Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Budowa megalotniska w Warszawie dowodzi „hipokryzji” ekologów – EURACTIV.pl

Budowa megalotniska w Warszawie dowodzi „hipokryzji” ekologów – EURACTIV.pl

Pod ostrzałem sprzeciwy środowiska wobec budowy nowego hubu lotniczego w Warszawie„hipokryzja” Zdaniem kierownika projektu Marcina Horali, podobne projekty w Europie Zachodniej nie są poddawane takiej samej kontroli.

Znany jako Centrum tranzytowe Unity (lub CPK według polskiego skrótu), nowa infrastruktura lotniskowa powinna stać się głównym węzłem lotniczym dla Europy Środkowo-Wschodniej, kiedy zostanie otwarta latem 2028 roku.

Zdaniem twórców projektu, realizacja projektu powinna poprawić polską gospodarkę i uczynić ją bardziej atrakcyjnym miejscem dla biznesu.

Kosztująca około 8 miliardów euro platforma CPK jest uważana za największy obecnie realizowany projekt budowy infrastruktury w Europie.

Megalotnisko będzie połączone z okolicznymi miastami szybkimi pociągami i siecią drogową, dzięki czemu stanie się głównym punktem wyjściowym dla około 180 milionów mieszkańców Europy Środkowej i Wschodniej.

Baza przejmie większość ruchu komercyjnego pozostałych dwóch warszawskich lotnisk Chopina i Modlina, a jej udział w polskim połączeniu lotniczym zostanie zmniejszony.

Przeglądy środowiskowe

W obliczu kryzysu klimatycznego krytycy zakwestionowali rozbudowę infrastruktury lotniczej, jednego z najbardziej emisyjnych środków transportu.

Organizacje pozarządowe zajmujące się ochroną środowiska wezwały Europę Koniec inwestycji w lotniska I przekierować ich na niskoemisyjne środki transportu.

Komisja Europejska poparła plany zachęcania osób dojeżdżających do pracy do korzystania z pociągu, stosunkowo przyjaznego dla środowiska środka transportu. Zamierza położyć kres inwestycjom w rozbudowę portów lotniczych.

Takie podejście byłoby jednak niesprawiedliwe wobec krajów Europy Środkowej i Wschodniej, które mają mniej czasu na rozwój infrastruktury transportowej niż kraje zachodnie – powiedział Horala EURACTIV.

„W Europie Środkowej przez reżim komunistyczny nie mieliśmy możliwości rozwoju – nie budowaliśmy naszych lotnisk, nie zwiększaliśmy ruchu do tego stopnia, bo nie mogliśmy tego zrobić”.powiedział.

„Dzisiaj czasami czujemy się tak, jakbyśmy byli dotkliwie dotknięci skutkami ograniczeń środowiskowych. Na przykład nie możemy zbudować lotniska zbudowanego kilkadziesiąt lat temu w Europie Zachodniej.Było mu przykro.

READ  Wiek, statystyki, pensja... wszystko o napastniku z Polski

„Zbudujmy niezbędną infrastrukturę, tak jak wy to zrobiliście. Tylko wtedy możemy być bardziej wrażliwi na środowisko.On kontynuował.

Horala zwrócił też uwagę, że Polacy latają średnio mniej niż podróżni z krajów Europy Zachodniej.

„Obecnie obywatele krajów Europy Zachodniej podróżują dwa, trzy, a nawet cztery razy w roku. Powiedzmy, że ograniczymy tę liczbę do dwóch lotów rocznie. [cette mesure] To podwaja nasz obecny rynek lotniczy, ponieważ statystycznie przeciętny Polak podróżuje tylko raz w roku.”On zadeklarował.

„Po takim spadku w Europie Zachodniej osiągnięcie tego poziomu to dla Polski ogromny wzrost”Zauważył.

Horala przekonywał, że utworzenie międzynarodowego hubu w stolicy Polski oznaczałoby, że podróżni z Europy Wschodniej nie musieliby już odbywać zanieczyszczających powietrze lotów krótkodystansowych na lotniska w Europie Zachodniej, aby złapać lot długodystansowy.

Obejmuje również budowę terenu CPK „Zaawansowane technologie”Powiedział, że dzięki temu lotniska będą bardziej ekologiczne niż te budowane w przeszłości. „Renowacja lub modernizacja istniejącej infrastruktury jest zawsze trudniejsza niż planowanie i projektowanie od podstaw z wykorzystaniem technologii przyjaznych dla środowiska”— powiedział Horała.

Recenzje Ryanaira

Linia lotnicza Niska cena Jest Ryanair Plany budowy megalotniska w Polsce spotkały się ze zdecydowanym sprzeciwem. Plan nazwał Michael O’Leary, dyrektor generalny Irish Airlines„niezrozumiały” i D’„bezużyteczny”.

„Warszawa ma już dwa lotniska. Po prostu dobrze je wykorzystaj »Pan. — powiedział O’Leary.

Według pana posła Horali ta nadmierna krytyka jest typowa dla pana O’Leary’ego. „Był bardzo wyjątkową osobą. [Ses citations] Bardzo zabawne… ale cofnijmy się o te komentarze”On zadeklarował.

Pan. Zdaniem Horały reakcja Ryanaira wynika właściwie z tego, że firma straciła wpływy na mniejszych lotniskach, które obecnie obsługuje.

„Obecna struktura polskiego rynku lotniczego jest korzystna dla linii lotniczych takich jak Ryanair. Mamy dużą liczbę małych portów lotniczych, które przynoszą straty, a Ryanair jest w stanie z nimi negocjować i przenieść te straty na bazę lotniskową zwiększyć zyski Ryanaira”.powiedział.

READ  Komisja Europejska naciska na ostatnie „strefy wolne od LGBT”.

„Gdy [plateforme] Będzie CPK i my to zintegrujemy [plus petits aéroports] W ramach grupy polski rynek przestanie być podatny na takie drapieżne praktyki Ryanaira. ciekawość [de M. O’Leary] Więc unikaj tego[cette situation]»Wyjaśnił.

Pan Horała uważa jednak, że kiedy nadejdzie odpowiedni moment, obie strony „Usiądź przy stole, negocjuj w dobrej wierze i osiągnij porozumienie korzystne dla wszystkich”.

„Polski rynek jako całość jest bardzo rentowny [M. O’Leary] Niech taka okazja przeminie”.Zauważył.

Według obecnych planów budowa lotniska powinna zakończyć się do końca 2027 roku, a Horala szacuje, że pierwszych pasażerów będzie mogło przyjąć latem 2028 roku.

„To bardzo ambitne. Musimy budować dwa razy szybciej niż średnia europejska, blisko chińskich harmonogramów. Jesteśmy tego świadomi. Przed nami duże ryzyko, ale jestem zadowolony z sytuacji, w której się teraz znajdujemy. ”.Wyraził nadzieję.

„Jesteśmy bardzo zaawansowani [la réalisation de] Ten projekt. Po czterech latach zarządzania jestem bardzo zadowolony. Nie spodziewałem się, że wszystko pójdzie tak dobrze”.Skończył.

[Édité par Anne-Sophie Gayet]