przekształcić więcej w produkty rzemieślnicze. Bardziej drastycznie, 70% Respondentów zadeklarowało chęć zmiany sposobu konsumpcji (wg Havas Shopper Observer – Juin 2020)
- Francuzi w dobie makro wideo
Pod wpływem kryzysu, okresów więzienia lub wyborów w USA w 2020 r. Nastąpiła niezwykła zmiana w zachowaniach związanych z konsumpcją mediów wizualnych. Umieszczając Francuzów w areszcie domowym, środki zapobiegawcze postawiły kraj w bezprecedensowej sytuacji. Ujawniły też centralną rolę telewizji w informowaniu, rozrywce, a przede wszystkim jednoczeniu społeczeństwa. W 2020 roku średnie zużycie telewizji osiągnęło najwyższy poziom w historii: 3 h 58 dziennie, Każdy wzrost 8% W porównaniu z rokiem 2019 według Médiamétrie.
- Bezpieczniejszy biznesplan w niepewnym świecie
Firmy, które już teraz stoją przed wyzwaniem w swojej organizacji, aby poradzić sobie z kryzysem zdrowotnym, stoją w obliczu „Francuzów w 3D”: konsumentów, obywateli i pracowników jednocześnie. Zostali zebrani po zamarznięciu, przytomni po tym, jak nie byli świadomi siły swojego zakupu. Od teraz Francuzi domagają się jednocześnie dobrego stosunku jakości do ceny oraz pozytywnego i namacalnego wkładu w cele społeczne. Na liście znajdują się środowisko, zdrowie konsumentów, luksus w pracy i, jeśli to możliwe, produkcja zlokalizowana we Francji. Ci „konsumenci 3D” będą siłą napędową przemian, których opowiadają. 56% Francuzów uważa, że ich wybory konsumenckie najprawdopodobniej zmienią dzisiejsze społeczeństwo i nie wspominają, która marka, ich zdaniem, przyczynia się do poprawy społeczeństwa według Luty 2020.
* Bilan & Perspectives 2021 opublikowane przez Havas Édition – 128 stron, 19 €. Książka została zaprojektowana w trybie współpracy.
„Dumny fanatyk sieci. Subtelnie czarujący twitter geek. Czytelnik. Internetowy pionier. Miłośnik muzyki.”
More Stories
Pewien prawnik mówi, że jest gotów chwycić za broń, jeśli zostanie przyjęta reforma sądownictwa
Nieredukowalny statek Greków w Chinach
hiszpańskie goye. Juliette Binoche otrzyma nagrodę nagradzającą jej karierę.