Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

SNCF jest podejrzliwa wobec Nevomo, polskiego „podwyższonego” pociągu dużych prędkości.

SNCF jest podejrzliwa wobec Nevomo, polskiego „podwyższonego” pociągu dużych prędkości.

W świecie transportu kolejowego zawrzało po zdumiewającym sukcesie polskiej firmy Nevomo w opracowaniu pociągu na lewitacji elektromagnetycznej, czyli maglev. Ta rewolucyjna technologia pozwala pociągowi „lewitować” nad torami, zapewniając teoretyczne prędkości przekraczające 400, a nawet 500 km/h. BFM działa. Jeszcze bardziej zaskakujące jest to, że Nevomo pomyślnie przeprowadziło testy na dużą skalę na konwencjonalnych torach, co stanowi główne osiągnięcie branży kolejowej.

Lewitacja elektromagnetyczna opiera się na nadprzewodnictwie i wykorzystuje magnesy nadprzewodzące w pociągach i elektromagnesy na torach. Ta kombinacja generuje prąd w torze, tworząc siłę nośną, która utrzymuje pociąg nad torami, eliminując tarcie i umożliwiając osiągnięcie niezwykłych prędkości. Testy przeprowadzono na torze testowym o długości 720 metrów przy użyciu prototypu MagRail firmy Nevomo. Sześciometrowy pociąg był w stanie wznieść się o 20 mm przy prędkości 70 km/h i osiągnąć prędkość maksymalną 135 km/h, rozpędzając się od 0 do 100 km/h w zaledwie 11 sekund – świat najpierw na tradycyjnych drogach. .

Wykorzystaj istniejącą infrastrukturę

Dyrektor generalny i współzałożyciel Nevomo, Przemek Ben Baczek, wierzy, że ten postęp stanowi praktyczne rozwiązanie dla bardziej ekologicznej i lepiej połączonej Europy. Celem jest modernizacja transportu kolejowego z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury. Dlatego też postrzega MagRail jako odpowiedź na ogromne koszty związane z infrastrukturą dedykowaną dla innych technologii elektromagnetycznych pociągów nadziemnych.

Ze swojej strony Krajowe Przedsiębiorstwo Kolejowe nie chce pozostać w tyle w wyścigu po innowacje w kolejnictwie. Dlatego w marcu ubiegłego roku firma podpisała umowę o współpracy z Nevomo. Niniejsza umowa ma na celu ocenę znaczenia Maglev w sieci SNCF, zarówno w transporcie pasażerskim, jak i towarowym. „Współpracujemy już z gigantami branżowymi, w tym Rete Ferroviaria Italiana, SNCF, Duisport i GATX, w celu zdefiniowania różnych zastosowań dla MagRail, a te pomyślne testy torują drogę operacyjnym przedkomercyjnym pilotom”, zapewnia nasi koledzy Sebastian Kaluza, dyrektor ds. produktu Rozwój w Nevomo.

Przeczytaj także

Ci przedsiębiorcy wstrząsają rynkiem transportu kolejowego

Do tej pory polska firma zebrała 11 mln euro, a od Komisji Europejskiej otrzymała 17,5 mln euro. Ponieważ Chiny przygotowują się do uruchomienia szybkich pociągów maglev o prędkości do 800 kilometrów na godzinę, rozwój Nevomo na tradycyjnych torach może zrewolucjonizować europejską infrastrukturę kolejową, zapewniając znaczne korzyści pod względem prędkości, efektywności energetycznej i kosztów. Przyszłość szybującego pociągu wygląda intensywnie i obiecuje zmienić światowy krajobraz kolejowy.

Przeczytaj także

Luc Lallemand, dyrektor generalny SNCF Réseau: „Nie możemy decydować sami, czy będziemy obsługiwać 15 000 pociągów dziennie”

READ  Ceny ropy spadły do ​​najniższego poziomu od ponad 11 miesięcy