Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Kwartalny zysk portugalskiej firmy Jeronimo Martins wzrósł dzięki silnej sprzedaży w Polsce.

Kwartalny zysk portugalskiej firmy Jeronimo Martins wzrósł dzięki silnej sprzedaży w Polsce.

Firma odnotowała zysk netto w wysokości 173 mln euro między kwietniem a czerwcem, który w tym roku obejmował okres świąt wielkanocnych, w porównaniu do 129 mln euro rok wcześniej, kiedy dotknęły ją ograniczenia nałożone przez Covid-19.

„W Polsce sprzedaż produktów spożywczych nadal wykazywała silny wzrost dzięki wysokiej inflacji i

zwiekszenie rozmiaru.

„Wdrożone przez rząd działania mające na celu ochronę konsumentów przed rosnącą presją na dochód rozporządzalny, a także większą bazę konsumencką w związku z napływem ukraińskich uchodźców do Polski, powinny przyczynić się do

trend”, powiedziała firma.

Skonsolidowana sprzedaż za drugi kwartał roku wzrosła o 24,5% do 6,37 mld euro, dzięki liderowi polskiego rynku Biedronce, który zwiększył sprzedaż o 24% do 4,45 mld euro.

Inflacja żywności w Polsce wyniosła w II kwartale 11,1% wobec 8,7% w poprzednich trzech miesiącach, pomimo zerowej obniżki stawki podatku od wartości dodanej (VAT) na podstawowe produkty żywnościowe od lutego.

Organizacja Narodów Zjednoczonych oszacowała pod koniec maja, że ​​od czasu inwazji Rosji na Ukrainę 24 lutego, około 3,5 miliona ludzi opuściło Ukrainę, aby wjechać do Polski.

W Portugalii sprzedaż sieci supermarketów Pingo Doce wzrosła o 11% do 1,1 mln euro.

READ  Dzisiejszy wykres - UK100 (23.03.2023)