z przodu LUE podniesie cła na pojazdy elektryczne produkowane w Chinach, Leapmotor zmienia strategię. 15. marka jak BYD na Węgrzech czy Chery w Hiszpanii Stellandis Wybrano samorząd lokalny, aby uniknąć bezbronności Dodatkowe linieTo będzie rozmiar 21% dla Leapmotora.
Zatem produkcja w polskiej fabryce w Tychach nie jest już tajemnicą poliszynela. Według Reuters, pierwsze jednostki Silnik skokowy T03 zszedł z linii produkcyjnej. The SUV A12 Miało się tam gromadzić już od pierwszego kwartału 2025 roku.
>> Przeczytaj więcej: Hiszpania bramą do przyszłości Leapmotor by Stellandis w Europie
Koszt produkcji jest podobny do chińskiego
Według analityków Jefferies koszty produkcji Leapmotora w Polsce są porównywalne z cenami w Chinach i wynoszą około 400–500 euro za model, podczas gdy we Włoszech sięgają prawie 1000 euro.
W miarę nasilenia się konkurencji w segmencie podstawowych modeli elektrycznych do 20 000 euro badanie przeprowadzone przez Fundację na rzecz Natury i Człowieka (FNH) oraz Instytut Zrównoważonego Rozwoju i Stosunków Międzynarodowych (Iddri) wskazuje, że we Francji produkowane są elektryczne samochody miejskie. Może stać się konkurencyjny do 2030 r. Należy zauważyć, że Stellantis posiada wyłączne prawa do produkcji i dystrybucji Leapmotor poza Chinami.
>> Przeczytaj więcej: Stellandis, koń trojański firmy Leapmotor w Europie i Ameryce
Premiera spodziewana jest w Hiszpanii
Według informacji przekazanych przez Trybuna MotoryzacyjnaZdecydowałby się na to dyrektor generalny Stellandis, Carlos Tavares Hiszpania jest punktem wejścia Leapmotor do Europy. Jego uruchomienie zaplanowano na wrzesień i zatrudnienie pierwszych 14 dealerów odpowiedzialnych za rozwój marki. Trwają rozmowy z kolejnymi inwestorami na temat rozbudowy sieci w przyszłym roku.
>> Przeczytaj więcej: Leapmotor zatrudni pierwszych europejskich dealerów w firmie Stellantis
Francusko-włosko-amerykańska grupa, która obecnie rozszerza swoją działalność na Chiny, chce w swoim debiucie osiągnąć 400 sprzedaży. Cel ten jest ambitny, zwłaszcza biorąc pod uwagę potrzebę budowania świadomości marki, szczególnie na rynku, na którym udział pojazdów elektrycznych wynosi zaledwie 4%, we Francji 15% i 40% w Skandynawii.
Pojawienie się Leapmotor na rynku hiszpańskim będzie początkiem ofensywy marki mającej na celu zdobycie przyczółka w segmencie niedrogich pojazdów elektrycznych.
„Guru mediów społecznościowych. Bardzo upada. Wolny fanatyk kawy. Entuzjasta telewizji. Gracz. Miłośnik internetu. Nieskrępowany wichrzyciel.”
More Stories
Polska wzywa do ogólnounijnej reakcji po decyzji Niemiec – Euractiv EN
Paryż: Stasi powstaje w Polsce
W Polsce biskup Gallagher broni wolności religijnej