Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Jak CD Projekt podbił gry wideo

Jak CD Projekt podbił gry wideo

Oto historia polskiego studia, które w ciągu zaledwie kilku lat stało się jedną z największych sił w branży gier wideo. Dziesięć lat temu CD Projekt był prawie nieznany ogółowi społeczeństwa. 10 grudnia firma wyda wydanie Cyberpunka 2077najbardziej oczekiwana gra wideo 2020 roku od czasu Red Dead Redemption 2 (gwiazda rocka). Mój świat się wydarzył Niektórzy wydawcy zobowiązali się Odpowiedzieć Ich wydania na koniec roku Żeby nie zostało wymazane przez tytuł CD Projekt.

Przeczytaj naszą recenzję gry: Gry wideo „Cyberpunk 2077”, „Blade Runner”.

Same liczby są niesamowite. Od chwili powstania w 2002 roku studio deweloperskie CD Projekt Red wydawcy wydało zaledwie siedem gier (trylogia MagikDwie gry na smartfony i dwa tytuły dla Wspólny – Zestaw kart wziętych z Magik). Jednak dzisiejsze społeczeństwo takie jest Jedna z największych spółek notowanych na Polskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Wzrost ten jest najbardziej szalony, ponieważ eksplodował w ciągu zaledwie pięciu lat. W 2014 roku CD Projekt wygenerowany dochód netto O wartości 23 milionów euro. W 2019 r. 121 milionów euro.

Dwóch pasjonatów gier wideo

Dwadzieścia lat temu, w latach 90., popularne konsole do gier opracowane w Japonii, takie jak NES/SNES firmy Nintendo czy Mega Drive firmy Sega, nadal rzadko przekraczały granice byłego bloku sowieckiego. W Polsce gry wideo Rozprzestrzenia się poprzez nieautoryzowane kopie konsol i gier. biznesmeni „Zwrócono się do fabryk w Chinach i na Tajwanie, aby wyprodukowały tanie kopie Nintendo Entertainment System. Kopie te szybko opanowały pchle targi (a także sklepy), a całe pokolenie odkryło gry wideo”. W ten sposób, Dziennikarz Nikola Durdevic mówi w artykule Europejski serwis informacyjny Wschodząca Europa.

„Dla poprzedniego pokolenia rock and roll był biletem do świata, o którym wszyscy marzyliśmy, potem pojawiły się gry wideo, w które wszyscy graliśmy, aby doświadczyć tego, co dzieje się w danej chwili.” „Zachód”, Grzegorz Michoski wspominał Reutersszef polskiego 11 Bit Studios, które wydało wiele hitów, takich jak m.in Mroźna Łaba I To moja wojna.

Przeczytaj także Materiał jest zastrzeżony dla naszych subskrybentów Gra wideo: Śladami Alepha, zapomnianej radzieckiej konsoli

READ  Prognoza globalnego rynku amoniaku alkoholowego Prognoza Geograficzna wielkość i udział branży detalicznej Pełna analiza do 2031 r. | Yara, CF, Shandong Everlast AC Chemical

W tym samym czasie Marcin Iwiński i Michał Kiciński, dwaj przyjaciele z warszawskiej szkoły średniej, znaleźli się wśród młodych ludzi, którzy piracili gry na CD-ROM-ach, aby je sprzedać na rynku. W 1994 roku ich współpraca przybrała formę spółki: CD Projekt. Na rynku zdominowanym wówczas przez piractwo, firma odważyła się modyfikować gry i legalnie sprzedawać je w międzynarodowych studiach w Polsce.

Pozostało Ci 75,27% tego artykułu do przeczytania. Reszta jest zarezerwowana dla abonentów.