Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Dialna Maroko, front utrwalania i promowania marokańskiego dziedzictwa

Dialna Maroko, front utrwalania i promowania marokańskiego dziedzictwa

RIYADH: Kilka lat temu kampanie i projekty dla lokalnych marek modowych były zwykle promowane przez pozbawione twarzy lub niezróżnicowane modelki na prostym białym tle i skupiające się na ubraniach.

Firma Obad Films chce w dynamiczny sposób przedstawić widzom szereg ubrań w całej historii.

Firma została założona przez saudyjski duet Faisal Shaath (lat 20) i Ahmed Abbad (22 lata), którzy urzeczywistnili swoją pasję do fotografii.

Ich celem było i nadal jest oferowanie saudyjskiej branży filmowej świeżej, młodzieńczej perspektywy. Firma ugruntowała swoją pozycję w branży medialnej w Rijadzie dzięki niekonwencjonalnym metodom produkcji wideo, kierując się pragnieniem bycia słyszanym i widzianym przez starsze pokolenie.

„Jesteśmy zmęczeni sposobem, w jaki rzeczy są prezentowane. Zawsze jest tak samo. Jeśli jest to marka modowa, zawsze jest fotografowana na parkingu i zawsze jest fotografowana na pustyni” – powiedział Abbad Arab News. „To, co nas wyróżnia, to to, że naprawdę wykraczamy poza to, co widzisz na rynku”.

Chociaż określali te witryny jako ogólne, nadal używali tych samych grup w kampanii wideo marki modowej Whyos. „Korzystaliśmy ze skateparku, parkingu i pustyni. Sposób, w jaki pokazaliśmy je razem, był naprawdę inny ze względu na wybór muzyki, sposób jej sekwencjonowania i historię opowiedzianą w filmie” – wyjaśnił Abbad.

Do grona swoich klientów firma zalicza marki i firmy z różnych sektorów. Współpracuje z marką odzieżową i lifestylową Proud Angeles, sklepem z odzieżą uliczną i modą Urbn Lot, największym festiwalem muzycznym wspieranym przez rząd w Arabii Saudyjskiej, Soundstorm MDLBEAST, AlMashtal Creative Space, Huawei i innymi. itp.

Jesteśmy zmęczeni sposobem przedstawiania rzeczy. To jest zawsze takie samo. Jeśli jest to marka modowa, zawsze fotografuje się ją na parkingu i zawsze fotografuje się ją na pustyni. To, co nas wyróżnia, to to, że naprawdę wykraczamy poza to, co widzisz na rynku.

Ahmed Abbad, współzałożyciel Obad Films

Celem jest udostępnienie wysokiej jakości treści startupom i startupom. „Współpracujemy z klientami, którzy znają swoją grupę docelową i swoją misję, ale potrzebujemy tylko wizualnego wsparcia, aby dokładnie i skutecznie rozpocząć ich działalność” – powiedział Shaath Arab News.

READ  Pozostało 8 dni na złożenie wniosku

Duet założył firmę, aby przybliżyć światu „młodzieżową perspektywę”, wypełniając luki pokoleniowe w społeczeństwie saudyjskim, które czasami mogą służyć jako cenne bariery. „Młodzież skupia się przede wszystkim na wiecznej kreatywności, co oznacza, że ​​zawsze staramy się wprowadzać nowe, a nie staromodne obrazy na poziom lokalny i zasadniczo ukierunkowywać wszystko na młodzież pod względem rynku” – powiedział Shaath.

Termin „młodzież” nie odnosi się do określonej grupy wiekowej, ale raczej do stanu umysłu. „Wykracza poza młodość. Dzisiaj młodzi ludzie, gdy dorastają, muszą zrozumieć, co nadaje wartość czemuś pod względem kreatywności”.

„Tylko sposób, w jaki filmujemy, efekty, których używamy, emocje, które przekazujemy w naszych filmach, często zadaje nam to samo pytanie. Ludzie myślą, że nie dzieje się to lokalnie. Pytają: czy to w Rijadzie?”

Życie na wsi budzi się do życia w inny sposób dla jego odbiorców dzięki kreatywnemu obiektywowi i wizji skupionej na młodości.

Obaj reżyserzy są samoukami i nie mają żadnego akademickiego wykształcenia filmowego. Nie przeszli też szkolenia z określonego sposobu pracy. Ich wiedza na temat produkcji wideo pochodzi z ich badań, analizy treści i reakcji publiczności na ich pracę. Czują, że dało im to swobodę eksperymentowania i testowania granic tego, co może oznaczać filmowanie lub jak może wyglądać w kontekście zawodowym lub instytucjonalnym.

