Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

M&M’sy się poddają. M’S na swoich maskotkach uznanych za „przebudzonych” przez amerykańską prawicę

Po wielu kontrowersjach marka M&M’s zapowiedziała, że ​​zawiesi swoje słynne maskotki na czas nieokreślony.

Producent słodyczy M&M’S zrezygnował w swoich reklamach do odwołania ze słynnych postaci przypominających kształtem czekoladowe cukierki, co spotkało się z krytyką części amerykańskiej konserwatywnej prawicy, która uważa je za upolitycznione.

Współpraca rozpoczęła się wraz z wprowadzeniem na rynek we wrześniu nowego członka rodziny Candy Speakers, Purple (Violet).

To była trzecia kobieca postać paska, po Green (zielona) i Brown (brązowa), stworzona, według M&M’S, aby „reprezentować akceptację i włączenie”.

Fioletowy symbolizuje Wspieranie społeczności LGBTQ i wyrażanie ich homoseksualizmu.

Przybycie Purple spotkało się z krytyką, a internauci obwiniali Mars Wrigley, firmę macierzystą M&M’s, za upolitycznienie cukierków czekoladowych.

M&M’sy się obudziły. SM

Według nich osobowości M&M’S zostały „przebudzone”, co oznacza aktywizm przeciwko wszelkim formom dyskryminacji i wykluczenia wymierzonym w jedną lub więcej mniejszości.

Kontrowersje odżyły na początku stycznia wraz z wprowadzeniem na rynek specjalnego pakietu z limitowanej edycji, zawierającego tylko trzy kolory postaci kobiecych: zielony, brązowy i fioletowy.

„M&M’s Woke” zaprotestował krótko po ogłoszeniu do Tuckera Carlsona, prominentnego prezentera Fox News, znanego z ultrakonserwatywnego nastawienia wielu jego gwiazd.

Sarkastycznie stwierdził, że Green „była prawdopodobnie lesbijką”, a Purple była „gruba”, odnosząc się do jej owalnego, a nie okrągłego kształtu, podobnego do kształtu M&M z orzeszkami ziemnymi.

Trampki zamiast butów

W styczniu 2022 roku Tucker Carlson faktycznie odniósł się do tej kwestii, oskarżając M&M’S o zastąpienie białych butów Greena trampkami, czyniąc je „mniej atrakcyjnymi”.

Odnosząc się do tych zmian, firma M&M wyjaśniła w wiadomości opublikowanej w poniedziałek na Twitterze, że nie spodziewa się, że będą one „zawracać głowę internetowi”.

„Ale teraz odkryliśmy, że nawet but z batonikiem może polaryzować” – dodał Halwani. Ale „to była ostatnia rzecz, jakiej chcieliśmy, ponieważ naszym celem jest łączenie ludzi” — mówi M&M’S. M.

„W związku z tym zdecydowaliśmy się zawiesić postacie na czas nieokreślony” – ogłosiła firma.

Animowane kreatury zastąpi w nowych kampaniach reklamowych aktorka i humorystka Maya Rudolph.