Firma odnotowała zysk netto w wysokości 173 mln euro między kwietniem a czerwcem, który w tym roku obejmował okres świąt wielkanocnych, w porównaniu do 129 mln euro rok wcześniej, kiedy dotknęły ją ograniczenia nałożone przez Covid-19.
„W Polsce sprzedaż produktów spożywczych nadal wykazywała silny wzrost dzięki wysokiej inflacji i
zwiekszenie rozmiaru.
„Wdrożone przez rząd działania mające na celu ochronę konsumentów przed rosnącą presją na dochód rozporządzalny, a także większą bazę konsumencką w związku z napływem ukraińskich uchodźców do Polski, powinny przyczynić się do
trend”, powiedziała firma.
Skonsolidowana sprzedaż za drugi kwartał roku wzrosła o 24,5% do 6,37 mld euro, dzięki liderowi polskiego rynku Biedronce, który zwiększył sprzedaż o 24% do 4,45 mld euro.
Inflacja żywności w Polsce wyniosła w II kwartale 11,1% wobec 8,7% w poprzednich trzech miesiącach, pomimo zerowej obniżki stawki podatku od wartości dodanej (VAT) na podstawowe produkty żywnościowe od lutego.
Organizacja Narodów Zjednoczonych oszacowała pod koniec maja, że od czasu inwazji Rosji na Ukrainę 24 lutego, około 3,5 miliona ludzi opuściło Ukrainę, aby wjechać do Polski.
W Portugalii sprzedaż sieci supermarketów Pingo Doce wzrosła o 11% do 1,1 mln euro.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce