Po wielu kontrowersjach marka M&M’s zapowiedziała, że zawiesi swoje słynne maskotki na czas nieokreślony.
Producent słodyczy M&M’S zrezygnował w swoich reklamach do odwołania ze słynnych postaci przypominających kształtem czekoladowe cukierki, co spotkało się z krytyką części amerykańskiej konserwatywnej prawicy, która uważa je za upolitycznione.
Współpraca rozpoczęła się wraz z wprowadzeniem na rynek we wrześniu nowego członka rodziny Candy Speakers, Purple (Violet).
To była trzecia kobieca postać paska, po Green (zielona) i Brown (brązowa), stworzona, według M&M’S, aby „reprezentować akceptację i włączenie”.
Fioletowy symbolizuje Wspieranie społeczności LGBTQ i wyrażanie ich homoseksualizmu.
Przybycie Purple spotkało się z krytyką, a internauci obwiniali Mars Wrigley, firmę macierzystą M&M’s, za upolitycznienie cukierków czekoladowych.
M&M’sy się obudziły. SM
Według nich osobowości M&M’S zostały „przebudzone”, co oznacza aktywizm przeciwko wszelkim formom dyskryminacji i wykluczenia wymierzonym w jedną lub więcej mniejszości.
Kontrowersje odżyły na początku stycznia wraz z wprowadzeniem na rynek specjalnego pakietu z limitowanej edycji, zawierającego tylko trzy kolory postaci kobiecych: zielony, brązowy i fioletowy.
„M&M’s Woke” zaprotestował krótko po ogłoszeniu do Tuckera Carlsona, prominentnego prezentera Fox News, znanego z ultrakonserwatywnego nastawienia wielu jego gwiazd.
Sarkastycznie stwierdził, że Green „była prawdopodobnie lesbijką”, a Purple była „gruba”, odnosząc się do jej owalnego, a nie okrągłego kształtu, podobnego do kształtu M&M z orzeszkami ziemnymi.
Trampki zamiast butów
W styczniu 2022 roku Tucker Carlson faktycznie odniósł się do tej kwestii, oskarżając M&M’S o zastąpienie białych butów Greena trampkami, czyniąc je „mniej atrakcyjnymi”.
Odnosząc się do tych zmian, firma M&M wyjaśniła w wiadomości opublikowanej w poniedziałek na Twitterze, że nie spodziewa się, że będą one „zawracać głowę internetowi”.
„Ale teraz odkryliśmy, że nawet but z batonikiem może polaryzować” – dodał Halwani. Ale „to była ostatnia rzecz, jakiej chcieliśmy, ponieważ naszym celem jest łączenie ludzi” — mówi M&M’S. M.
„W związku z tym zdecydowaliśmy się zawiesić postacie na czas nieokreślony” – ogłosiła firma.
Animowane kreatury zastąpi w nowych kampaniach reklamowych aktorka i humorystka Maya Rudolph.
„Dumny fanatyk sieci. Subtelnie czarujący twitter geek. Czytelnik. Internetowy pionier. Miłośnik muzyki.”
More Stories
Pewien prawnik mówi, że jest gotów chwycić za broń, jeśli zostanie przyjęta reforma sądownictwa
Nieredukowalny statek Greków w Chinach
hiszpańskie goye. Juliette Binoche otrzyma nagrodę nagradzającą jej karierę.