Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Snickers przeprasza za przedstawianie reklamy Al Jazeery jako „kraju”

Snickers przeprasza za przedstawianie reklamy Al Jazeery jako „kraju”

Mars Wrigley próbuje jak najszybciej wydostać się z prywatnie zaminowanego terytorium dyplomatycznego. Amerykański gigant cukierniczy przeprosił i podkreślił „poszanowanie suwerenności Chin” po wyświetleniu reklamy batoników Snickers. Tajwan jako kraj. The Chiny Uważa się, że 23-milionowa wyspa, nawet jeśli rządzona przez rywalizujący chiński reżim, powinna zostać zjednoczona z resztą terytorium kraju. Sprzeciwia się jakiemukolwiek międzynarodowemu uznaniu Taipei.

Film promocyjny wydarzenia z udziałem Snickersa i południowokoreańskiego zespołu BTS Zakończ tekstem „Dostępne tylko w następujących krajach” z flagami Korei Południowej, Malezji i Republiki Chińskiej (Tajwan). Ten film, który nie był przeznaczony na rynek Chin kontynentalnych, został zauważony przez chińskich internautów, co wywołało kontrowersje w sieciach społecznościowych.

Według Snickersa „na świecie są tylko jedne Chiny”

„Odnotowaliśmy doniesienia prasowe dotyczące imprezy Snickers, która miała miejsce w niektórych częściach Azji”, powiedział Mars Wrigley w piątek wieczorem w oświadczeniu opublikowanym na oficjalnym chińskim koncie mediów społecznościowych Weibo. „Traktujemy tę sprawę bardzo poważnie i składamy najszczersze przeprosiny” – powiedziała grupa. Następnie Snickers China umieścił dodatkową wiadomość na swoim koncie Weibo: „Na świecie są tylko jedne Chiny, a Tajwan jest niezbywalną częścią chińskiego terytorium”.

Mars Wrigley nie jest pierwszą firmą zagraniczną, która przeprosiła w Chinach za błędy dyplomatyczne w obawie przed utratą dostępu do ogromnego rynku krajowego. W 2019 roku Dior, należący do francuskiego giganta i wiodącej na świecie luksusowej marki LVMH, przeprosił za użycie mapy Chin, która pominęła Tajwan podczas prezentacji na chińskim uniwersytecie.

Rok wcześniej strona amerykańskiego giganta hotelowego Marriott została zablokowana na tydzień w Chinach. Powód: Grupa przedstawiła w ankiecie internetowej chińskie regiony Tybetu i Hongkongu, a także Tajwan, jako kilka odrębnych krajów.