Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Stellandis przyspiesza dalej dzięki Leapmotor w Polsce

Stellandis przyspiesza dalej dzięki Leapmotor w Polsce

z przodu LUE podniesie cła na pojazdy elektryczne produkowane w Chinach, Leapmotor zmienia strategię. 15. marka jak BYD na Węgrzech czy Chery w Hiszpanii Stellandis Wybrano samorząd lokalny, aby uniknąć bezbronności Dodatkowe linieTo będzie rozmiar 21% dla Leapmotora.

Zatem produkcja w polskiej fabryce w Tychach nie jest już tajemnicą poliszynela. Według Reuters, pierwsze jednostki Silnik skokowy T03 zszedł z linii produkcyjnej. The SUV A12 Miało się tam gromadzić już od pierwszego kwartału 2025 roku.

>> Przeczytaj więcej: Hiszpania bramą do przyszłości Leapmotor by Stellandis w Europie

Koszt produkcji jest podobny do chińskiego

Według analityków Jefferies koszty produkcji Leapmotora w Polsce są porównywalne z cenami w Chinach i wynoszą około 400–500 euro za model, podczas gdy we Włoszech sięgają prawie 1000 euro.

W miarę nasilenia się konkurencji w segmencie podstawowych modeli elektrycznych do 20 000 euro badanie przeprowadzone przez Fundację na rzecz Natury i Człowieka (FNH) oraz Instytut Zrównoważonego Rozwoju i Stosunków Międzynarodowych (Iddri) wskazuje, że we Francji produkowane są elektryczne samochody miejskie. Może stać się konkurencyjny do 2030 r. Należy zauważyć, że Stellantis posiada wyłączne prawa do produkcji i dystrybucji Leapmotor poza Chinami.

>> Przeczytaj więcej: Stellandis, koń trojański firmy Leapmotor w Europie i Ameryce

Premiera spodziewana jest w Hiszpanii

Według informacji przekazanych przez Trybuna MotoryzacyjnaZdecydowałby się na to dyrektor generalny Stellandis, Carlos Tavares Hiszpania jest punktem wejścia Leapmotor do Europy. Jego uruchomienie zaplanowano na wrzesień i zatrudnienie pierwszych 14 dealerów odpowiedzialnych za rozwój marki. Trwają rozmowy z kolejnymi inwestorami na temat rozbudowy sieci w przyszłym roku.

>> Przeczytaj więcej: Leapmotor zatrudni pierwszych europejskich dealerów w firmie Stellantis

Francusko-włosko-amerykańska grupa, która obecnie rozszerza swoją działalność na Chiny, chce w swoim debiucie osiągnąć 400 sprzedaży. Cel ten jest ambitny, zwłaszcza biorąc pod uwagę potrzebę budowania świadomości marki, szczególnie na rynku, na którym udział pojazdów elektrycznych wynosi zaledwie 4%, we Francji 15% i 40% w Skandynawii.

Pojawienie się Leapmotor na rynku hiszpańskim będzie początkiem ofensywy marki mającej na celu zdobycie przyczółka w segmencie niedrogich pojazdów elektrycznych.

READ  Donald Tusk krytykowany za niezrealizowanie 100 obietnic wyborczych - Euractive FR