Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Transport osobowy doszedł do kresu logiki przepływów zbiorowych i napiętych”

Dla mnieH, Niespodziewanie u szczytu pandemii Covid-19! Nie brakowało dobrych ekspertów, aby upewnić się, że podróżni, którzy w końcu mają sens, zrezygnują z cudownej ucieczki i wycofają się w mniej egzotyczne miejsca. Już wiał lodowaty wiatr ze Szwecji, zwany „Wyeksponuj lot”, Wieje kilka lat temu: wstyd tym, którzy latają! Kryzys ekologiczny i kryzys zdrowotny miały się wzajemnie wzmacniać, aby zmniejszyć potrzebę podróżowania, którą we współczesnej szabli przemianowano na „mobilność”.

Drifting na wielu lotniskach i odrzucanie personelu naziemnego (ochrona, bagaż itp.) Agustin de Romanet, dyrektor generalny Groupe ADP „Ożywienie będzie silniejsze niż oczekiwano”.. Nawet ruch uliczny powróciłby do swojego poziomu w 2019 roku, gdyby Chiny nie ograniczyły swojej populacji. Prezes Airbusa, Guillaume Faury, jest dumny: przyspieszy produkcję A320 i zwiększy z 50 do 75 samolotów miesięcznie w 2024 r., aby zrealizować 7 000 zamówień. Jean-Pierre Varando z SNCF odnotował w lipcu i sierpniu sprzedaż biletów TGV o 10% więcej niż trzy lata temu.

Jednak błędna logistyka czasami pokazuje, że w transporcie pasażerskim skończyła się logika przepływu masowego i terminowego, która rozpoczęła się w latach 70., podobnie jak transport wyrobów gotowych i surowców. ale cokolwiek ! Nadal kieruje nim niezłomne pragnienie przeprowadzki i innych miejsc. Obudziła go pandemia, prowadząc do tego, co Alan Krakovic, prezes TGV i Intercités de la SNCF, określił jako Podróż zemsty.

Sektor „niepopularny i źle zarządzany”

Bo samolot, pociąg i samochód to tylko jedno ogniwo w łańcuchu rozrywki. „Wakacje, wycieczki, pokazy, puby i restauracje są niezbędnymi, ale delikatnymi czynnościami w niepewnej gospodarce, Socjolog Jan Viard zauważa w preambule Turystyka Roku Zero. Myśląc o przyszłości po wielkiej epidemii, Napisane przez Davida Medioni (Fundacja Jean Jaures Loeb, 168 stron, 17 euro). Ten niepopularny i źle oceniany sektor musi być teraz postrzegany jako istota więzi społecznych i główna siła napędowa gospodarki. »

Przeczytaj także: Ten artykuł jest zarezerwowany dla naszych subskrybentów Między końcem epidemii a transformacją energetyczną transport publiczny wymaga ogromnego wsparcia ze strony państwa
READ  Atak koktajlami Mołotowa na konsulat rosyjski na zachodniej Ukrainie

Turystyka, podsumowuje Jan Viard, „Powinna być polityka” Integracja jego różnych wymiarów (gospodarczego, kulturowego i środowiskowego) napędzana „Wielkie ministerstwo kultury, wakacji, podróży i życia miejskiego”. W maju dowiedzieli się o składzie pierwszego rządu Elizabeth Bourne, a liderzy sektora (8% bogactwa narodowego) pozostali zakazani: nie miał ani ministerstwa transportu, ani najskromniejszego ministra stanu ds. turystyki . Nie jest za późno.