Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

z mięsa i krwi

France Télévisions, Salto i The Alliance czekają na swój pierwszy superserial, sześcioodcinkową adaptację arcydzieła Emile Zoli.

Kierując się rosnącą konkurencją, ale przede wszystkim powszechnym entuzjazmem publiczności dla beletrystyki modowej i adaptacji literackich, France Télévisions wreszcie prezentuje Zarodkowy , jego pierwsza Superseria, zaczerpnięta z pomnika Emila Zoli. „Ta międzynarodowa koprodukcja jest bez wątpienia jednym z najpiękniejszych projektów, jakie kiedykolwiek zrealizowała Telewizja Francuska”Manuel Aldoy, dyrektor ds. kina i rozwoju międzynarodowego, General Group, zauważył podczas prezentacji wprowadzającej Zarodkowy, pod koniec sierpnia na Festiwalu Séries Mania. Zasłużony zdobywca nagrody publiczności serial oparty na głównej powieści Emila Zoli jest owocem wieloletniej pracy. Linear powiedział, że jest to ogromne wyzwanie dla tych, którzy go stworzyli, a obiekt telewizyjny, taki jak klasyczne kanały, nigdy lub rzadko.

» Czytaj także – na planie Zarodkowy, futurystyczna epopeja historyczna France 2 w formie „Western Mining”

Budżet znacznie powyżej średniej francuskiej powieści (2 mln euro na odcinek), uzyskany dzięki uderzającej sile Alliance, klubu utworzonego w 2018 r. w celu ułatwienia koprodukcji seriali między europejskimi służbami publicznymi – tutaj, France Télévisions, la Rai (Włochy) i platforma Salto. Ośmiu doświadczonych scenarzystów, w tym Julian Lilly, współautor filmu i serialu Hipokrates Z bratem Thomasem. David Horrig w Percepcji, zapieczętowany „Geniusz potężnego wizerunku i scena krytyki” gdzie Cięcia I Wstyd . I zabawna obsada: Alex Poisson (La Mihoud), Guillaume de Tonkedik (Philip Henbeau), Natasha Lindinger (Pani Hennebow), Thierry Godard (Maheu), Sami Bouajella (Victor Denolin)… nie wspominając o wielu młodych talenty.

historia klasy robotniczej

Jednak poradzenie sobie z takim arcydziełem wymagało odwagi. „Na początku drżymy na samą myśl o tym. Potem zanurzamy się w opowieść o niesamowitym bogactwie i rezonansie. Poznajemy niesamowite postacie ludzkie, oczywiście od strony pałacu, ale także od strony burżuazji. A potem zaczyna się praca nad kondycjonowaniem”.Julian pamięta moją noc. Nie jest to wierna adaptacja w stylu Henry’ego Jamesa czy Charlesa Dickensa, sugerowana przez BBC od lat pięćdziesiątych. Ani wspaniałego, wystawnego fresku w stylu Claude’a Berry’ego. Ale współczesne ponowne czytanie rozdziału nigdy nie zostało zamknięte w historii klasy robotniczej, szczególnie wybuchowej w obecnym kontekście kryzysu społecznego we Francji. Étienne Lantier (Louis Peres) przybywa na Północ, do kopalni Montceau i zostaje mianowany „badaczem” z rekomendacji Lassignora (Steve Tincho), zaprzyjaźnia się z Maheu i odkrywa codzienne życie małych rodzin – mężczyzn i kobiet , dzieci – w przypadku niewolników, w obliczu mrozu, ognia, wszelkiego rodzaju szykan, szantażu, alkoholizmu, krzemicy i nędznych zarobków. Jak w tych okolicznościach przeżyć, zachowując godność i nie tracąc nadziei?

READ  Telewizja Polska organizuje ogólnoświatowy program telewizyjny wspierający Ukrainę

Nasze główne serie muszą podróżować po świecie z naszymi własnymi historiami.

