Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Czym jest Mere, nowa marka z dużymi rabatami z Rosji?

Pierwszy sklep Mere ma zostać otwarty pod koniec stycznia w Mozeli. Rosyjska grupa Svetofor, która wyruszyła na podbój Europy, obiecuje francuskim konsumentom produkty tańsze o 15-20% niż inne ciężkie rabaty.

Tylko sklep w Lipsku, Niemcy © Maxppp / Jan Woitas / dpa / picture-alliance / Newscom

Niskie ceny, produkty prezentowane na paletach… Nowicjusz przybywa do Francji na trudny rynek krojów. Mir, który przyjechał bezpośrednio z Rosji, przygotowuje się do otwarcia pod koniec miesiąca swojego pierwszego sklepu na francuskiej ziemi w Thionville w Mozeli. Ogłoszono dwa kolejne otwarcia w Pont-Sainte-Marie (Aube) i Sainte-Marguerite (Wogezy).

Kim jest matka?

Marka należy do rosyjskiej grupy Svetofor, która powstała na Syberii w 2009 roku i obecnie posiada 2500 sklepów w Rosji, Białorusi i Kazachstanie. Wydaje się, że jest to jego celem Inwazja Europy Wschodniej (Rumunia, Litwa, Polska) i Zachód Z otwarciem sklepów w Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Belgii, a wkrótce we Francji i Wielkiej Brytanii.

Czym jest model biznesowy?

To trudny przeciwnik lat osiemdziesiątych we Francji. „Festiwal Palet„Jak opisał jeden z konkurentów. Dachy o powierzchni od 700 do 800 metrów kwadratowych powstają tylko w budynkach, które pozostają puste, a zatem niedrogie, oferując obniżoną ofertę: 800 referencji vs. 1500 Liddles i Aldi, a 115 tys. w tradycyjnych supermarketach.

Klienci powinni obsługiwać się w pudełkach umieszczonych na paletach. Bardzo niewielu pracowników dzwoniło na półki, a pracownicy robili wszystko. Reklamowane ceny będą o 15-20% tańsze niż inne twarde ceny rabatowe Zasługa ta wynika również z ekonomii skali na poziomie europejskim i rzędów wielkości.

W jakim kontekście marka Mere dotarła do Francji?

Zawyżony kontekst z powtarzającymi się solidnymi dyskontami nadal rosnącymi: obecnie 11% udziału w rynku (z Lidlam na czele). Wejście Lidla i Aldi na rynek ekskluzywny, mające na celu poszerzenie bazy klientów i spełnienie oczekiwań konsumentów w zakresie jakości, uwydatnia produkty francuskie, lokalne i regionalne, które z konieczności są droższe. Po prostu przejęcie pozycji pozostawionej przez ekskluzywny ruch Lidla i Aldi.

READ  Dzisiejszy wykres - GBPUSD (30.09.2022)

Jak reagują sprzedawcy we Francji?

Dyrektor generalny Lidla mówi, że milczy, nawet jeśli zdaje sobie sprawę, że idzie na spacer po dniu otwarcia. Wszystkie marki starają się wygrać nagrodę za najniższą cenę. Ostatnio znowu Leclerc z bagietką za 29 centów. Intermarché wprowadził swoje pierwsze stawki, U-system wprowadził własne mini-ceny, Carrefour obniżył cenę 300 produktów własnej marki, Netto stworzyło powierzchnie magazynowe… Marki Carrefour i Monoprix stawiają na swój system abonamentowy.

Jaka jest jakość tej ceny?

Na tym polega cały problem, ostrzega Yves Puget z magazynu LSA. Masło i margaryna to nie to samo. Musisz jeszcze nauczyć się czytać etykiety, które mogą być napisane po rosyjsku! Kurczak to jedno euro Ponieważ Mere oferuje go w niektórych swoich sklepach w Europie, nie może być produkowany we Francji i nie jest pewny, że spodoba się francuskim konsumentom.

Oczywiście zawsze jest część społeczeństwa, która jest bardzo przywiązana do niskich cen.„” – potwierdza Gael Le Floch, ekspert ds. analityki w firmie Kantar.Ale w ciągu ostatnich kilku lat konsumenci naprawdę pokazali, że chcą równowagi między ceną a jakością, przynajmniej jeśli chodzi o żywność.