Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Waleczność filmowa Dariusza Wolskiego w „Napoleonie” Ridleya Scotta

Najnowsza filmowa przygoda Ridleya Scotta„,”Napoleon„, ukazuje niezrównany talent polskiego operatora Dariusza Wolskiego. Ten wielkoformatowy film biograficzny, którego premiera odbyła się niedawno na polskim Festiwalu Filmowym Camerimage, ożywia burzliwą epokę Napoleona Bonaparte z niespotykanym dotąd realizmem i wizualną wspaniałością. Skrupulatne podejście Wolskiego do odtwarzania historycznych bitew, takich jak jak Austerlitz i Waterloo, podkreśla czystą brutalność i strategiczny geniusz wojen napoleońskich.

Filmowy kunszt Dariusza Wolskiego w "Napoleon" Autorstwa Ridleya ScottaFilmowy kunszt Dariusza Wolskiego w "Napoleon" Autorstwa Ridleya Scotta
© Oryginalne filmy Apple/zdjęcia Sony

Wolski, znany ze współpracy z reżyserami takimi jak Tim Burton oraz z głównych marek takich jak „Piraci z Karaibów„, stanął przed szeregiem wyjątkowych wyzwań w”NapoleonAby uchwycić istotę bitew takich jak pod Austerlitz i Waterloo, wyzwaniem dla Wolskiego była nie tylko skala, ale także realizm. Wymagało to nie tylko rozległego planowania i koordynacji, ale także poziomu kreatywności, który było w stanie opanować tylko kilka osób. Wolski zauważa: „Właściwie chodzi o stworzenie wielkiego wydarzenia. Masz personel wojskowy, statystów przeszkolonych do zachowywania się jak XIX-wieczni żołnierze, rycerze, zbroje, specjaliści od efektów specjalnych, eksplozje, a następnie główni bohaterowie. Tak naprawdę projektujemy całą walkę„.

Na ten sam temat „Krytyk filmowy” Napoleon » Napisane przez Ridleya Scotta

Proces kręcenia filmu, jak to określił Wolski, był złożony. Ridley Scott, 84-letni mistrz swojej sztuki, reżyser znany ze swojego unikalnego stylu, kręcił zdjęcia wieloma kamerami, często ośmioma lub więcej, aby uchwycić każdy możliwy kąt. Ta metoda – wyjaśnia Wolski – przypomina edycję podczas fotografowania. Ta technika może być dla wielu niezrozumiała, ale Scott dzięki swojemu wieloletniemu doświadczeniu udoskonalił ją do perfekcji.

Sceny bitew w filmie, wzmocnione CGI, w dużej mierze opierają się na rzeczywistych formacjach żołnierzy, wyścigach kawalerii i ostrzale armat, które zostały sfilmowane z setkami statystów. Takie podejście wyraźnie kontrastuje z dawnymi epickimi filmami, które wymagały tysięcy statystów, aby uzyskać podobny efekt. Zastosowanie efektów specjalnych głównie wyolbrzymiło skalę tych bitew, tworząc wciągające i realistyczne wrażenia.

Filmowy kunszt Dariusza Wolskiego w "Napoleon" Autorstwa Ridleya ScottaFilmowy kunszt Dariusza Wolskiego w "Napoleon" Autorstwa Ridleya Scotta
© Oryginalne filmy Apple/zdjęcia Sony

Bądź na bieżąco z modą męską i stylem życia, obserwuj Niezbędny Om w Wiadomościach Google, WhatsAppW RSS Lub dalej Flipboard.

Ale, „Napoleon„Nie chodzi tylko o bitwy. Zagłębia się w życie osobiste jednej z najsłynniejszych postaci Europy. Film ukazuje intymność i rosnące napięcie pomiędzy Napoleonem (w tej roli Joaquin Phoenix) a jego kochanką Josephine (w tej roli Vanessa Kirby). Technika Wolskiego zapewnienie aktorom przestrzeni Improwizowanie przed kamerą dodało warstwie autentyczności tym emocjonalnym scenom, uchwycając mieszankę agresji i czułości, która wydaje się zarówno spontaniczna, jak i realna.

Film jest także hołdem dla niedokończonego projektu Stanleya Kubricka „Napoleon”. Wolski dostrzega wpływ Kubricka, zwłaszcza w ujęciach przy świecach przedstawiających życie dworskie w naturalnym świetle, przywołując twórczość Kubricka w „Barry'ego LyndonaTe intymne sceny stanowią wyraźny kontrast z zimnymi tonami używanymi w przedstawieniach kampanii Napoleona, takich jak katastrofalna inwazja na Rosję.

Dotyk Wolskiego jest także widoczny w skrupulatnym przedstawieniu oświetlenia przedelektrycznego, równoważącego autentyczność scenerii historycznej z praktycznością fotografii. Jego umiejętność uchwycenia istoty różnych warunków oświetleniowych dodaje głębi narracji, wzmacniając w ten sposób narrację wizualną filmu.

Wreszcie Wolski, który w czasie zimnej wojny wyemigrował do Stanów Zjednoczonych, umiejętnie włącza do filmu elementy polskie. Widzowie mogą zobaczyć wśród armii polskie insygnia i flagi, nawiązujące do różnorodnego składu sił Napoleona.

READ  Zazdrosny Teyssier of Zacharie, Constance Argues – tu wszystko się zaczyna 16 maja 2022 (odcinek 400) | Tutaj wszystko się zaczyna