Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Niepewność, bezdech, niezawodność, konsumenci „3D” … Dokąd zmierza marketing? – obrazek

W swojej książce Bilan & Perspectives 2021Dostępne 13 kwietnia*Havas Group przedstawia trendy, które kwestionują marketing, reklamę i media oraz ich konsekwencje na przyszłość. W tej nowej publikacji znajdziemy dialogi ekspertów, referencje, streszczenia i opracowania. Cortex d’Havas Sebastian Emeriau, dyrektor ds. Strategii i rozwoju, wyjaśnia to Transformacja jest już wystarczająco złożona i widzimy ją każdego dnia w naszych instytucjach, więc dlaczego mielibyśmy chcieć, aby miała ona oprócz tego znaczenie? Po prostu dlatego, że znaczenie nie jest dodatkowym ograniczeniem, ale ogromnym akceleratorem. W obliczu wyzwań, przed którymi stoimy, musimy przejść od zmiany Darwino-Schumpetera do proaktywnej i performatywnej transformacji, ale przede wszystkim musimy sprawić, by ludzie chcieli tej transformacji. Im bardziej znacząca ścieżka, tym bardziej wszyscy chcieliśmy się przyłączyć i wypełnić ją ”. Rozumiemy również, w jakim stopniu będziemy musieli polegać na dobrze wykonanych i bardzo elastycznych okleinach.

Oto najważniejsze informacje z pięciu wizji:

[Extraits]

Tysiące lat wierzeń i wierzeń religijnych, społecznych, naukowych, handlowych i technologicznych sprawiło, że zapomnieliśmy o tym i zasnęliśmy. Podpisał nam bez ostrzeżenia: żyjemy w niepewnym świecie, bezpieczeństwo jest iluzją i nie ma absolutnej prawdy, a nawet jej strażnika. Brutalne przebudzenie. Dziś to państwa i media płacą za to cenę. Wersja Barometru Edelmana z 2021 r. Mówi nam, że 50% Francuzów uważa, że ​​rząd i dziennikarze celowo wprowadzają w błąd opinię publiczną za pomocą informacji, o których wiedzą, że są fałszywe lub przesadzone. Dla 61% z nas firmy będą jedyną prawdziwą miarą zaufania.

  • Darmowe nurkowanie w cyfrowej bańce

Oczywiście ekrany miały pierwszeństwo w naszym życiu i stały się podstawą do utrzymywania więzi społecznych z naszymi bliskimi, ale także do utrzymywania okna na świat. Posłuchaj Renaud Capuçon na Instagramie, obejrzyj klasyczny film przesłany przez INA, twórz treści na TikTok, weź udział w zajęciach z matematyki na Twitchu lub naucz się grać na gitarze z aplikacją Fender: wszystko zostało zaprojektowane tak, aby cyfrowy ekosystem przejął kontrolę nad rzeczywistością..

READ  Na żywo - Śledź narodowy hołd dla Jean-Paul Belmondo na TF1 i LCI

Według Vivendi, 72% Francuzów pomogła im przetrwać kryzys i tak właśnie jest 87% Aby doświadczyć nowej formy spędzania wolnego czasu w domu podczas blokady.

  • Autentyczny marketing

W czasach, gdy przyszłość jest bardziej niepewna niż kiedykolwiek wcześniej, uspokajający i regresywny „powrót do podstaw” wydaje się rzeczywiście nieunikniony, a nawet dla nas naturalny. Zjawisko to ujawnia się poprzez estetykę typu „Cottagecore”. Są to na ogół młodzi ludzie z miast, którzy w sieciach społecznościowych przedstawiają wiejski styl życia. To szaleństwo tego, co wydaje się być „bardziej autentyczne”, widać także w praktykach.92% Spośród ankietowanych osób stwierdziło, że są skłonne spożywać więcej lokalnych produktów 89% Chcesz przekształcić więcej w produkty rzemieślnicze. Bardziej drastycznie, 70% Respondentów zadeklarowało chęć zmiany sposobu konsumpcji (wg Havas Shopper Observer – Juin 2020)

  • Francuzi w dobie makro wideo

Pod wpływem kryzysu, okresów więzienia lub wyborów w USA w 2020 r. Nastąpiła niezwykła zmiana w zachowaniach związanych z konsumpcją mediów wizualnych. Umieszczając Francuzów w areszcie domowym, środki zapobiegawcze postawiły kraj w bezprecedensowej sytuacji. Ujawniły też centralną rolę telewizji w informowaniu, rozrywce, a przede wszystkim jednoczeniu społeczeństwa. W 2020 roku średnie zużycie telewizji osiągnęło najwyższy poziom w historii: 3 h 58 dziennie, Każdy wzrost 8% W porównaniu z rokiem 2019 według Médiamétrie.

  • Bezpieczniejszy biznesplan w niepewnym świecie

Firmy, które już teraz stoją przed wyzwaniem w swojej organizacji, aby poradzić sobie z kryzysem zdrowotnym, stoją w obliczu „Francuzów w 3D”: konsumentów, obywateli i pracowników jednocześnie. Zostali zebrani po zamarznięciu, przytomni po tym, jak nie byli świadomi siły swojego zakupu. Od teraz Francuzi domagają się jednocześnie dobrego stosunku jakości do ceny oraz pozytywnego i namacalnego wkładu w cele społeczne. Na liście znajdują się środowisko, zdrowie konsumentów, luksus w pracy i, jeśli to możliwe, produkcja zlokalizowana we Francji. Ci „konsumenci 3D” będą siłą napędową przemian, których opowiadają. 56% Francuzów uważa, że ​​ich wybory konsumenckie najprawdopodobniej zmienią dzisiejsze społeczeństwo i nie wspominają, która marka, ich zdaniem, przyczynia się do poprawy społeczeństwa według Luty 2020.

READ  Te kanały telewizyjne zmieniają swoje godziny największej oglądalności po prośbie CSA o zamówienie

* Bilan & Perspectives 2021 opublikowane przez Havas Édition – 128 stron, 19 €. Książka została zaprojektowana w trybie współpracy.