Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Pricebreaker”: rosyjska super zniżka pojawia się we Francji pod marką „Mere”

Siergiej Melchonow / Sputnik

Do końca roku na francuskim rynku powinna pojawić się marka „Mere”, będąca silnym przeciwnikiem marki pochodzenia rosyjskiego. Po udanym starcie w Rosji i stopniowej ekspansji w krajach sąsiednich, sieć sklepów postawiła na podbój Europy Zachodniej. Russia Beyond powraca do koncepcji promowanej przez rosyjską firmę i szczegółowo opisuje zbliżające się otwarcie punktów sprzedaży.

Rosja nie tylko teraz na Telegramie! Aby otrzymywać nasze artykuły bezpośrednio na urządzenie mobilne, zarejestruj się za darmo na https://t.me/russiabeyond_fr

Marka „Mere”, znana już we Francji jako „rosyjski Lidl”, jest jednym z projektów rosyjskiej sieci supermarketów „Svetofor” (tłumaczenie z rosyjskiego jako „sygnalizacja świetlna”). Założona w 2009 roku na obrzeżach Krasnojarska na Syberii sieć tanich sklepów liczy obecnie ponad 1700 właścicieli hardtaili w całej Rosji. Od 2015 roku marka zaczęła zaistnieć w krajach ościennych, w szczególności w Azerbejdżanie, Białorusi, Chinach i Kazachstanie. Od 2017 roku kanał dotarł do Europy Wschodniej: Polski i Litwy, a także Rumunii i Serbii.

„Kopia ze zniżką” od Walmart

Hasło reklamowe rosyjskiej marki ” Niskie ceny każdego dnia ! Tak proste, jak zorganizowanie pracy sklepów w sieci. Nie jest to znany sklep z atrakcyjnymi dla klientów oknami, ale magazyn samoobsługowy. Jak pokazano w Oficjalna strona internetowa marka, a forma, w jakiej działa, nazywa się „ bez dodatków Takie podejście potwierdza stosunkowo niewielka gama produktów, która w rzeczywistości składa się z 1500 do 2000 podstawowych pozycji reprezentowanych przez sieć sklepów.

Oprócz prostego projektu sali sprzedaży z żółtymi naklejkami A4 przyklejonymi do sprzedawanych przedmiotów, pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy, jest uproszczone rozmieszczenie towarów w skrzyniach, skrzyniach i na drewnianych paletach w kilku poziomach wzdłuż ścian, jak a także niewielka liczba pracowników (10 osób na sklep, średnia Zajmuje powierzchnię 1000 mkw.). Tak więc, pozwalając na znaczne obniżenie kosztów, ta koncepcja super rabatu jest w dużej mierze inspirowana sukcesem idealnego amerykańskiego przeciwnika. Walmart, pozwala rosyjskiej marce oferować klientom towary w cenie 10-20% tańszej niż inne sklepy tego typu. ” „Mere” to mniejsza wersja Walmartu skoncentrowana na klientach o niższej sile nabywczej, których wydatki na posiłki na gospodarstwo domowe mogą przekroczyć ponad 30% całkowitego budżetu domowego.” Wyjaśnia ekspert ds. handlu detalicznego Alexander Shubin, założyciel i dyrektor generalny My Company in Retail Strategy.

READ  Konami przekazuje darowiznę na PES 2021.

>>> Jak epidemia wpłynęła na sprzedaż sektora luksusowego w Rosji?

Wykorzystanie pandemii i szybkiej ekspansji

W kontekście pandemii, która okazała się bardzo korzystna dla rynku dóbr konsumpcyjnych (FMCG), wybrany przez założycieli sieci model ekonomiczny z superdyskontem podkreślał jego opłacalność. Rzeczywiście, według danych INFOline za 2020 r. „Svetofor” stał się jedną z najszybciej rozwijających się sieci supermarketów w Rosji pod względem wielkości sprzedaży, ze wzrostem o 39%, osiągając 189 mld rubli (ponad 208 mln rubli). euro). Na fali tego sukcesu rosyjski gigant postanowił rozszerzyć swoją obecność w sercu Europy, zaczynając od Niemiec, gdzie w 2019 r. otwarto 3 sklepy, oraz Hiszpanii, początkowo otwierając 2 sklepy w pobliżu Madrytu i Walencji. od 2021 roku.

