Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Xbox nie chce kopiować strategii Sony czy Nintendo | Xbox One

Niezależnie od tego, czy śledzisz wiadomości Xbox z bliska, czy z daleka, trudno nie znać Phila Spencera. Szef firmy w Green X, odpowiada za obecny model ekosystemu Xbox. Jeśli Xbox One był konsolą, która starała się wydostać głowę z piasku, jego dwie starsze siostry radziły sobie znacznie lepiej dzięki większemu katalogowi. Strategia, w którą inwestuje Phil Spencer dla przyszłości konsoli Xbox, wysokiej jakości, wszechstronny i różnorodny katalog w formacie, który może zainteresować wszystkie portfele.

Słoń walczący o rywalizację

W wywiadzie udzielonym jimzradarW odpowiedzi na brak świetnych gier dla jednego gracza na Xboksie, takich jak Spider-Man czy The Last of Us 2, Phil Spencer wyjaśnił, że celem Microsoftu niekoniecznie było podążanie w tym samym kierunku, co Sony czy Nintendo. Według niego, jeśli Xbox robi coś innego niż jego główni konkurenci, branża gier wideo może wykonać tylko lepszą robotę.

Naszą strategią nie jest działanie jak wszyscy inni. Często zadawane jest pytanie „Gdzie jest twoja kopia tej gry?” „Jestem w tej branży od dawna, mam ogromny szacunek do twórców wszystkich platform, a znam ich wielu.Zaoferowanie czegoś innego niż inne platformy to pozytywna rzecz.

Nie pracujemy w tym obszarze, aby stworzyć „zieloną” wersję cudzej platformy w kolorze niebieskim lub czerwonym. To nie jest przykład kreatywności, którą chciałbym widzieć w branży gier wideo.

Na razie wizja Xboksa Phila Spencera się spełniła, ale trzeba powiedzieć, że Xbox One był rozdrożem dla menedżera firmy. Chcąc pojednać fanów i przyciągnąć nowych fanów, droga nie była łatwa. Jeśli Xbox 360 i Playstation 3 zaangażują się w prawdziwą konfrontację, Microsoft pozostawił Playstation 4 w tyle ze swoim Xbox One. Po tej jesieni firma postanowiła ponownie skupić się i postawić wszystko na gry, które są dostępne dla jak największej liczby osób i na jak największej liczbie urządzeń, w tym telefonów komórkowych, za pośrednictwem chmury.

READ  Test aparatu zewnętrznego Reolink Argus 3 Pro: nic mu nie umknie

Xbox stawia teraz na strategię serwisu. To jest z przybyciem Xbox Game Pass W 2017 roku widzieliśmy, jak pierwsze wielkie decyzje Phila Spencera nabierają kształtu. Celem jest oferowanie maksymalnej różnorodności i jakości gier w abonamencie w niskiej cenie. Przejmując kilka znanych studiów, takich jak Bethesda, Playground Games, Ninja Theory, Obsidian i wiele innych, w ostatnich latach Xbox udowodnił, że zamierza produkować więcej, oferując jednocześnie pewną różnorodność.

Jeśli Sony zamierza tworzyć gry na dużą skalę o długim tempie produkcji, Xbox zdecydował się przejść na odmianę, łączącą gry niezależne, AAA i wielogatunkowe w przystępnym formacie. Ostatnie wydania Death’s Door, Microsoft Flight Simulator czy The Ascent demonstrują tę intencję zapewnienia różnorodności. Z 23 miliony subskrybentów Xbox Game Pass w kwietniusłużba nie zamierza rezygnować z balastu.