Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Konsekwencje pakietu mobilności, polskie firmy transportowe z siedzibą w Niemczech

Konsekwencje pakietu mobilności, polskie firmy transportowe z siedzibą w Niemczech

Aktualności

Opublikowano:
Ostatnio zaktualizowany : 20.03.2022
przez : Wersja Natalii

Jesteśmy świadkami przeniesienia siedziby polskiej firmy transportowej do Niemiec w związku z pakietem mobilnościowym, z zobowiązaniem kierowców do powrotu w weekendy, obowiązującym od 21 Luty. Tendencja ta ma także związek z reformą podatkową dotykającą spółki w Polsce. W 2021 r. liczba przedsiębiorstw spadła o 46, co stanowi dwukrotnie więcej niż w 2020 r.

NIE Polskie tankowce Przeniesienie siedziby do Niemiec mogłoby szybko zwiększyć liczbę obserwujących Pakiet mobilności będzie wchodził w życie etapami w tym roku. Ministerstwo Infrastruktury i Planowania Brandenburgii, sąsiadującego z Polską niemieckiego kraju związkowego, zarejestrowało rok 2021. 46 wniosków o założenie firmy w Niemczech od polskich przewoźników, czyli dwukrotnie w porównaniu do 2020 roku. Należy spodziewać się kontynuacji tej tendencji: od początku 2022 r. Ministerstwo Województwa złożyło już 11 takich wniosków. „Z reguły tych MŚP jest od 20 do 200 Działające do tej pory na rynku niemieckim ciężarówki, bazujące na starożytnych zasadach żeglugi morskiej, Notatki Eberhard Tieff, prezes Brandenburskiego Związku Transportowego LBBV. „Ich model operacyjny zakładał przeprowadzenie trzech małych rejsów po Niemczech w ciągu tygodnia, po odbyciu małego rejsu transgranicznego, na przykład między Polską a przygranicznym miastem Frankfurt nad Odrą).”

Zgodność w celu utrzymania rynku

Nowe zasady dotyczące żeglugi przybrzeżnej obowiązujące w Unii Europejskiej od 1każdy Luty – z Zapewnia 4-dniową przerwę w kraju pochodzenia po trzech regatach nawigacyjnych – Uważa się, że jest to niekorzystne dla firm transportowych w Europie Wschodniej: Wcześniej polskie ciężarówki po przybyciu do Polski mogły od razu wracać na trasę do Niemiec. Firma transportowa „Margo” z Kozoczawa na zachodzie Polski utworzyła niemiecką filię Półtora roku temu. „Pakiet mobilności jest dla nas bardzo restrykcyjny, ponieważ zamyka przed nami rynek; On tłumaczy Prezes spółki Małgorzata Moorman. „Mamy umowy z niemieckimi liniami lotniczymi i nie możemy ryzykować konfliktu z prawem”. Margot ustanowiła zatem swoją niemiecką zależność we Frankfurcie nad Odrą, Margo GmbH, z 8 Trucks i rozważa przeniesienie całej swojej działalności W stronę Niemiec.

READ  Czy euro jest gotowe na wzrost w stosunku do dolara amerykańskiego?

„Takie same warunki jak niemieckie linie lotnicze”

Eberhard Tieff z zadowoleniem przyjmuje ten trend: „Ostatecznie pakiet mobilności jest respektowany: te firmy do tej pory działały na rynku niemieckim. Teraz działają na takich samych warunkach jak niemieckie firmy transportowe: płacą niemieckie pensje, niemieckie składki na ubezpieczenie społeczne. Ale to nie jest tak, że w tej sprawie.” Sharq „To nie jest eskalacja konkurencji, ale raczej poszanowanie reguł konkurencji”.

Ruch jest Zachęcony rosnącymi płacami w Polsce, Zdaniem Polskiego Związku Transportowego: Według Prezes Federacji Maciej Wroński Całkowita pensja polskiego kierowcy wyniesie 2 800 €. Zdaniem Polskiego Stowarzyszenia Międzynarodowych Linii Lotniczych ZMPD nie może to jednak budzić niepokoju Tankowce specjalizowały się w żegludze przybrzeżnej, czyli około stu kompanii Z 38 000 w tej branży w Polsce.