Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Rakieta SLS niepokoi NASA

Rakieta SLS niepokoi NASA

  • Kontrola NASA rzuciła cień na rozwój rakiety SLS przez United Launch Alliance
  • Według raportu wszystko wskazuje na to, że pocisk spowoduje dalsze opóźnienia — a jego budżet wciąż się kręci.
  • Misja Artemidy jest zagrożona, jeśli problemy nie zostaną szybko rozwiązane

Audyt wskazuje na kilka anomalii dotyczących programu SLS – jednej z rakiet, która wkrótce wyśle ​​ludzkość z powrotem na Księżyc. Program Artemis obejmuje kilku graczy, którzy są wybierani po wezwaniu do składania ofert.

Początkowo NASA zachowała udział w konsorcjum United Launch Alliance, w którym uczestniczy wraz z Departamentem Obrony i m.in. Lockheed Martin Space oraz Boeing Defence, Space & Security.

Dlaczego eksplodować koszty i terminy programu SLS?

Northrop Grumman i Aerojet Rocden później dołączyły do ​​przygody, aby ukończyć rakietę SLS. Mówimy tu o rakiecie, która teoretycznie powinna przejąć pierwszą część lotu i umieścić kapsułę Oriona na orbicie półksiężyca. Ale program, będący ewolucją wyrzutni promów kosmicznych, gromadzi opóźnienia i widzi, jak jego koperta nieustannie się rozwija.

do tego stopnia, że ​​zagrozi całej misji Artemis, jeśli kwestie, o których mowa, nie zostaną szybko rozwiązane. Ale w obecnym stanie, jak zauważa raport, wszystko wskazuje na to, że program ma zamiar jeszcze bardziej upaść, a koszty rosną.

Według audytu NASA ma wydać prawie 100 miliardów dolarów na cały program do 2025 roku, biorąc pod uwagę 23,8 miliarda dolarów już wydane na rozwój rakiety SLS – kwota, która już stanowi Wzrost kosztów o 6 miliardów dolarów..

Jednak program Już 6 lat za początkowymi przewidywaniami NASA.. SLS Rocket to bardzo złożony program. Pierwszy egzemplarz wystartował już w listopadzie 2022 roku. Ten ostatni wyposażony jest w cztery silniki RS-25 odziedziczone po promie kosmicznym.

Silniki, które nie są już produkowane i dostępne tylko w 16 jednostkach. Po wyczerpaniu zapasów inżynierowie będą musieli dostosować silniki RS-25E, które mają być gotowe w Aerojet Rocketdyne, po teoretycznie niższych kosztach.

READ  Przestrzeń dla naszej wyobraźni! - edycja

Raport stwierdza: „Te wzrosty kosztów wynikają z powiązanych ze sobą kwestii, w tym z błędnego założenia, że ​​wykorzystanie starszych technologii z programów Space Shuttle i Constellation znacznie obniży koszty i skróci czas realizacji w porównaniu z opracowywaniem nowych systemów dla SLS”.

I aby śledzić: „Jednak złożoność opracowywania, aktualizowania i integrowania nowych systemów wraz ze starszymi komponentami okazała się znacznie większa, niż oczekiwano”.. Do tej pory tylko 5 z 16 silników programu Space Shuttle zostało przystosowanych do rakiety SLS.

Ponadto wydaje się, że koszty i opóźnienia również eksplodowały w Northtropp Grumann, producencie wzmacniaczy. Początkowa koperta w wysokości 2,5 miliarda dolarów wzrosła do 4,4 miliarda dolarów od czasu ogłoszenia programu Artemis. I sama ta część rozwoju byłaby odpowiedzialna za 5 lat opóźnienia.

Zgodnie ze sprawozdaniem konieczne jest zatem zniesienie umów o podwykonawstwo, które pozwalają na zwiększenie koperty, i poleganie wyłącznie na kosztach stałych. Czas pokaże, czy w tym momencie sytuacja może się odwrócić.

Budżet federalny jest już ograniczony, a w tym roku krajowi związkowemu ponownie grozi „blokada” – w przypadku, gdyby Demokratom i Republikanom nie udało się wynegocjować nowego pułapu zadłużenia.