Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Ważne jest to, że są tacy, którzy odważą się odrzucić tę wojnę”.

Niektóre światowe marki, takie jak Ikea, zawiesiły już swoją działalność w Rosji, ale Leroy Merlin, Auchan czy Decathlon od początku rosyjskiej inwazji zachowały bardziej konserwatywne podejście, gdyż rynek nie był zaniedbany dla tych trzech marek kontrolowanych przez rodzinę Mulliez.

Ogólnie niezbyt rozmowna francuska marka DIY Leroy Marilyn Odrzucił wszelkie prośby o komentarz w sprawie rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Konkurująca z nią w niektórych produktach marka Ikea zapowiedziała więc zawieszenie działalności w Rosji i na Białorusi, gdzie szwedzki gigant zatrudnia blisko 15 tys. osób w 17 sklepach i trzech zakładach produkcyjnych.

Obecność Leroy Merlin jest jeszcze bardziej masywna. W Rosji grupa twierdzi na swojej stronie internetowej, że 36 000 pracowników pracuje w 107 supermarketach i 62 miastach. Pod względem obrotów państwo kierowane przez Władimira Putina również jest dla grupy bez znaczenia: w 2020 roku Leroy Merlin odnotował tam przychody z normalnej działalności w wysokości 4,2 mld euro (odpowiednik jego własnego biznesu), który jest drugim co do wielkości rynkiem po Francji ( 6,7 mld euro).

AuchanNa prośbę Francuskiej Agencji Prasowej (AFP) ograniczona do „Wezwanie do pokoju w tym regionie” Bez dalszych komentarzy. Sieć supermarketów prowadzi 231 sklepów w Rosji, z obrotem 3,2 miliarda euro, co stanowi ponad 10% całkowitego normalnego dochodu operacyjnego w 2021 roku, 30,5 miliarda euro. Działając w Rosji od 2002 roku, grupa zatrudnia tam ponad 30 000 osób i opowiada się za lokalnym podejściem, szczególnie dla swoich dostawców, tak jak na Ukrainie, gdzie zatrudnia 5000 osób. Prowadzi również, poprzez swoją spółkę zależną w Rosji, sklep na Krymie.

Kolejny znak galaktyki Molise, Dziesięciobój Od 2006 roku obecny również w Rosji z 60 sklepami i witrynami e-commerce w 25 rosyjskich miastach. Marka jest zauważalnie obecna w regionie moskiewskim, gdzie znajdują się 22 sklepy. Marka, również zlokalizowana na Ukrainie, ogłosiła pod koniec lutego, że to zrobiła „mrożony” natychmiast aktywny, „w logice niepojawienia się” Blisko 150 pracowników na miejscu „do sytuacji, która nie gwarantuje ich pełnego bezpieczeństwa”. Prowadzi tam 4 sklepy oraz sklep internetowy.

READ  Koperta 800 mln euro na wsparcie turystyki