Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Telewizja, najpopularniejszy wśród Saudyjczyków wybór do oglądania Mistrzostw Świata

Telewizja, najpopularniejszy wśród Saudyjczyków wybór do oglądania Mistrzostw Świata

Dubaj: Do rozpoczęcia Mistrzostw Świata FIFA 2022 w Katarze pozostało niewiele ponad sześć tygodni. Fani piłki nożnej na całym świecie z niecierpliwością czekają na rozpoczęcie tych niezwykłych rozgrywek.

Fakt, że po raz pierwszy ma to miejsce na Bliskim Wschodzie, dodaje kolejnej dawki emocji publiczności w regionie. Saudyjczycy nie mogą się doczekać występu swojej reprezentacji narodowej w fazie grupowej przeciwko Argentynie, Meksykowi i Polsce.

Jeszcze nie tak dawno jedynym sposobem na oglądanie meczów Mistrzostw Świata była telewizja, ale dziś istnieją inne opcje, w tym telefony komórkowe i tablety.

Agencja reklamowa Digital Turbine przeprowadziła badania, aby ujawnić preferencje i intencje widzów w Królestwie dotyczące oglądania Mistrzostw Świata i piłki nożnej w ogóle, a także interakcji marek z publicznością.

W badaniu 60% respondentów stwierdziło, że ogląda mecze piłki nożnej przynajmniej raz w tygodniu, co wskazuje, że sport ten jest jednym z najpopularniejszych sportów w Królestwie.

Patrząc na zakres dostępnych opcji oglądania meczów, 86% respondentów stwierdziło, że planuje oglądać mistrzostwa świata na więcej niż jednym urządzeniu, 58% twierdzi, że obejrzy co najmniej jedno w telewizji, a 55% za pomocą smartfona najmniej sporadycznie.

Być może nie jest zaskakujące, że 57% osób twierdzi, że spędza więcej czasu na aplikacjach sportowych podczas Mistrzostw Świata i podobnych dużych zawodów, a także chętniej ogląda mecze.

Podczas meczów 24% respondentów zadeklarowało, że zamierza sprawdzać aplikacje z wiadomościami sportowymi, 23% korzysta z aplikacji społecznościowych, 16% z mobilnych aplikacji sportowych, a 16% z wiadomości.

Fani interesują się nie tylko ważnymi wydarzeniami sportowymi, takimi jak Mistrzostwa Świata. Przyciąga również uwagę i budżety marketingowe marek, które chcą dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Na przykład globalne wydatki na reklamę podczas Mistrzostw Świata 2018 wyniosły 2,4 mld USD (1 USD = 1,01 EUR), a marki były w stanie wydać 200 mln USD na oficjalną umowę sponsorską, jak wynika z badania przeprowadzonego przez agencję reklamową Zenith.

READ  Pewien prawnik mówi, że jest gotów chwycić za broń, jeśli zostanie przyjęta reforma sądownictwa

Według badań Digital Turbine większość Saudyjczyków ma pozytywne nastawienie do reklamy podczas mundialu. W rzeczywistości 80% stwierdziło, że rozważyłoby zakup produktu widocznego w reklamie emitowanej podczas meczów, a 36% wskazało, że zrobiłoby to w ciągu dwóch do trzech dni od emisji. Ponadto 66% respondentów wskazało, że prawdopodobnie zobaczy reklamę w Internecie podczas Mistrzostw Świata.

Chociaż badania wskazują, że globalna publiczność jest ogólnie podatna na reklamy w grach, mają pewne oczekiwania i preferencje dotyczące jednego rodzaju reklamy. Na przykład 59% respondentów stwierdziło, że wolałoby, aby reklamy były zabawne, a 40% stwierdziło, że ważniejsze jest dla nich przekazywanie emocji lub komfortu.

Ten tekst jest tłumaczeniem artykułu opublikowanego na Arabnews.com