Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

SNCF jest podejrzliwa wobec Nevomo, polskiego „podwyższonego” pociągu dużych prędkości.

SNCF jest podejrzliwa wobec Nevomo, polskiego „podwyższonego” pociągu dużych prędkości.

świat Transport kolejowy panuje zamieszanie w związku z zadziwiającym sukcesem polskiej firmy Nevomo przy opracowywaniu elektromagnetycznego pociągu lewitującego, czyli Maglev. Ta rewolucyjna technologia pozwala pociągowi „lewitować” nad torami, zapewniając teoretyczne prędkości przekraczające 400, a nawet 500 km/h, wskazując BFM działa. Jeszcze bardziej zaskakujące jest to, że Nevomo pomyślnie przeprowadziło testy na dużą skalę na konwencjonalnych torach, co stanowi główne osiągnięcie branży kolejowej.

Lewitacja elektromagnetyczna opiera się na nadprzewodnictwie i wykorzystuje magnesy nadprzewodzące w pociągach oraz elektromagnesy na torach. Ta kombinacja generuje prąd w torze, tworząc siłę nośną, która utrzymuje pociąg nad torami, eliminując tarcie i umożliwiając osiągnięcie niezwykłych prędkości. Testy przeprowadzono na torze testowym o długości 720 metrów przy użyciu prototypu MagRail firmy Nevomo. 6 metrów długości, On trenuje Udało mu się wznieść do 20 mm przy prędkości 70 km/h i osiągnąć prędkość maksymalną 135 km/h, przyspieszając od 0 do 100 km/h w zaledwie 11 sekund – co było pierwszym na świecie na konwencjonalnym torze.

Dyrektor generalny i współzałożyciel Nevomo, Przemek Ben Baczek, wierzy, że ten postęp stanowi praktyczne rozwiązanie dla bardziej ekologicznej i lepiej połączonej Europy. Celem jest modernizacja transportu kolejowego z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury. Dlatego postrzega MagRail jako odpowiedź (…)

(…) Kliknij tutaj, aby zobaczyć więcej

READ  Nasz reportaż w Podomerez, Polska, u bram chaosu - wojny ukraińsko-rosyjskiej