Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Test AMD Radeon RX 6600 XT: karta graficzna, która pokonuje raytracing

W przypadku całej rodziny Radeon RX 6000 pod radiatorem Radeon RX 6600 XT znajdziemy procesor graficzny wykorzystujący architekturę graficzną RDNA2. Nie będziemy wchodzić w szczegóły tej konfiguracji, którą omawialiśmy w naszym pełnym teście Radeona RX 6800 XT.

Jeśli struktura jest identyczna z resztą struny, chip jest unikalny. Jest to procesor graficzny Navi 23 z 32 blokami wykonawczymi (CU) dla 2048 jednostek obliczeniowych. Dla pozostałych jest 128 jednostek poświęconych teksturom, 64 jednostki dedykowane do renderowania lub 32 jednostki dedykowane do przyspieszania efektów renderowanych w ray tracingu. Pamięć podręczna Infinity została odnowiona, ale jest ograniczona do 32 MB, co pozwala zmniejszyć rozmiar chipa (237 mm²) – a tym samym jego koszt. 11,1 miliarda tranzystorów wytrawionych przy 7 nm przez TSMC, podobnie jak cały łańcuch.

Częstotliwość pracy GPU, podobnie jak w przypadku wszystkich kart Radeon RX 6000, jest bardzo wysoka. AMD reklamuje podstawową częstotliwość 1968 MHz, co daje średnią częstotliwość gier 2589 MHz. Jeśli chodzi o pamięć, 128-bitowa magistrala i agresywna pozycja cenowa, której AMD chce, nie pozostawiły innego wyboru, jak tylko skierować się w stronę 8 GB pamięci GDDR6 przy 2000 MHz. W efekcie przepustowość pamięci jest ograniczona do 256 GB/s.

W przeciwieństwie do tego, pobór mocy był ograniczony i wynosił 160 watów ogłoszonych przez AMD, w porównaniu do 230 watów z Radeona RX 6700 XT lub 170 watów z GeForce RTX 3060, jego bezpośredniego konkurenta w katalogu Nvidii.

READ  Czy Google Chrome to najgorsza przeglądarka internetowa?