Zgodnie z planem ogłoszonym przez firmę, w tym roku planowane jest również otwarcie kilku sklepów we Francji i Belgii. Jeśli to ostatnie zostało już zrobione z trzema niedawno otwartymi sklepami (w sumie ogłoszono 10 automatów na 2021 rok), to francuska publiczność nie miała jeszcze okazji zapoznać się z rosyjską marką. Zgodnie z informacjami opublikowanymi na oficjalnej stronie internetowej, Firma planuje otworzyć sklepy we wszystkich większych miastach Francji i nawiązać kontakty z dostawcami w całej Europie », ale punktem wyjścia dla rozwoju obecności marki we Francji będzie region Auvergne-Rhone-Alpes i Hauts-de-France.

Podbój Europy: rozsądne pragnienie czy porażka?

Podczas gdy firma powstrzymuje się od ujawniania mediom informacji o rychłym uruchomieniu franczyzy we Francji, prognozy ekspertów branżowych są nieco sceptyczne co do długoterminowego sukcesu takiej ekspansji. ” Ta sieć sklepów jest efektywna dzięki synergicznemu efektowi optymalizacji kosztów logistyki, zarządzania i innych wydatków poprawiających konkurencyjność firmy. Ale kiedy takie odmienne jednostki są otwierane w innych regionach, a tym bardziej w innych krajach, ogólnie wygląda to bardzo podejrzanie. „,” wyjaśnia Ivan Fedyakov, dyrektor agencji analitycznej INFOLine. Uważa, że ​​głównym powodem tej ekspansji może być ambicja akcjonariuszy i beneficjentów do dywersyfikacji swojej działalności.

READ  Maroko, potencjalnie bardzo dynamicznie rozwijający się rynek dla Hiszpanii w 2023 r

Źródłem siły firmy w rozwoju międzynarodowym, przynajmniej w krótkim okresie, mogą być konsekwencje pandemii koronawirusa, czyli spadku dochodów ludności na całym świecie. W rzeczywistości model super rabatów, zakładający niższe ceny, będzie bardziej atrakcyjny dla ubogich gospodarstw domowych pod względem siły nabywczej. Ekspert Ivan Fedyakov przewiduje również masowe rozpowszechnienie takiej koncepcji w najbliższej przyszłości. Według niego będzie to dotyczyć wszystkich segmentów rynku, nie tylko produktów konsumenckich (FMCG). ” Nie ma wątpliwości, że strategia skupiająca się na bardziej ekonomicznym konsumencie będzie coraz bardziej poszukiwana we wszystkich regionach świata, a także w Europie. Skupiając się na początku na niskich cenach, biznes ten da pewne korzyści i ułatwi start. Ponadto strategia ta jest dobrze opracowana przez główną markę„Svetofor” dzięki doświadczeniu zdobytemu na byłym rynku rosyjskim „,” podsumowuje swoją analizę dyrektora agencji INFOLine.

>>> Wildberries, rosyjski gigant sprzedaży online, rzuca wyzwanie Amazonowi na rynku francuskim

Ponadto, według eksperta Alexandra Shubina, chęć rozwoju rosyjskiej marki we Francji jest uzasadniona nie tylko ze względu na zwiększony popyt na rabaty, ale w szczególności ze względu na wirtualną nieobecność podobnych graczy na rynku francuskim ” Taka forma składowania magazynowego, w której wystawiane byłyby produkty i towary z niższą różnicą cenową rzędu 25-35%, jest tam dość często oferowana. ”, określa ekspert w swoim komentarzu na stronie internetowej Russia Beyond. Jednak, jak wskazuje Alexander Shubin, biorąc pod uwagę poziom rozwoju rynku i cechy kulturowe, średni poziom wymagań jakościowych i usługowych dla supermarketów we Francji jest znacznie wyższy niż w Rosji. ” Jeśli rosyjska marka zgodnie ze swoją wyjściową strategią znajdzie akceptowalny poziom jakości oferowanego produktu w najniższej cenie, to rozwój tej sieci na rynku francuskim może być bardzo udany. „na zakończenie.

READ  COVID-19: mleko matki zawiera przeciwciała przez okres do 10 miesięcy po zakażeniu

W tym innym artykule wyjaśniliśmy, jak Yandex, zainspirowany doświadczeniami z Izraela, wyruszył na podbój Paryża dzięki usłudze dostawy artykułów spożywczych.

W trakcie korzystania z treści serwisu Russia Beyond cytowanie źródeł jest obowiązkowe.