Netflix miał dobry trzeci kwartał, przyciągając 4,4 mln dodatkowych abonentów, więcej niż oczekiwano na Wall Street. Podczas gdy konkurencja jest coraz bardziej zacięta, platforma streamingowa widzi coraz więcej i zamierza wyprzedzić Disneya jako giganta rozrywki. W interwencji wideo na marginesie ogłoszenia wyników kwartalnych we wtorek, 19 października, założyciel i współdyrektor generalny Netflix, Reed Hastings, przedstawił ambicje firmy, szczególnie w zakresie gier wideo.
„Firma taka jak Disney zawsze wyprzedzała nas, jeśli chodzi o możliwość budowania świata, ale robimy wielkie postępy” – skomentował Reed Hastings. To bardzo ekscytujące, aby nadrobić zaległości w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat i miejmy nadzieję, że przewyższy je pod względem pełnego asortymentu, który łączy wszystkie aspekty rozrywki. Netflix oferuje już gry mobilne wbudowane w swoją aplikację w Polsce, Włoszech i Hiszpanii, a we wrześniu kupił swoje pierwsze studio gier wideo.
Przeczytaj także – Netflix, Amazon Prime Video, OCS… Filmy i seriale do obejrzenia w tym tygodniu od 15 do 21 października
„Będziemy się uczyć, jak odnaleźć swoją drogę” w grach wideo, powiedział Greg Peters, dyrektor ds. operacyjnych i numer trzy w firmie. „Podobnie jak w przypadku innych kategorii treści”. Netflix zastosuje zatem swoją metodę „próbowania rzeczy i sprawdzania, co działa” z subskrybentami. Platforma w szczególności zamierza oferować „czyste” wrażenia z gry, bez reklam i płatnych treści w aplikacji, które Greg Peters uważa za „dystraktorów”.
„Naprawdę możemy zaoferować naszym członkom [les abonnés, ndlr] Bezpośrednia zabawa jest znacznie łatwiejsza w grach. Tak jak w przypadku telenoweli i filmów” – podsumował Greg Peters.
W ten sposób Disney tworzy całe światy wokół swoich najsłynniejszych franczyz, poprzez produkty pochodne, gry wideo, atrakcje w swoich parkach i na statkach wycieczkowych, a nawet musicale. Podobnie Netflix chce rozwijać swoje franczyzy poprzez gry wideo i produkty pochodne.
„Wciąż jesteśmy młodzi”
Firma niedawno nawiązała współpracę z Walmartem, aby stworzyć wydzielony obszar dla swoich towarów w witrynie e-commerce giganta handlu detalicznego. We wtorek zaznaczył, że popyt na produkty ze świata „Gry kałamarnicy” jest „silny” i że pierwsze dostawy są już w toku.
Netflix ma teraz 213,5 miliona płatnych subskrypcji na całym świecie i spodziewa się 222 milionów do końca roku, zgodnie z wtorkowym oświadczeniem. Dla porównania, jego główny konkurent na tym rynku, Disney, miał na początku lipca 116 mln abonentów. „Wciąż jesteśmy młodzi i mamy mnóstwo możliwości rozwoju” – skomentowała grupa. I tak Netflix przytoczył dane firmy Nielsen, która obliczyła, że we wrześniu rudowłosy gigant odpowiadał za „tylko” 6% czasu spędzanego przed ekranem w USA, związanym na szczycie z YouTube.
Po ożywieniu związanym z pandemią koronawirusa i wyłączeniami (+25 mln subskrybentów w ciągu jednego roku), Netflix odnotował spowolnienie tempa wzrostu w ostatnich kwartałach. Jednak w ciągu trzech miesięcy od lipca do września usługa przesyłania strumieniowego ponownie przyspieszyła (+9,4% w ciągu jednego roku), wspierana przez Europę, Afrykę i Bliski Wschód, a także Azję.
Grupa Los Gatos w Kalifornii przewiduje, że w czwartym kwartale pozyska kolejne 8,5 miliona abonentów, zgodnie z oczekiwaniami rynku.
Według konsensusu osiągniętego przez FactSet w trzecim kwartale Netflix odnotował przychody w wysokości 7,48 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 16% rok do roku, nieco lepiej niż oczekiwali analitycy. Dochód netto wzrósł o 83% do 1,44 mld USD, czyli 3,19 USD na akcję, znacznie lepiej niż 2,56 USD, jakich oczekiwał rynek.
Netflix wykorzystał jego wyniki, aby pogratulować sobie po raz kolejny sukcesu „Squid Game” i ogłosił, że 142 miliony subskrybentów obejrzało co najmniej dwie minuty serialu w ciągu czterech tygodni od jego premiery, co stanowi nowy rekord. To prawie dwa razy więcej niż drugi pod względem popularności serial Bridgeton, który w tym samym okresie miał 82 miliony subskrybentów.
Przeczytaj także – „Gra w kalmary” powinna przynieść Netflixowi 900 milionów dolarów
Otrzymuj nasze najnowsze wiadomości
Codziennie najważniejsze wiadomości Business Insider
More Stories
W Cannes można zobaczyć film biograficzny o Władimirze Putinie, wyprodukowany w całości przez sztuczną inteligencję
Polski thriller Netflixa to wielka niespodzianka jesieni (wspina się na pierwszą dwójkę)
Gerard Depardieu zostaje oskarżony o napaść na tle seksualnym, a jego prawnik mówi: „Przypuszcza się…”