Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Transport osobowy doszedł do kresu logiki przepływów zbiorowych i napiętych”

„Transport osobowy doszedł do kresu logiki przepływów zbiorowych i napiętych”

Dla mnieH, Niespodziewanie u szczytu pandemii Covid-19! Nie brakowało dobrych ekspertów, aby upewnić się, że podróżni, którzy w końcu mają sens, zrezygnują z cudownej ucieczki i wycofają się w mniej egzotyczne miejsca. Już wiał lodowaty wiatr ze Szwecji, zwany „Wyeksponuj lot”, Wieje kilka lat temu: wstyd tym, którzy latają! Kryzys ekologiczny i kryzys zdrowotny miały się wzajemnie wzmacniać, aby zmniejszyć potrzebę podróżowania, którą we współczesnej szabli przemianowano na „mobilność”.

Drifting na wielu lotniskach i odrzucanie personelu naziemnego (ochrona, bagaż itp.) Agustin de Romanet, dyrektor generalny Groupe ADP „Ożywienie będzie silniejsze niż oczekiwano”.. Nawet ruch uliczny powróciłby do swojego poziomu w 2019 roku, gdyby Chiny nie ograniczyły swojej populacji. Prezes Airbusa, Guillaume Faury, jest dumny: przyspieszy produkcję A320 i zwiększy z 50 do 75 samolotów miesięcznie w 2024 r., aby zrealizować 7 000 zamówień. Jean-Pierre Varando z SNCF odnotował w lipcu i sierpniu sprzedaż biletów TGV o 10% więcej niż trzy lata temu.

Jednak błędna logistyka czasami pokazuje, że w transporcie pasażerskim skończyła się logika przepływu masowego i terminowego, która rozpoczęła się w latach 70., podobnie jak transport wyrobów gotowych i surowców. ale cokolwiek ! Nadal kieruje nim niezłomne pragnienie przeprowadzki i innych miejsc. Obudziła go pandemia, prowadząc do tego, co Alan Krakovic, prezes TGV i Intercités de la SNCF, określił jako Podróż zemsty.

Sektor „niepopularny i źle zarządzany”

Bo samolot, pociąg i samochód to tylko jedno ogniwo w łańcuchu rozrywki. „Wakacje, wycieczki, pokazy, puby i restauracje są niezbędnymi, ale delikatnymi czynnościami w niepewnej gospodarce, Socjolog Jan Viard zauważa w preambule Turystyka Roku Zero. Myśląc o przyszłości po wielkiej epidemii, Napisane przez Davida Medioni (Fundacja Jean Jaures Loeb, 168 stron, 17 euro). Ten niepopularny i źle oceniany sektor musi być teraz postrzegany jako istota więzi społecznych i główna siła napędowa gospodarki. »

Przeczytaj także: Ten artykuł jest zarezerwowany dla naszych subskrybentów Między końcem epidemii a transformacją energetyczną transport publiczny wymaga ogromnego wsparcia ze strony państwa
READ  Armia izraelska ogłasza, że ​​„przypadkowo” zabiła trzech izraelskich zakładników w Gazie

Turystyka, podsumowuje Jan Viard, „Powinna być polityka” Integracja jego różnych wymiarów (gospodarczego, kulturowego i środowiskowego) napędzana „Wielkie ministerstwo kultury, wakacji, podróży i życia miejskiego”. W maju dowiedzieli się o składzie pierwszego rządu Elizabeth Bourne, a liderzy sektora (8% bogactwa narodowego) pozostali zakazani: nie miał ani ministerstwa transportu, ani najskromniejszego ministra stanu ds. turystyki . Nie jest za późno.