Manuel Aldoy, dyrektor ds. filmu i rozwoju międzynarodowego we France Télévisions

Wśród plemion Miho narasta gniew, ponieważ Blantyre są ciepło przyjmowani pomimo ubóstwa i ciasnoty w ich miejscu zamieszkania. Wśród Hennebeaus, gdzie o pałacach mówi się, jakby rzadko były dzikusami, krążą rozmowy o małżeństwie Paula (Aliochy Schneidera) z najlepszymi w regionie. Przepaść między nimi jest nie do pokonania. Po niedawnym poważnym wypadku Etienne prowadzi potężny strajk, tworzący przywódcę i socjalistę w sercu. Strajk jest skazany na zagładę, ale jego skala położy podwaliny pod lepsze jutro. Kiedy Zola pisała ZarodkowyNajwyraźniej chciał dotrzeć do ludzi swoich czasów”., Komentarze Guillaume de Tonquédec. „Wziął gęsie pióro i nakłuł je w żyłach, aby napisać grubą, dźwięczną, trwałą pracę. Myślę, że mogę powiedzieć, że w oparciu o tę pracę, z Julianem i Davidem oraz wszystkimi, którzy towarzyszyli kręceniu, stworzyliśmy mural przedstawiający z krwi i kości, zdolny pomieścić również wielu ludzi.” Od pierwszej sceny widz zostaje złapany. Obraz jest piękny, kinowy, dokładny. Dekoracje – girlandy, hałdy żużlu, kafelki, rama głowy, galerie… – dla niektórych naturalnych są urocze. Znakomita obsada, na czele z Alexem Poissonem, który gra miażdżącego Żyda Louisa Pereza, którego elokwencja jest zdumiewająca, a nawet tonkidzka, idealna w skórze swojego szefa, którego sarkazm dorównuje tylko żałosny rogacz. Konie na chodniku. Deszcz, sadza i błoto zwiększają głód i zimno.

świetna rozrywka

W ciągu sześciu odcinków łączą się ludzkie dramaty, które nie są łagodzone przez bardzo słabe zwycięstwa. Niektórzy odnajdą nieco płynność w prezentacji aspektów polityki i krytyki społecznej oraz w dużej mierze niewspierany rozwój alegorycznej konstrukcji każdego z bohaterów. Nie zapomnij o sympatii, jaką Emile Zola darzył jego twarze. Nie zapominamy też, że jeśli fikcja odgrywa coraz bardziej polityczną rolę, to jej głównym zadaniem jest jednak zabawianie widzów. Kiedy został uruchomiony, zorganizowano go na terenie dawnego kopalni Arenberg (Hauts-de-France), Zarodkowy Od razu znalazła swoją publiczność. Składała się ona głównie z miejscowych, w tym wielu potomków pałacu, wszyscy mobilni i wdzięczni za daninę składaną przodkom.

READ  13. sezon „Dancing with the Stars” ponownie zasiądzie w jury Jean-Marca Genereux i Veuve Huteau

Zarodkowy Jest to pierwsza superseria France Télévisions. Teraz toruje drogę innym pracom, które są obecnie w produkcji, takie jak: W osiemdziesiąt dni dookoła świataCytat z Juliusza Verne’a lub Trzydzieści wyspy trumienWedług Maurice’a Leblanca. Co zmienia gigantów nadawania na arenie francuskiej i międzynarodowej. „Nasze główne serie muszą podróżować po świecie, z naszymi własnymi historiami, z francuską historią”, konkluduje Manuel Aldoi. Jeśli zakończone! Po Festiwalu Séries Mania w Lille serial wszedł do oficjalnego konkursu na Festiwalu Kina Francuskiego Colcoa, który odbywa się co roku w Los Angeles.

kilka liczb

Germinal, jest 20 bohaterów, 2400 załączników, 700 mundurów i stu techników, których zadaniem jest na stałe zbudowanie i utrzymanie dziesięciu głównych grup, w tym trzech prawdziwych kopalni, zamku przekształconego w osadę i opuszczonej stacji przekształconej w tawernę. . Potrzeby filmowe wiązały się również z zakupem 22 ton węgla w Polsce, 5 ton gliny, a także zbudowaniem 30-metrowego muru obwodowego z cegieł imitujących oraz przebudową 1200 m2 terenu wydobywczego. Sceny powodzi zostały nakręcone w studiu basenowym w Belgii. Niespotykana stodoła.

» Śledź wszystkie informacje od Magazyn telewizyjny zatrudnienie Portal społecznościowy Facebook I Świergot .