Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Naomi Osaka ponownie rozmawia z mediami, ale na własnych warunkach

Dziennikarze żądni przygód zawsze mogą uzyskać informacje na konferencjach prasowych, a wielu sportowców nie podziela presji, jaką wywiera na nich pani Osaka. „On jest bardzo miły” – powiedział w zeszłym tygodniu polski tenisista Ija Świętic. Ale chociaż niezależni dziennikarze wciąż mogą dostarczyć wszystkiego, od przełomowych ankiet po komentarze, rola dziennikarstwa jako kanału przekazu słów sportowców nie ma już sensu. Jej agent, Stuart Dugwid, powiedział mi, że pani Osaka „może zorganizować konferencję prasową na żywo na Instagramie, jeśli chce”.

Rytuał jest „reliktem czasu, kiedy potrzebowali dziennikarstwa – kiedy dziennikarstwo było akceptowanym kanałem między sportowcami a publicznością” – powiedział w wywiadzie Jonathan Liu, reporter sportowy dla gazety Guardian.

Ale historia Osaki ma szerszy oddźwięk, ponieważ sport i media, które je opisują, często są kluczowymi wyznacznikami kierunku, w którym wszyscy zmierzamy. W 2007 roku główny rzecznik Hillary Clinton Howard Wolfson Powiedz mi Był zaniepokojony stroną internetową Major League Baseball, MLB.com, i tym, jak liga stworzyła podmiot medialny, który całkowicie kontroluje. Dlaczego polityk i jego kampania nie mogą zrobić tego samego, zastanawiał się? Nie wyszło jej to, ale w 2008 roku Barack Obama produkował bardziej przekonujące filmy niż cokolwiek, co robiły sieci. W 2016 roku The Trump Show był najgorętszym wydarzeniem w telewizji i był wyświetlany w lokalnej sieci kablowej.

Atak na niezależne media sportowe osiągnął apogeum wraz z wprowadzeniem w 2014 roku Forum graczy, z obietnicą oddania głosu graczom. Ale ten wysiłek całkowicie się skończył, ponieważ został sprzedany izraelskiej firmie medialnej w 2019 roku. Chociaż od czasu do czasu publikowała mocne artykuły, często miała tę sterylną jakość gloryfikowanego komunikatu prasowego.

W najbardziej udanych inicjatywach medialnych skierowanych do sportowców uniknięto bezpośredniej interakcji z prasą. Modelem jest LeBron James z Los Angeles Lakers, który spędził dekadę na budowaniu firmy medialnej, która ma umowy telewizyjne i filmowe z HBO, Netflix, Warner Brothers i innymi. W najlepszym razie te platformy mogą wydobyć więcej, niż można uzyskać na konferencji prasowej. Josh powiedział, że James oparł swoją pracę po części na intuicji, że sportowcy otwierają się na siebie i „nie chcą, aby zadano im pytania, na które każdy powinien znać odpowiedzi”. Współdyrektor WME. Sport, który był sercem budowania biznesu medialnego sportowców.

READ  Rinta patrzy na rusztowanie – Budynek Kayola

W ostatnim odcinku „Sklepu”, wyprodukowanego przez Jamesa dla HBO, rozgrywający Tom Brady przyznał, że komentarze wielu sportowców w prasie są drzewne.