Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

David Tharan (Quad): „To rowerzyści patrzą na nas wielkimi oczami”

David Tharan (Quad): „To rowerzyści patrzą na nas wielkimi oczami”

17:40 – 02 marca 2023 – przez

David Tharan jest jednym z nielicznych quadowców na świecie, który wykonuje salto w tył na swojej maszynie (© Jo Sierra).

Berné David Tharan, lat 31, na swoim quadzie Yamaha 450 i na szelkach 64, jest jedynym francuskim jeźdźcem, który występuje na quadzie w stylu dowolnym i jednym z niewielu na świecie, który opanował „salto w tył”, salto w tył na maszyna.

Jak zostać pilotem quada, skoro można było wybrać grę w rugby lub pilota?

To mój tata dał mi motocykle w ręce. A w wieku dziesięciu lat wolała jeździć na quadzie. Startuję w quadach od dziesięciu lat, ale zawsze miałem z tyłu głowy freestyle. Kiedy miałem 24 lata, po cichu zacząłem freestyle.

Kiedy pojawiła się ta dyscyplina?

Kiedy miałem 13 lub 14 lat, na początku 2000 roku, odkryłem ten sport. Czytałem czasopisma i oglądałem DVD z wyścigów organizowanych w Stanach Zjednoczonych. Przywoziłem to z USA i kiedy zobaczyłem te filmy, pomyślałem: „Na pewno to zrobię”. We Francji nie ma wielu pilotów quadów.

Kiedy myślimy o stylu dowolnym, niekoniecznie myślimy o quadach. Nadal twardy pojazd!

Tak, waży co najmniej 180 kilogramów. To prywatna sprawa, ale zaczynamy od quadów w młodym wieku, jest to trochę podstawowe, a poza tym lubimy jeździć na motocyklach freestyle. Zawsze porównuję się do motocykli i chcę zrobić z nimi to samo. Ale to kierowcy patrzą na nas wielkimi oczami (śmiech). przyjść naturalnie. Wmawiamy sobie, że robimy freestyle z quadami i robimy to!

Jak możesz wspiąć się tak wysoko?

Na początku stoki są blisko recepcji, więc daje mały skok. Stopniowo wraca do standardowego rozmiaru, na który skaczą wszyscy piloci. Liczby są takie same, są wykonywane przy zmianie nachylenia.

READ  Jego kolega ogłasza powrót Messiego do Barcelony

A te słynne „przewroty w tył”?

Tak, to jest salto w tył z maszyną. W quadach pozostaje kluczową liczbą, podczas gdy w moto jest wyprzedzany. To wciąż ma niewielki wpływ na kwartet. Zrobiłem to pierwszy raz w 2020 roku, aw zeszłym roku powtórzyłem to w wielu programach, więc to był mój pierwszy rok z tym numerem w programie. Atakuję moją drugą klasę tą techniką w mojej torbie. Nadal muszę się skupić, żeby to zrobić, ale już to opanowałem. Teraz w Europie powinno być dwóch jeźdźców wykonujących salta w tył, a pięciu na świecie.

Jak jesteś przygotowany?

To styl życia. Jestem konstruktywny w życiu. Musisz przygotować ziemię i zawsze ją utrzymywać. Jeżdżę w weekend lub w tygodniu. Mam przed domem boisko treningowe. Potrzebuję 100m długości i co najmniej 20-30m szerokości. Tata chodzi za mną na randki, a ja przynoszę rampę, bo jest szersza niż motocykl. W D-Day każdy wykonuje swoją własną sztuczkę. Mamy nakaz ruchu, jest uporządkowany. Każdy ma swój własny styl, od quadów po motocykle. Spiker odgrywa ważną rolę, ponieważ dużo chodzimy dla atmosfery i zachęty. Możemy poprawić nastrój i bawić się z tłumem, a spiker też tam jest.

Jak sobie radzisz z tym wielkim wydarzeniem z Blackliner Freestyle Show?

To mój pierwszy pokaz bez granic bez granic. W zeszłym roku występowałem na Wyspach Kanaryjskich, w Belgii czy w Polsce. W Zenith of Clermont będzie wspaniale przy tych doskonałych warunkach pogodowych (uśmiechy). Ponieważ quady to sport, w którym zwykle jesteśmy uzależnieni od pogody. Czasami to się komplikuje, ale zaczynamy i wiemy, że wszystko będzie na swoim miejscu w pokoju. Jest mniejsza presja i możemy po prostu skupić się na naszych ocenach. Atmosfera tych sal, z bliską publicznością i intensywnym sportowym widowiskiem jest fantastyczna. Organizacja również bez zarzutu, to wspaniałe spotkanie, na które wszyscy czekają z niecierpliwością.

READ  Mniej niż 38 godzin między dwoma meczami, piekielna seria Ameryki Południowej w angielskiej Premier League