Po dwóch latach rozwijania swoich umiejętności i filmowania treści promocyjnych dla salonów samochodowych od momentu ich powstania, Obad Films zrobiło „boom”. Umiejętności i pasja młodych filmowców pozwalają im szybko przejść do bardziej kreatywnych branż zgodnych z ich wizją, takich jak moda i muzyka.

Obad najpierw zdobywał swoje umiejętności montażowe, tworząc mody do gier wideo przesyłanych na YouTube, co pozwoliło mu na zgromadzenie doświadczenia w tej dziedzinie. Shaath rozwinął swoją twórczą wizję, próbując rozwinąć swój profil wideo jako filmowiec i prezentując portfolio dla swoich przyjaciół, używając ich jako modeli. „(Nasza metoda) nadal ewoluowała od tego czasu” – powiedział.

READ  Kim jest Couche-Tard, belgijski partner zarządzający stacjami paliw Total Energies?

Shaath śledził projekty wyzwolenia Abbada i poznali się przez wspólnego przyjaciela w międzynarodowej szkole, do której uczęszczał Abbad. Miesiąc później firma Obad Films narodziła się w dzielnicy Olaya w Rijadzie, kiedy 14-letni Shaath i 16-letni Obad postanowili zrealizować swoje marzenie, kupując Nikon D750 wypożyczony w sklepie fotograficznym swojego ojca. Sześć lat temu.

Twierdzą, że saudyjska społeczność filmowa jest zdolna do znacznie więcej.

„Są ograniczeni tym, co studiowali i wierzą, że to, co studiowali, jest drogą. Ich kreatywność ogranicza się do tego, co zrobili już w zeszłym roku. Nie jest rozwijana ani wychowywana” – powiedział Obad. „To nie jest to, co zjadłeś, to jest to, co możesz zjeść. »

Firma chce dotrzeć do lokalnych talentów, zamiast szukać porady ponad granicami. „Możemy dostosować się do tego wszystkiego i być na tym rynku, aby klient nie musiał szukać za granicą[doświadczenie]. Mamy to tutaj” – upierał się Obad. Oczekujemy na podstawie tego, co widzimy poza Królestwem. »

Dzięki ich kamerom filmowanie staje się sztuką, której nie należy zamykać. Tradycyjne zasady, które się z tym wiążą, są zaprojektowane dla samej wizji artystycznej, a nie tradycyjnych standardów tego, czym powinna być.

O ile sektor kilka lat temu nie był zbyt wrażliwy na różnice, o tyle postawy powoli się zmieniają. Pamiętają czasy, kiedy ktoś z nietechnicznego środowiska interesował się pewną propagandą. W końcu zauważyli, że przepaść między międzynarodowymi a lokalnymi produkcjami filmowymi dramatycznie się zmniejsza. To coś, o czym ludzie wiedzą, ale przemysł filmowy nie pozwala mu rozwijać się lokalnie. Łamiemy podstawy, wyjaśnił Shaath. „Nie tkwimy w pewnym standardzie. Zawsze staramy się iść dalej. Jaki jest następny krok? Jak możemy się rozwijać? Jak możemy zaoferować coś innego? Nie jestem tutaj, aby robić to, co zrobiłem w zeszłym roku, jestem tutaj zrobić to, co ma nastąpić później, w 2025, w 2030”.

READ  Polska gospodarka potrzebuje Ukrainy

Ponieważ wpływ księcia Mohammeda bin Salmana na społeczeństwo saudyjskie jest głęboko zakorzeniony w pomaganiu w rozwijaniu zdolności młodzieży, Obad Films jest przykładem tego, jak ta koncepcja pojawiła się w królestwie na froncie kulturowym. Firma oferuje świeże spojrzenie na to, jak i jak można zaprezentować wysiłki Arabii Saudyjskiej.

Ale Obad Films to nie koniec drogi dla jego twórców, a ich ambicje jeszcze się nie skończyły. „Chcemy robić więcej tego, co robimy teraz, ale na większą skalę iz większym budżetem” – powiedział Shaath.

Podczas gdy rozszerzenie ich ekwipunku jest zdecydowanie na kartach, zamierzają również złamać wszystkie zasady. Chcą być najlepszymi projektantami, o których wiedzą, że potrafią. „Nawet jeśli ramka nie jest dobra. Nawet jeśli schemat kolorów jest niepoprawny” – dodał Abbad.