Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

W Luksemburgu: tankowanie kosztuje ich ramię, żeby zejść z koła

opublikowany

w LuksemburguWyściółka kosztuje ich ramię, aby zdjąć stopy z koła

Różnica – W obliczu rosnących cen paliw wielu próbuje już ekologicznej jazdy.

podstawowy

„Kiedy zaczynałem dwa lata temu w Luksemburgu, pełny bak kosztował mnie 40 euro, a teraz 112 euro. To zmusza do zmiany stylu jazdy. Teraz na autostradzie robię 90-95 max. .

Podobnie jak Vincent, który codziennie dojeżdża do Metz Sanem, wielu z nich zdecydowało się na eko-jazdę w obliczu rosnących cen paliwa. A do tego popycha Mason, który miał „szybką jazdę”, szacuje się, że spadła z 7 litrów do 5,5 litra na 100 km. „Zanim byłem pełny co tydzień, a teraz co półtora tygodnia”.

„Na szczęście mamy drugi samochód elektryczny. Na najdłuższe drogi jeździmy tylko z olejem napędowym. Udało mi się zejść z 7,3 litra do 6 litrów. Zawsze staramy się podjąć wyzwanie, aby zaoszczędzić więcej” – mówi Kim de Sanem, który wskazówki Tempomat i patrz w przyszłość. Często też sprawdzam opony.

podstawowy

„Poprawiam moje podróże”

Michel, belgijski pracownik przygraniczny, jeździ inaczej. „Zrobiłem od 1 l do 1,5 l na 100, po prostu wybierając fajniejszy styl jazdy, przewidując więcej zmian biegów, dojeżdżając do skrzyżowań i przestrzegając ograniczeń prędkości, mówi. I nie sądzę, że zajęłoby mi to dużo więcej czasu podróże”.

Celine, Francuzka z Aumetz, wychodzi poza granice. „Staram się doskonalić i wykonywać kilka zadań jednocześnie. Pójdę na zakupy i zobaczę się z rodziną w tym samym czasie, zamiast jeździć na dwie wycieczki.” Ale niektórym trudno jest uratować. Podnieś problem korków lub pilności. „Dużo jeżdżę do pracy i nie mamy czasu na myślenie. Poza tym lepiej zmieniać pojazdy, ponieważ trudno jest zmienić je w ten sposób” – mówi Rolando.

„Robimy więcej na rowerze”

„W samochodzie jest opcja ekonomiczna, ale jest bla. Niewiele się zmniejsza” – zauważyli Cyril i Gwendolyn, którzy nawet rozważali opcję etanolu dopuszczoną we Francji. Lena pochodzi z Niemiec i zabiera godzinę na wyjazd do pracy w Esch. „Używam regulatora, ale więcej nie mogę”.

Wielu z nich jedzie dalej i teraz woli transport publiczny lub łatwe dojazdy. „Nieco zwalniamy, ale szczególnie w weekendy staramy się jeździć mniej. Więcej kręcimy” – podsumowuje Evo z Differing.

  • Załaduj samochód mądrze: Jeśli to możliwe, załaduj swoje rzeczy do bagażnika, a jeśli musisz załadować na dach, użyj bagażnika dachowego.

  • Uwielbiam fazy bezczynności: wbrew powszechnemu przekonaniu nie zaoszczędzisz paliwa, jeżdżąc na biegu neutralnym. Wręcz przeciwnie, włączenie biegu i zatrzymanie pedału przyspieszenia odcina wtrysk i odpowiednio zużycie.

READ  Rosja opuści Międzynarodową Stację Kosmiczną po 2024 r