Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Jak Twoja firma rozwinęła się na arenie międzynarodowej?

Jak Twoja firma rozwinęła się na arenie międzynarodowej?

Kontekst bodźców stymulowanych przez wiele krajów stwarza idealne warunki do rozpoczęcia podboju rynków międzynarodowych. Jednak chociaż MŚP i firmy o średniej kapitalizacji mogą tam znaleźć nowe źródła wzrostu, aby odnieść sukces, potrzebują starannego przygotowania i dobrego wsparcia.

Pomimo kryzysu zdrowotnego i obecnych napięć w łańcuchach dostaw, sytuacja sprzyja szybkiemu rozpoczęciu eksportu, o czym świadczy rekordowy poziom 135 000 francuskich firm prowadzących w tym roku działalność eksportową według danych celnych. Tym samym, oprócz nagłego wpływu związanego z Brexitem, wiele krajów uruchomiło duże plany stymulacyjne skierowane do sektorów działalności (infrastruktura, budownictwo, energetyka cyfrowa, zielona energia), w których przodują francuskie firmy.

Wbrew powszechnemu przekonaniu eksport nie jest domeną wielkich korporacji. Prawdziwa dźwignia wzrostu, międzynarodowy rozwój umożliwia MŚP i średnim przedsiębiorstwom dywersyfikację źródeł dochodów i zmniejszenie zależności od samego rynku francuskiego.

Adekwatność kraju i produktu, poszukiwanie finansowania, zarządzanie ryzykiem kursowym, bariery kulturowe i językowe… Jednak rozwój międzynarodowy jest trudną ścieżką, ponieważ co roku prawie 30 000 VSE/MŚP zaprzestaje działalności eksportowej.
Analiza z Jean-Marie Fabre, Dyrektorem Międzynarodowej Bankowości Komercyjnej we Francji w BNP Paribas.

Jakie są główne wyzwania stojące przed liderami biznesu, którzy chcą rozwijać się na arenie międzynarodowej?

Jean-Marie Fabre – Przed rozpoczęciem, menedżer biznesowy i jego zespół muszą się przygotować: mieć jasną strategię – potwierdzoną badaniem rynku – i przydzielić minimalną ilość zasobów przydzielonych do projektu. Niezbędne jest również otaczanie się uznanymi specjalistami z zewnątrz. Konkretnie, zakłady są kilku rodzajów: skierowane do kraju lub krajów, w których dobro/usługa oferowana przez firmę ma największe szanse powodzenia, zabezpieczenie aspektu finansowego (środki i terminy płatności, ochrona przed ryzykiem nieściągalnych długów) , pamiętaj o różnicach kulturowych, masz rzetelny wewnętrzny lub zewnętrzny dział prawny, znajdź odpowiednich lokalnych partnerów i w razie potrzeby uważaj na ryzyko walutowe.

READ  Gospodarka. Polska jest na wyciągnięcie ręki

Co to jest profil firmy? ideał »?

Nie ma idealnego rozmiaru. Dowody są takie, że wiele bardzo małych firm – zwłaszcza start-upów – dobrze radzi sobie na arenie międzynarodowej. Musisz respektować określone powyżej standardy i mieć pracowników, którzy w pełni swobodnie posługują się językiem angielskim, ponieważ jest to język handlu międzynarodowego. Bardzo przydatną funkcją jest posiadanie pracownika, który już mieszkał w docelowym regionie lub kraju.

W jaki sposób jesteś wspierany, jeśli firma chce zarejestrować się w obcym kraju?

Mamy podmiot rozwój handlu », która od dwudziestu lat utrzymuje sieć 60 partnerów w 106 krajach. Jej celem jest dostarczanie rozwiązań typu semi-banking, takich jak przeprowadzanie badań rynkowych, znajdowanie dostawców, dystrybutorów, księgowych, prawników, specjalistów podatkowych itp., dlatego co roku ściśle wspieramy tworzenie 200 francuskich MŚP za granicą. Na przykład pamiętam firmę z obrotem 40 mln euro specjalizującą się w sprzęcie dla osób starszych, która po skutkach epidemii chciała zdywersyfikować swoich dostawców do tej pory wyłącznie Azjatów. Pomogliśmy jej znaleźć nowego dostawcę w Polsce i kolejnego w Rumunii, dzięki czemu odpowiedziała na obawy związane z zapewnieniem dostaw dla tego szybko rozwijającego się MŚP.

Rozwój za granicą jest również środkiem” zmiana podziału »: W indywidualnych przypadkach możemy pomóc francuskiemu MŚP/ETF w znalezieniu lokalnego celu, a jeśli przejęcie wymaga finansowania, nasze zespoły ds. bilansu mogą zająć się projektem.

Wreszcie jesteśmy zarejestrowani w prawie 70 krajach, a ta lokalna bliskość w „ jeden bank „Oczywiście silny atut naszego wsparcia dla MŚP / spółek o średniej kapitalizacji.