Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Czy meczowa publiczność pozwala zmierzyć ewentualny bojkot rozgrywek?

Czy meczowa publiczność pozwala zmierzyć ewentualny bojkot rozgrywek?

„Była kampania [de critiques contre le Qatar] Co było przesadzone”. Już niechętny do zniesławienia księstwa, prezydent FFF publicznie zaatakował je w środę, 22 listopada na rtl, tym, którzy ubolewają nad katastrofalnym śladem węglowym, śmiercią wielu pracowników i homofobicznymi prawami kraju przyjmującego. Na Boże Narodzenie Le Graëta, „Przewodnik” Że ci krytycy przesadzają „pobity rekord” Ponad Francją i Australią dzień wcześniej: według TF1 miał najlepszą widownię telewizyjną ze wszystkich kanałów razem wziętych przez ponad rok i wyeliminował The Blues podczas ostatnich Euro, według TF1.

Dla Noëla Le Graëta to wyraźny dowód na to, że osoby nawołujące do bojkotu konkursu stanowią niewielką mniejszość. Raczej analiza została udostępniona w sieciach społecznościowych w środę przez tych, którzy krytykują ten bojkot i przez jego zwolenników. Czy z tych sesji można wywnioskować, że odmowa części społeczeństwa na organizację mundialu w Katarze była tylko fantazją?

Tabele zniekształcają porównanie

Pobicie własnego rekordu TF1 nie jest zaskoczeniem: mecze bluesowe w najważniejszych rozgrywkach są systematycznie najczęściej oglądanymi programami. Aby zobaczyć, czy tego mundialu udało się uniknąć, trzeba go porównać z poprzednimi edycjami. Udział w wyścigu o The Blues w 2018 roku wydawał się stanowić doskonały punkt odniesienia, ponieważ przeciwnik był ten sam. Podobieństwo między tymi dwoma wynikami jest uderzające: Francja i Australia przyciągnęły 12,6 miliona ludzi w 2018 roku, w porównaniu z 12,5 we wtorek wieczorem. Publiczność na meczu otwarcia już robiła wrażenie: w niedzielę Katar i Ekwador oglądało 5,1 miliona widzów, w porównaniu z niespełna 4 milionami w Rosji i Arabii Saudyjskiej cztery lata wcześniej.

READ  Mercato – Paris Saint-Germain: To koniec, poddaje się przeprowadzce do Paryża!

Ale czas i data tych spotkań komplikują porównanie. Podczas gdy mecz otwarcia Mistrzostw Świata 2018 był transmitowany w czwartek o godzinie 17:00, mecz Mistrzostw Świata 2022 zaplanowano na niedzielę o tej samej porze, dzień bardziej odpowiedni do siedzenia przed telewizorem. Trudno powiedzieć, czy rozpoczęcie meczu Francja-Australia w Rosji w sobotnie popołudnie będzie przy większej, czy mniejszej liczbie kibiców. Ale pytanie z pewnością nie zostało podniesione we wtorek, który rozpoczął się w całości o godzinie 20:00 „Godziny szczytu”.

Opinia publiczna ignorowała „Out of the House” do 2020 roku

Cofając się w czasie, widzimy, że poprzednie wpisy The Blues oglądało więcej widzów: 15,8 mln widzów w 2014 roku przeciwko Hondurasowi (niedziele o 21:00) i 15 mln w 2010 roku przeciwko Urugwajowi (piątki o 21:00). i 14,7 mln w 2006 przeciwko Szwajcarii (wtorek 18:00). W porównaniu z tymi wynikami entuzjazm dla francuskiego debiutu w Katarze wydaje się jeszcze większy.

w porównaniu z tamtymi latami Wiele rzeczy zmieniło się w sposobie, w jaki konsumujemy piłkę nożną.ostrzega Jean-Charles Malbernard, ekspert ds. mediów w instytucie sondażowym CSA. Pojawienie się sieci społecznościowych i transmisji na żywo zwiększyło konkurencję, przed którą stoi telewizja. Ale technologia pozwala również lepiej mierzyć, kto co ogląda, zauważa ten specjalista od konsumpcji treści sportowych. Od 2020 roku integruje się Médiamétrie, która mierzy widownię francuskich kanałów „Poza moim skupieniem”, Dzięki przenośnym skrzyniom wprowadzonym do nowej planszy.

Bardziej oczywisty bojkot, jeśli blues posunie się za daleko

Kiedy TF1 ogłasza liczbę widzów meczu z Francją i Australią, obejmuje ona teraz tych, którzy oglądali mecz przy barze, z przyjaciółmi lub w pracy. Mnóstwo widzów, których nie widziano na poprzednich widowniach Mistrzostw Świata, oglądanie na świeżym powietrzu było jeszcze ważniejsze, ponieważ turniej odbywał się latem. To nowe urządzenie działało już podczas ostatniego Euro, co umożliwiło Médiamétrie Aby zmierzyć, że 14% widzów na meczach we Francji oglądało je poza swoimi domami. Opierając się na tym oszacowaniu, fakt, że na pierwszy mecz The Blues w 2022 roku nie zwiększyła się frekwencja w porównaniu z 2018 rokiem, potwierdza, że ​​część kibiców wyraźnie unikała spotkania.

READ  Astana kontynuuje kolejny rok w Peloton, Vinokurov odzyskuje władzę

Niepokojący jest też zamiar bojkotu mundialu w Katarze Większość ludzi jest daleko od piłki nożnej.potwierdza Jean-Charles Malbernard. Referendum The paryski Zwróćmy na przykład uwagę, że 54% ankietowanych Francuzów nie zamierza oglądać żadnych meczów (bez podania przyczyny), ale odsetek ten spadł do 12% wśród respondentów, którzy zadeklarowali, że tak. „zdobyć przewagę” przez piłkę nożną.

Ta publiczność „z dala od piłki nożnej” I tak od czasu do czasu Ogólne sumy w trakcie utworu bluesowegoponieważ prawdopodobnie zbliżą się do adresu. Czy zrobi to w tym roku? pyta ekspert. Mecz pierwszej drużyny i tak nie jest idealny do mierzenia ich determinacji. Kiedy Błękitni opuszczą Katar, dowiemy się, jak bardzo Francuzi pokazali odrzucenie tego mundialu.