Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Szczepionka trójkolorowa, aby zaimponować niezdecydowanym?

Myśleliśmy, że w grudniu stanowili większość, a ostatecznie niewielką mniejszość: ruch „antypodatkowy” zanikł. Jednak rebelianci są dalecy od bycia wrogo nastawionymi do szczepionki, a obiecane przybycie Sanofi w grudniu może przekonać niektórych do podjęcia inicjatywy.

Tak wielka, jak była na początku kampanii szczepień, przeszkoda zwężała się, gdy się nasilała; Należy jednak przyznać, że wrogość wobec szczepionki utrzymuje się wśród marginalnego, ale nie marginalnego segmentu francuskiego społeczeństwa. Trzeba przyznać, że mediator GP był w stanie usunąć bariery; Oczywiście też Eliminacja pułapek logistycznych zwiększyła pewność siebie I odetnij gwizdek na kilka nieprzyjemnych języków w sieciach społecznościowych. jednak Dwóch na dziesięciu Francuzów nadal nie chce się szczepićI poza groźbą obowiązkowych szczepień (co prawdopodobnie nie pomaga), trudno ich przekonać. Jak pokonać ostatniego buntownika?

Wśród nich jest rzeczywiście nieredukowalny ”naprzeciwkoNie są legionem. „Niezdecydowanie nie zawsze jest równoznaczne z odrzuceniem lub oporem„,” mówią badacze Anne-Marie Moulin (lekarz i filozof, emerytowany dyrektor ds. badań w CNRS) i Gaëtan Thomas (historyk medycyny i nauki, doktor habilitowany w Science Po), W artykule opublikowanym w pomysły na życie . Potwierdza to Laurie Millett, Kierownik Programu Zdrowia w Institut Montaigne: „Oddzieliłem częstotliwość szczepień od ruchu antyszczepionkowego. Dla większości z tych osób nie chodzi w zasadzie o sprzeciw wobec zastrzyku, ale raczej o konieczność powstrzymywania się i czekania na gwarancje.»

szczepionka”tradycjonaliści»

Jednak wśród głównych obaw zgłaszanych przez niezdecydowanych internautów w związku ze szczepieniami i Ich komentarze były sprawdzane przez kilka miesięcy przez Bloom Social Analytics, technologia posłańca RNA spowodowała wiele wahań. Więc Pojawienie się na rynku „tradycyjnej” szczepionki, opracowany przez Sanofi i który może być rozwijany od grudnia, oferuje uspokajającą alternatywę.

Zwycięstwo francuskich gigantów (światowego lidera w szczepionce przeciw grypie) wreszcie nie wstydzi się szczęścia z zemsty, Po złej prasie, jaką dostali z powodu opóźnienia w opracowaniu szczepionki. Ogłaszając 5 lipca, że ​​będzie on dostępny od grudnia, prezes Sanofi Olivier Bogillot pochwalił zalety a Sprawdzonej technologii Z których korzystamy od kilku lat», dokładnie przypominając, że to już jest w szczepionce przeciw grypie, która nie krystalizuje wiele nieufności.

READ  une „porte de l'enfer” qui interroge l'Homme

Wiadomość dotarła pięć z pięciu: skomentuj tę reklamę, Użytkownik pisze na Twitterze To „Jedna rzecz z uczciwością intelektualną, szczepionka Sanofi może przyznać się do dwóch rzeczy, których nie mają szczepionki mRNA: wstecznej perspektywy technologii, która jest używana od dziesięcioleci, oraz szczepionki, która nie pojawia się w pośpiechu, co zapewnia dużą pewność.Argument, który Nicholas Cressman, który jest odpowiedzialny za relacje z mediami w grupie, kieruje do Le Figaro: „Ta technologia istnieje już od dłuższego czasu i jest to naturalne, aby ją uspokajać, ponieważ stanowi alternatywę dla nowych technologii, które pojawiły się wraz z pandemią, takich jak informacyjne RNA lub adenowirus. Pobierana przez nas szczepionka oparta jest na technologii białek rekombinowanych, jej wyniki są obiecujące, a przede wszystkim znana jest historycznie ze swojego bezpieczeństwa, co prawdopodobnie uspokoi pacjentów.»

Z drugiej strony nieufność wywołana technologią mRNA wśród niektórych niezdecydowanych zwiększa zaufanie do szczepionki uważanej za bardziejtradycjonaliści». «Nie dostałbym szczepionki z tym eksperymentalnym RNA na tak śmiertelną chorobę. Jest rześki i klarowny. Czekam na szczepionkę opracowaną przez firmę Sanofi z rekombinowanym białkiem, co mnie bardziej uspokaja. Jeśli jest to tak korzystne dla przeciwutleniaczy, robisz…„doWciąż komentujesz tego innego internautę.

«Efekt marki»

Oprócz technologii, jak na ironię, to opóźnienie wzmacnia pewne francuskie zaufanie do szczepionki Sanofi: chociaż przeprowadzono dokładnie ten sam protokół, co inne szczepionki, aby przeprowadzić badania kliniczne przed jej (potencjalnym) pozwoleniem na dopuszczenie do obrotu, czas jej opracowania wynosi postrzegana przez niektórych jako gwarancja powagi. „W tym pośpiechu uspokaja mnie świadomość, że Umieść tweeta Nie spiesz się z ich badaniami, nie wybieraj ich celów dla lepszych broszur biznesowych, ale lepsze wyniki w najbardziej wrażliwych grupach” Tweety przywódcy politycznego ruchu Debout la France.

READ  Korzyści i ograniczenia tego napoju

Dla ekonomistki zdrowia Natalie Colette”Efekt marki„Ma to wiele wspólnego z reprezentacjami pacjentów. „To laboratorium, które znają, w przeciwieństwie do firmy Pfizer, która naprawdę wyrobiła sobie markę we Francji z powodu kryzysu zdrowotnego; Podczas gdy Sanofi to oni produkują Doliprane. Co więcej, ten produkt jest wytwarzany w Chinach, a nie we Francji, więc nie jest to argument „made in France”, ale zaufanie inspirowane marką, które może odgrywać pewną rolę. Zwłaszcza, że ​​szczepionka Sanofi stanowi honorowe wyjście dla tych, którzy dotychczas odmawiali innych szczepionek, w przypadku szczepień obowiązkowych. Wreszcie, o ile się nie spóźnisz…».

argument”kokuriko„Nie należy też lekceważyć tego: w komentarzach internautów też powraca, jak w ten post Jak wyjaśnia jeden z nich:Nadal nie jestem zaszczepiona, z niecierpliwością czekam na szczepionkę Sanofi, ufam tylko szczepionkom francuskim! Pasteur jest we Francji, jest z nami, całe moje zaufanie do nich!».

Zobacz też – Dlaczego nie ma francuskiej szczepionki przeciwko Covid-19?