Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Urząd Lotnictwa Cywilnego USA wszczyna dochodzenie w sprawie Boeinga

Urząd Lotnictwa Cywilnego USA wszczyna dochodzenie w sprawie Boeinga

W czwartek 11 stycznia Agencja Regulacyjna Lotnictwa Cywilnego (FAA) ogłosiła wszczęcie oficjalnego śledztwa w sprawie możliwej awarii Boeinga, która prawdopodobnie miała wpływ na utknięcie drzwi samolotu 737 MAX 9 podczas lotu Alaska Airlines. Lot.

Badania muszą „Ustalcie, czy Boeing tego nie zapewnił [appareils] „Był zgodny z zamierzoną konstrukcją i mógł bezpiecznie działać”.Federalna Administracja Lotnicza (FAA) wydała komunikat prasowy. „Metody Boeinga muszą spełniać najwyższe standardy, do których są prawnie zobowiązani”.wskazał organ regulacyjny, który powiadomił producenta o rozpoczęciu dochodzenia.

„Ten incydent nigdy nie powinien się wydarzyć i nie może się nigdy powtórzyć”.Organ regulacyjny nalegał, zauważając, że samoloty 737 MAX 9, które zlecił inspekcji, muszą pozostać na ziemi do odwołania. Dochodzenie FAA będzie prowadzone równolegle z dochodzeniem NTSB, które toczy się od soboty.

Przeczytaj dekodowanie: Materiał jest zastrzeżony dla naszych subskrybentów Katastrofa linii Alaska Airlines zażegnana: Boeing pod presją po niezawodności 737 Max pod znakiem zapytania

Awarie zaobserwowane przez dwóch największych klientów 737 MAX 9

W piątek 5 stycznia otworzyły się drzwi do kabiny Boeinga 737 MAX 9 podczas lotu Alaska Airlines, który miał łączyć Portland (Oregon) z Ontario (Kalifornia), ale w wyniku wypadku odniesiono tylko kilka drobnych obrażeń, a samolot był niepełnosprawny. Udało mu się bezpiecznie wylądować na pierwotnym lotnisku.

Dyrektor generalny Boeinga Dave Calhoun zapowiedział w środę, że decyzję podejmie producent samolotu „Co się zepsuło w oryginalnym dziele i spowodowało tę porażkę?”. Podczas inspekcji prowadzonych już od soboty dwaj najwięksi klienci 737 MAX 9, United Airlines i Alaska Airlines, ujawnili odkrycie luźnego wyposażenia w niektórych swoich samolotach.

Boeing sugeruje swoim klientom podróżującym samolotem MAX 9 zamykanie niektórych drzwi na klucz, gdy liczba dostępnych wyjść awaryjnych jest już wystarczająca do liczby miejsc w samolocie.

READ  Mubasher – Ukraina: Rosja potwierdza okupację głównego regionu Lyman w Donbasie
Przeczytaj dekodowanie: Materiał jest zastrzeżony dla naszych subskrybentów Airbus i Boeing ustanawiają rekordy zamówień, ale mają trudności z dostarczaniem samolotów

Airbus ma za sobą rekordowy rok

Podczas gdy Boeing słabnie, Airbus jest zadowolony z roku 2023. Europejski producent samolotów ogłosił w czwartek, że zabezpieczył w zeszłym roku 2094 zamówienia netto, pobijając poprzedni rekord z 2013 r., wynoszący 1503 zamówień netto. Grupa wykorzystała sukces wąskokadłubowego samolotu A320 i samolotu dalekiego zasięgu A350.

Po epidemii, „Początkowo spodziewaliśmy się ożywienia w sektorze lotniczym w latach 2023–2025, ale w 2023 r. zaobserwowaliśmy, że wraz z rynkiem samolotów wąskokadłubowych rynek samolotów szerokokadłubowych powrócił znacznie wcześniej niż oczekiwano i silnie”.Christian Scherer, dyrektor generalny Airbus Commercial Aircraft, skomentował tę sytuację w komunikacie prasowym.

W związku z tym w 2023 r. zgromadziły się ogromne zamówienia na samoloty Airbus, czy to indyjski tani przewoźnik IndiGo, który podpisał największy w historii lotnictwa cywilnego wolumen (500 samolotów A320), czy Air India (250 samolotów, w tym 40 samolotów A350 ) lub Air India.Turecki. (230 samolotów, w tym 60 samolotów A350).

Portfel zamówień na 8598 urządzeń na dzień 31 grudnia gwarantuje wieloletnią produkcję. Producent samolotu znacznie wzmógł reakcję. Tym samym zamierza zwiększyć produkcję z 48 samolotów A320 miesięcznie w 2023 r. do 75 samolotów do 2026 r. W 2019 r., zanim pandemia sparaliżowała jej zakłady przemysłowe, wyprodukowała 60 samolotów. Planuje docelowo zwiększyć miesięczną produkcję A350 o pięć do dziewięciu samolotów. Na rok 2025.

Przeczytaj analizę: Materiał jest zastrzeżony dla naszych subskrybentów W Boeingu finanse są przeciwko inżynierom

Świat z Agence France-Presse